Auteur Topic: op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!  (gelezen 16370 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daandus

op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
« Gepost op: 23 maart 2009, 13:11 »
Vorige zomer begon het, op de autobahn. Opeens op 1 poot gaan lopen, soms komt de 2e cylinder weer terug, beetje stotterend. Loopt volgas nog tussen de 80-100 kmph, al trekt het voor geen meter meer natuurlijk.
Motor een tijdje stilzetten, dan gaat het weer ff goed, "soms".
Bougiekabels en doppen vervangen.... 200km goed, opeens weer hetzelfde gelazer.
Voor de rit van gisteren nog maar eens wat stekkers losgehaald, nageken, schoongemaakt al zag het er goed uit...... 250km zonder problemen, maar helaas begon het gelazer weer.
Het irritante is: het is niet te testen of het probleem opgelost is, omdat hij het soms uren goed doet! Wel moet ik er in mei mee naar Frankrijk, en het zou leuk als hij dan flink betrouwbaar.

Aangezien het een beetje aan/uit is, en niet half, lijkt het me een absoluut ontstekingsprobleem. Soms ook knallen uit de uitlaat.

Het is een RD07A, met bobines per cylinder. De pickupsensor kan het dus niet zijn, en de brandstofpomp ook niet.
Ik denk aan een kabelbreuk, andere noemen de bobines zelf die a.g.v. warmte gaan lopen klieren.
Weet iemand een sneaky plekje waar de kabels beschadigd zouden kunnen zijn, of heeft iemand RD07A-bobines liggen die ik 1000km mag lenen? ;-)

Iemand ervaring of gouden tips?
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2009, 10:29 door daandus »
... was ooit lid ...

bobby templier

  • Gast
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2009, 13:31 »

Offline Brombeer

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2009, 15:41 »
Klinkt echt als brandstof..

Of een losse accupool.. begin daar mee, makkelijk klusje.

Als-tie zo stottert.. doet dan je toerenteller ook raar? Kill-switch aan de jiffy doet namelijk ook wel ns vervelend.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2009, 23:21 »
tja:
brandstof: het is echt aan-uit, nooit half ofzo. ALs er ergens brandstof hapert, dan zal het toch soms geleidelijk moeten voelen ofzo.
Accupool: m'n handvatverwarming heeft een spanningsbeveiliging, dus schakelt meteen uit als de spanning wegzakt. Bij een beetje slecht contact zal er een dermate spanningsval zijn (a.g.v. het redelijke vermogen wat handvatverwarming trekt) dat die echt wel reageert, want als ik m'n motor te ver in toeren weg laat vallen schakelt die al uit. By the way: het aan of uit hebben van die verwarming heeft geen invloed.
Toerenteller doet niets raars, en de kill-switch zal invloed hebben op beide cylinders.

Wel bedacht ik me zojuist in de auto: de toerenbegrenzer pakt toch enkel 1 cylinder, die gooit hij toch helemaal uit? Weet iemand welke bedrading dat is, of zit dat enkel intern in de CDI? Wellicht dat dat stoort.....
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2009, 00:17 »
..opeens op 1 poot gaan lopen, soms komt de 2e cylinder weer terug, beetje stotterend..

..het is echt aan-uit, nooit half ofzo..

Dat spreekt mekaar een beetje toch?

..de toerenbegrenzer..

Heb dat ding dat?? Shit man  ;D

..het is echt aan-uit, nooit half ofzo..
 

Ja in dat geval denk ik aan een defecte killswitch of een andere rotte massa (maar dan doet je toerenteller óók raar).

..ALs er ergens brandstof hapert, dan zal het toch soms geleidelijk moeten voelen ofzo..

Ja en dan rijdt-ie wel maar heel rottig.

..toerenteller doet niets raars..

Dus kan het geen killswitch of slechte massa zijn, immers de toerenteller geeft aan dat opdracht tot ontsteking wordt gegeven dus alles lijkt te werken in dat opzicht.

..de kill-switch zal invloed hebben op beide cylinders..

Ja in dat geval zet hij je (alleen) de ontsteking uit en daardoor gaat je toerenteller gaat op nul (en blijven je koplampen of handschoenen het wel gewoon doen).

Ok dus je accupolen zitten goed vast? Heb je dat ook echt gecheckt? Stap 2: controleer je laadspanning. Die moet ergens tussen 13.8 en 14.2 volt zijn, met dimlicht aan.






..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Erik

  • Gast
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2009, 03:03 »
Ik heb afgelopen zondag een poosje op Daan z'n AT gereden en natuurlijk nix  aan de hand..  :-\  Probleem komt en gaat op de raarste momenten.
Laadspanning is het denk ik niet, dit zou direkt merkbaar zijn aan het uitschakelen van de handvatverwarming.

Ik denk nog steeds (meer..) aan een primaire voeding van één van de bobines, misschien een draadje bloot of half door?

En omdat een RD07A één bobine per twee bougies (dus één cilinder) heeft valt de desbetreffende cilinder meteen helemaal uit. Dit in tegenstelling tot een RD07 die per bougie één bobine heeft met ieder een aparte voeding (dus vier onafhankelijke bobines voor vier bougies).

Eén puntje, de toerenteller zit bij een RD07A volgens mij niet rechtstreeks in het ontstekingscircuit maar krijgt zijn signaal direct van de CDI.

Daan, meet eens voor de gein de primare bedrading van de bobines door. ff stekkers van de bobines en stekker uit de CDI-unit en dan de blauw/gele (voorste cilinder) én de geel/blauwe draad (achterste cilinder) doormeten op draadbreuk, wie weet..

Wel een waardeloos probleem om gek van te worden  :P
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2009, 03:05 door Erik »

Offline dj.verhulst

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2009, 14:10 »
mijn motor heeft exact het zelfde ,, bij mij is zichtbaar de benzine pomp aan vervanging toe.
is misschien een idee om de pomp eens los te halen en dan zwarte kapje eraf en dan eens zien hoe die punten eruit zien


welk jaar en hoeveel km heeft die van jou gelopen ??
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2009, 15:06 »
Of gewoon de pomp eruit en op zwaartekracht testen. Valt ie dan nog uit kan de pomp uitgelsoten worden.

Bij mijn Twin was de oorzaak van het zomaar uitvallen gewoon de hangende chokes. Eens goed schoonmaken en eventueel het stationair mengsel wat armer zetten.

En zoals al eerder gezegd, meet de laadspanning, de regelaar kan warmlopen en dan opspelen.

Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Erik

  • Gast
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2009, 17:42 »
Ja, misschien is het de pomp Daan..  :angel:

Geintje  ;)

Als het de pomp zou zijn ging ie slechter lopen en uiteindelijk houdtie er mee op, dat slechte lopen (echt puur op één cilinder) doet ie dan geen 15km achter elkaar. Wat je voelt als de pomp ermee stopt, dus langzaam zonder benzine komen te staan is heel anders.

Offline Brombeer

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2009, 20:33 »
Als het de pomp zou zijn ging ie slechter lopen en uiteindelijk houdtie er mee op, dat slechte lopen (echt puur op één cilinder) doet ie dan geen 15km achter elkaar. Wat je voelt als de pomp ermee stopt, dus langzaam zonder benzine komen te staan is heel anders.

Nah nee niet mee eens hoor. Ik heb met de mijne vorig jaar vanuit Slovenie door grote delen van Duitsland last met dat fukding gehad en uerenlang zat-ie me weer te kloten met exact dit soort sypmtomen. En terug in NL deed-ie het weer als een speer. Maar was toch echt de pomp hoor. (keb dr nu een gebruikte vacuumpomp op, 25,- sloop).

En als jullie allemaal niet bang zouden zijn voor die pompen en gewoon durfden door je reserve heen te gaan, zou je weten dat een vlotterkamer die leeggereden wordt niet geleidelijk gaat bij een twin maar hij hem met 160km/u in éne keer 'uitzet'.. tussen al het rondrazend verkeer!

En als die pomp onregelmatig werkt, is er altijd 1 van de 2 vlotterkamers het eerst aan de beurt..

En ik begon met die accupool, omdat je moet gaan proberen te diagnosticeren bij vage problemen als deze. Met wat fantasie kan het vanalles zijn. Meten is doorgaans weten, althans dat hopen we te bereiken. Dus daarna je spanning. En al je stekkers. En je bougies. And so on. Steeds verder. Uiteindelijk blijven er maar een paar opties over.

Dat doet je huisarts ook, als je met 'n pijntje bij hem komt..

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Erik

  • Gast
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2009, 20:38 »
Oke, ik ga er dan wel even vanuit dat de tank vrij leeg is  :D

Maar idd, een pomp kán weer een beetje gaan werken maar meestal is het in één keer einde verhaal.

Leegrijden van de vlotterkamers betekend niet altijd in één keer stilstaan, bij mijn oude AT maar ook m'n vriendin haar AT (allebei RD07) merk je heel geleidelijk aan dat de peut opraakt (op de snelweg tijd genoeg om 'm op reserve te zetten), terwijl volgens mij Daan z'n AT (RD07A) er in één keer mee ophoudt..  ???  Ligt misschien toch in het verschil in carburateurs, brandstofpomp, ofzoiets   ???
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2009, 20:53 door Erik »

Offline Brombeer

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2009, 20:45 »
Als hun ontwerpafdeling aan die paar kleine dingetjes net wat meer aandacht had besteed. Want het zijn afgezien daarvan zo'n beetje de betrouwbaarste motoren ooit gemaakt! En niet kapot te krijgen..

(Behalve dan die rotpompen :P)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2009, 22:31 »
Tja, die brandstofpomp.... helemaal nog niet aan gedacht eigenlijk.  :-X
=> Ik denk dat ik recordhouder brandstofpompexperimenten ben op t forum, zeker qua documentatie erover op t forum. Ik weet heel goed hoe het voelt als die ermee kapt. En ja, dan is het in 1 keer afgelopen, net als wanneer hij op reserve moet.

Toch bedankt voor het meedenken uiteraard, maar die pomp is echt het probleem niet.
Het "euvel" nu is veel te stabiel hiervoor. Als de pomp hapert, dan zou ie stationair goed moeten draaien, en volgas minder ofzo. Het maakt allemaal niets uit......

Ik denk nog steeds aan een draadbreukje of slecht contact/sluiting van iets..... toerenbegrenzer ofzo.


... was ooit lid ...

Offline xrvtuur

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2009, 22:55 »
Tja, die brandstofpomp.... helemaal nog niet aan gedacht eigenlijk.  :-X
=> Ik denk dat ik recordhouder brandstofpompexperimenten ben op t forum,

hoho Daan, die eis ik op 8), 2x orgineel, 1x brezan, 2x verschillende mikuni, en 2x verschillende Facet, ik ben nu aan het sparen voor een Pierburg >:D

grtjs Arthur
Varadero SD02  2004

Erik

  • Gast
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2009, 23:02 »
Ja.. ben de schuur aan het opruimen, 'k heb nu een bakje met 3x originele pomp (al dan niet aangepast) en 1x Brezan, Mikuni gemonteerd. Sta ik nu op de 3e plaats in het klassement?  8)

Offline Brombeer

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2009, 23:44 »
Oh ik ben pas aan mn 4e bezig.

Eerst de originele (90k), toen een gebruikte van een NTV (tot 150k), heel f een hele ouwe uit een VFR en nu een vacuumpomp uit, dacht ik, een Intruder of zo..

Ik wilde alleen maar helpen. Als je denkt dat je een draadbreuk of slechte aansluiting hebt, kun je idd het beste gaan doormeten. De weerstandwaarden en meetmethode staan in je WPH.

(maar dat hoef ik je dan ook niet meer te vertellen vermoed ik..)

Greetz, suc7 drmee ;)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Erik

  • Gast
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2009, 01:11 »
90000km met een originele pomp is echt lang! Weinig op reserve gereden of een andere truc?

Soms denk ik wel eens dat de originele gewoon de beste optie is, dat ding doet het gewoon altijd, je moet alleen de contactpunten in de gaten houden en een manier verzinnen om deze goed te vervangen als ze teveel ingebrandt zijn.

Avond voor de opstaprit Mieps d'r AT met startkabels aan de auto moeten starten omdat deze al ruim 2 maanden stilstond met een beetje oude benzine erin. Dat heb je dus weer met een vacuumpomp, zolang je regelmatig rijdt gaat het goed maar droge carbs (beluchting nog niet aangepast..) en een niet helemaal volle accu in combi met koud weer betekend een probleem.

Brombeer: ik wist wel dat de pomp van een oudere CBR600 hetzelfde is als die van een AT maar dat geldt dus ook voor de VFR750 en de rest van de jaren '90 Honda's?
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2009, 01:14 door Erik »

Offline daandus

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2009, 12:00 »
nou:
Originele pomp preventief vervangen omdat de puntjes een eind weg waren.

Daarna stilgestaan met:
-pomp met nieuwe puntjes, gesoldeerd (vielen op de vluchtstrook A4 uit t zwarte kapje)
-Pomp met hardgesoldeerde puntjes sti llangs A13
-Relais extern, stilstand in de straat. Het relais tegen het frame tikken bleek de oplossing
-Relais extern, stilstand in frankrijk
-Relais extern, stilstand in frankrijk (jaja, 2 keer)
-Pomp met fet-schakeling; pasje langs MtBlanc
-Pomp met fet-schakeling; bergweggetje alpen
-Pomp met fet-schakeling; bij de supermarkt in Franse Alpen
toen waren m'n pompen op, en ben ik gezwicht voor de overmacht en heb ik de Brezan pomp gemonteerd.

Die fet-pomp heeft ik denk 30 pogingen gekost. Uiteindelijk bleek ik de verkeerde componentjes meegekregen te hebben, en had het eerste printje gewoon gewerkt :-S.
Uiteindelijk stopten alle 3 m'n verbouwde pompjes in 1 week in de hitte.... na 9000 km perfect functioneren in NL.
Voordeel van de FET-oververhitting: hij stottert nog ff, terwijl de andere keren de motor gewoon meteen stopte.

Nog steeds denk ik het op te kunnen lossen, maar ik ben even aan een andere storing bezig.
Uiteindelijk ga ik een fet-schakeling maken die buiten de pomp, lekker in de wind zit i.v.m. koeling. Dan MOET het opgelost zijn!

Zullen we als kanshebbers voor de vluchtstrook-door-brandstofpomp-trofee anders een praatgroep beginnen?
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2009, 12:01 door daandus »
... was ooit lid ...

Offline olaf

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2009, 12:11 »
ALs ik dit allemaal zo hoor is de orginele pomp nog niet eens zo slecht je moet hem alleen op tijd vervangen, ik denk dat ik maar een nieuwe orginele monteer en de oude als reserve onder het zadel stop met een exstra relais. ik weet niet de goedkoopste oplossing maar stilstaan langs de weg heb ik een hekel aan. Olaf
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2009, 12:13 door olaf »
AT en KTM Adv 990R

Offline xrvtuur

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2009, 12:23 »
Ik denk dat de Facet 40171 met relais via oliedruksensor het beste is, maar tot nu toe is er te weinig kilometer ervaring met deze pomp om er iets betrouwbaars over te kunnen zeggen, maar ik ben er nu 4000km probleemloos mee onderweg, en ik ga zonder reserve pomp een hoop zomervakantie kilometers maken, ik hou je op de hoogte.

grtjs arthur
Varadero SD02  2004

Offline daandus

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2009, 14:27 »
tja, had ik ook toen maar gewoon een pompje bij Honda besteld......  :-X

Maar da's natuurlijk ook niet leuk! haha

Wat ik wel iedereen aanraad: maak een stekkertje bij je pomp, centimeter of 5-10 vanaf je pomp. Dan is een pompwissel in 2 minuten gefixt, en hoef je niet je tank los te gooien ezo om bij de originele stekker te komen! (RD07/RD07A)

By the way: misschien leuk om een keer een stuk in de Transalper te schrijven over de brandstofpompen......... anders blijft er een wildgroei aan topics over ;-) Inclusief een lijst met kosten en websites/leveranciers van alternatieven!
... was ooit lid ...

bobby templier

  • Gast
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2009, 17:35 »
best ik daag je uit

ik ga over accu,s schrijven ::)
en er komt nog een olie deel 2 dus doe gek :))

Offline olaf

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2009, 18:21 »
Toch wel grappig wat een slechtlopende motor teweeg brengt . een topic over accu's olie en pompen. [img=http://img187.imageshack.us/img187/7591/hondapumpmn4.th.jpg]
kost 117 euro orgineel
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2009, 18:57 door olaf »
AT en KTM Adv 990R

Offline dj.verhulst

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #23 Gepost op: 26 maart 2009, 08:51 »
tja, had ik ook toen maar gewoon een pompje bij Honda besteld......  :-X

Maar da's natuurlijk ook niet leuk! haha

Wat ik wel iedereen aanraad: maak een stekkertje bij je pomp, centimeter of 5-10 vanaf je pomp. Dan is een pompwissel in 2 minuten gefixt, en hoef je niet je tank los te gooien ezo om bij de originele stekker te komen! (RD07/RD07A)

By the way: misschien leuk om een keer een stuk in de Transalper te schrijven over de brandstofpompen......... anders blijft er een wildgroei aan topics over ;-) Inclusief een lijst met kosten en websites/leveranciers van alternatieven!

ik denk dat het inderdaad geen slecht idee om een soort lijst te maken met documenten waar je per items kan zien hoe je olie ververst en welke er dan in moet , tot inderdaad verbeteringen aan de motor door een alternatieve benzinepomp of bv progressieve veren ,, een soort know ledge book.
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

dream

  • Gast
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #24 Gepost op: 26 maart 2009, 15:56 »
Hoi Daan,

Is het probleem nu opgelost ?, zo niet kijk dan toch eens de cokekabels na, met name de bochten van de kabel op de carbs, na de winter willen deze wel eens vervelend doen (willekeurige hangende chokes, in meer of mindere mate). Een probleem hiermee heb ik vorige winter gehad, en lijkt erg op watje beschrijft,  uiteindelijk toevallig ontmaskerd op de dynoyet, het mengsel was met tussenpozen ineens veel te rijk,

Jensen

Offline jar

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #25 Gepost op: 26 maart 2009, 19:39 »
Precies, bij mij was het een verroest chokeplunjerveertje, een reparatie van twee keer niks, maar wel vervelend totdat je het hebt gevonden.
Dit manko kun je herkennen aan de toestand van je bougies. Als je één cylinder hebt met vette zwarte bougies dan is het een dergelijk probleem.
De benzinepomp veroorzaakt wel stotteren en stilvallen maar toch niet op één cylinder lopen?
Jan

Offline daandus

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #26 Gepost op: 01 april 2009, 08:12 »
update voor het nageslacht!
Ik heb de bobines vervangen, moet er nog mee proefrijden.

Wel geleerd:
Bobines+bougiekabels 97-er Transalp600 en AT RD07A zijn uitwisselbaar, past perfect.
De CDI is ook hetzelfdevolgensmij.

"Some say" dat een AT alleen op de voorste of achterste poot kan blijven draaien ('k weet niet meer welke het nou was), en dat ie op de andere poot uitvalt. Nou, ik heb het getest; je merkt echt geen verschil!

Zodra ik meer weet, laat ik van me horen.

Nog wel een oproep: wie heeft een RD07A in de buurt van Rijswijk, waarvan ik de CDI een middag mag lenen? Mocht m'n brommer weer op 1 poot gaan lopen, dan kan ik die er even in klikken om te kijken of het dan verholpen is.......... Transalp van het juiste jaar kan ook denk ik.
... was ooit lid ...

Erik

  • Gast
Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #27 Gepost op: 01 april 2009, 08:37 »
Transalp van het juiste jaar kan ook denk ik.

Remco? Die heeft toch een '97er ofzo  ;)

ff voor de volledigheid; je hebt nu dus bobines van een Alp vanaf '96 (600 of 650). Vóór '96 had de Alp hetzelfde ontstekingssysteem als de RD07.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2009, 08:45 door Erik »

Offline mvdbrand

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #28 Gepost op: 07 april 2009, 22:07 »
Hallo,
Ik heb ooit percies het zelfde gehad. Een paar jaar geleden onder weg naar gp in Assen. Onder weg weg naar assen +/- 200 km enkele reis gaar halverwegen op 1 cil te lopen houd in en na een tijdje slaat helemaal af. Thuis al getank dus bezine genoeg. Maar om de pomp uit te sluiten (al twee pompen kapot gehad), een bypass gemaakt. Na even door te starten liep hij weer pefect. Probleem opgelost dacht ik, dus niet Na 10 min rijden het zelfde probleem. Toen stond ik echt gevaarlijk dus toch proberen door te starten slaat weer aan.

Na 10 min houd in, slaat af snel tank station op zeilen ging net. Wat nu? Ik heb ooit met de auto verkeerde brandstof getankt (de leverancier fout bijgevult). Dus een paar jerrycans gekocht benzine afgetapt nieuwe getankt en rijden. Een heel stuk zonder problemen kunnen rijden tot net voor assen dezelfde problemen.

Na heel lang zoeken het probleem gevonden. Ik had die dag een navi systeem uit de auto gehaald om uit te proberen. Al eerder gedaan met een ander systeem (tt). Toen een 12 v aansluiting, spanning van tripmaster afgehaald. Nu zat er in dat andere nav systeem in de stekker een overspannings beveiliging. Na een uur rijden liep de spanning op tot de overspannings beveiling ruzie ging maken met de cdi. Zonder nav systeem maar met het kabeltje ook problemen (terug reis assen).

Wijze les cdi unit is erg gevoelig voor spannings rimpels. Normaal vlakt de accu de spanning wel vlak maar de tripmaster hangt aan de cdi unit.

Omdit probleem uit te sluiten kun je als je het probleem hebt je motor even op contact laten staan met de verlichting aan (accu spanning zakt iets). En dan kijken of het probleem even weg is.

Misschien heeft het er niks mee te maken maar het is snel uit te sluiten, of voor komt heel lang zoeken.

mvgr maarten

Offline Brombeer

Re: op 1 poot lopen; "soms"
« Reactie #29 Gepost op: 07 april 2009, 23:26 »
Nee je tripmaster zit niet op je cdi. Hij heeft een constante plus, geschakelde plus, massa en twee wit/blauwe draadjes die aan de snelheidscensor in de speedo hangen.

Ik denk dat je navsystem via de plus je systeem heeft lopen dollen. Dat zou wel kunnen.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin