Techniek > Honda Transalp

Aanhaalmomen "swingarm linkage"

(1/2) > >>

Jonas:
Wat zijn de juiste aanhaal momenten voor de bouten die door het "swingarm linkage" gaan? En wat is de Nederlandse term voor dat ding, dat het frame, de achterbrug en de achterschokdemper met elkaar verbindt?

In de haynes zie ik alleen 110Nm voor de swingarm pivot bolt, de bout waar de achterbrug om scharniert, en 44Nm voor de suspension mounting bolts, de bevestigings bouten van de schokdemper. Maar zoals gezegd staan de andere bouten die door het linkage gaan niet apart vermeld. Het zijn wel even dikke bouten als de bevestigingsbouten van de schokdemper, dus ik heb daar maar ook die 44Nm aangehouden. Is dit correct of heeft er iemand andere suggesties?

Bedankt,

Jonas

The Headless Horseman:
Hi Jonas  :)

Volgens mijn ori Honda WPH heet het ding de shock link. Aanhaalmoment voor de 2 m10 bouten is 65nm en voor de m12 bout (die de link aan de achterbrug verbind) 105nm.

Succes,

grtz.
Rene

Jonas:
Bedankt Rene,

Heb ze nog even op het juiste moment aangedraaid.

Groeten,

Jonas

The Headless Horseman:
Mooi zo  8)

Bouten wel netjes in het vet gezet neem ik aan?
Anders moet je dat alsnog effe doen  ;D
 
Grtz,
René

Jonas:
Ja, zodat de boel minder weerstand heeft bij het aandraaien, niet gaat roesten en weer goed los komt als dat de bedoeling is  :angel:

Hoewel de term "netjes" relatief is natuurlijk; het was her en der een aardig geklieder ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View