Auteur Topic: Start problemen na uitzetten met warme motor  (gelezen 1346 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nick90

Start problemen na uitzetten met warme motor
« Gepost op: 02 juli 2012, 20:10 »
Hallo mensen,

Ik ben sinds 4 maanden trotse bezitter van een Honda transalp 600 uit 93.
Tot vanmiddag eigenlijk geen klachten tot tie me liet staan langs de kant van de weg.
Ik moest heel even bellen en had hem dus uitgezet (met de sleutel), en toen ik weer wilde verder rijden mocht ik het zelf uitzoeken.
Hij ging wel rond maar sloeg gewoon niet aan. En toen ik eenmaal de hoop op had gegeven en de ANWB erbij was, sloeg tie in 1 x aan.
Iemand een idee wat het kan zijn? Want ik snapte er niks van toen tie het gelijk deed.

Offline The Headless Horseman

Re: Start problemen na uitzetten met warme motor
« Reactie #1 Gepost op: 02 juli 2012, 22:23 »
Achter de neuskuip van je Alp vind je diverse stekkerverbindingen. Ik vermoed dat 1 van deze verbindingen wat zit te etteren (lees: corroderen)  :(

Boeltje schoonmaken en in de zuurvrije vaseline zetten  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline nr 52

Re: Start problemen na uitzetten met warme motor
« Reactie #2 Gepost op: 03 juli 2012, 14:06 »
Kijk ook even naar je "kill switch" daaronder wil de boel ook wel eens corroderen en dan draait de startmotor wel, maar zal ie niet aanslaan.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Two Plugs

Re: Start problemen na uitzetten met warme motor
« Reactie #3 Gepost op: 03 juli 2012, 15:18 »
Kijk ook ff naar de toestand van de CDI units onder het zadel... de Honda modificatie van de ophanging is van 1994; dus het kan zijn dat beide (...) units de geest geven. Dat doen ze normaal gesproken als ze warm zijn geworden, lijkt dus op het beeld wat je schetst...  :-\
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Nick90

Re: Start problemen na uitzetten met warme motor
« Reactie #4 Gepost op: 04 juli 2012, 18:00 »
Bedankt voor de tips. Zal van het weekend wel eens ffe kijken dan of de stekkerverbindingen geoxideerd zijn.
Maar hoe kan ik zien of de cdi unit kapot zijn? Valt dat te meten?

Offline Marcel T

Re: Start problemen na uitzetten met warme motor
« Reactie #5 Gepost op: 05 juli 2012, 21:34 »
Je kan iig even kijken of je de 'liggende' of de 'staande' rubbers hebt. Hier is daar meer over te vinden.

Over de andere tekenen is op het forum al heel wat geschreven, maar heb geen zin dat op te zoeken.

Gr. Marcel
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich