Auteur Topic: RD07a electra probleem  (gelezen 1415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Timy

RD07a electra probleem
« Gepost op: 08 juli 2012, 16:53 »
Een vriend van mij heeft een bijzonder probleem wat ik nog nooit ben tegengekomen namelijk:
Tijdens het rijden viel de tripmeter uit en later ontdekte hij dat ook zijn richtingaanwijzer, achterlicht, remlicht, complete dashboard controle lichtjes, claxon, etcetc uit waren gevallen. Alles eigenlijk behalve de koplamp, km-teller (logisch) en toerenteller is uitgevallen. De motor zelf loopt nog als een zonnetje daarintegen.

Gisteren heb ik de laadspanning gemeten en die is keurig rond 14.8Volt. Ook heb ik alle kappen verwijderd om te zoeken naar iets wat wijst op een verbrandde kabelboom oid. Vanmiddag heb ik via een andere vriend een passende CDI geregeld en deze getest, helaas... geen verandering.

Ik heb met Ad gebeld en hij vertelde dat het mogelijk iets met een diode is maar waar zitten die krengen verstopt en hoe test ik dat!

Heeft iemand een idee bij bovenstaande problemen cq een ervaring? En weet iemand waar de diode(s) verstopt zitten bij de RD07a?
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Hotel 317

Re: RD07a electra probleem
« Reactie #1 Gepost op: 08 juli 2012, 17:52 »
Uhm...  Signal zekering al eens bekeken? Deze kun je vinden onder het zadel, rechterhand.

Betreffende de Diode, deze zit als ik het IPC mag geloven, op minder dan 10 centimeter van de zekeringenkast verwijderd.

Offline Jeroen

Re: RD07a electra probleem
« Reactie #2 Gepost op: 08 juli 2012, 20:25 »
Heb ik ook! En bij mij is het over als ik ff aan mijn contactsleutel morrel, kijk daar eens naar! Tis soms zo simpel..... ;)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Timy

Re: RD07a electra probleem
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2012, 12:53 »
De punten gaan naar Dennis  ;)
Snotver, hij had de zekeringen gecheckt dus ik heb er niet naar gekeken. Net toch maar ff spieken blijkt de zekering echt NET doorgebrand te zijn. Tis eigenlijk niet/nauwelijks te zien.

Gelukkig niets schokkends dus  :) Dit topic kan op slot met dank aan het meedenken!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel