Zijn het je eigen carbs? Zo niet, kijk even de sproeiermaten na. Wellicht zijn die veranderd.
Ik noemde valse lucht, omdat met de standaard sproeierbezetting het redelijk goed zou moeten zijn.
Of heb je een open (K&N?) filter? Meestal moet je dan ook iets rijker (krijgt meer lucht via filter).
Het schroefje aan de carb is enkel om het stationairmengsel af te stellen: in de carb zit daar een sproeier voor en die schroef bepaald of dat rijker of armer wordt. Hij werkt in het toerengebied tot 1/8 gas ongeveer (stationairloop en wegrijden dus).
Het kan zijn dat de naald niet te verplaatsen is. Ik heb indertijd bij mijn twin er een kunststof ringetje onder de naalden gestopt. Messing kan ook. Hij komt daarmee iets eerder op vollast en loopt dus rijker in het middengebied tot ongeveer 6000rpm. Heb je in dat middengebied een mooie bougie maar bij vollast wordt die wit, dan moet de hoofdsproeier groter. Bij een te donkere bougie geldt dit verhaal andersom: naald omlaag of hoofdsproeier kleiner.