Hoi,
Wat vraagjes:
1. Als ik met mijn 20 jaar oude TA600 100kmh ga, staat de toerenteller op 5.000rpm. Bij 120kmh wordt dit 6.000rpm etc. Ik vind dat wat aan det hoge kant voor het comfort en zou het toerental bij deze snelheid willen verlagen. Is er iemand die geëxperimenteerd heeft met verschillende ketting-tandwielen was er een ideale verhouding en hoe liep het experiment af?
2. Het lijkt erop dat mijn koppeling soms slipt. Aangezien ik in de 30 jaar dat ik motor nog nooit een stukke koppeling gehad heb vraag ik me af of de koppeling een bekend 'zwak' punt van de TA600 is? Als ik die vervangen ga, kunnen de metalen platen dan blijven zitten (als ze geen zichtbare slijtage hebben) of moet ik die altijd ook vervangen?
3. De voor-verlichting van mijn oude TA600 is niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig hebben we lange dagen hier in het noorden. Dat was bij mijn Africa Twin met de dubbele lampen echter beduidend beter! Aangezien ik de eland graag zie vóór ik met hem bots zou het fijn zijn met een verlichting upgrade. Zijn er TA rijders die met extra lampen in de rondte rijden? Zo ja, tips? Foto wellicht?
4. De enkelschijfse voorrem heeft geen ABS nodig om het geweld onder bedwang te houden! Zijn er TA rijders die hun TA van één remschijf voor naar twee remschijven voor gesleuteld hebben? Tips?
Happy Alping!
Med vänliga hälsningar,
Paulster
Zweden