Vorige zomer begon het, op de autobahn. Opeens op 1 poot gaan lopen, soms komt de 2e cylinder weer terug, beetje stotterend. Loopt volgas nog tussen de 80-100 kmph, al trekt het voor geen meter meer natuurlijk.
Motor een tijdje stilzetten, dan gaat het weer ff goed, "soms".
Bougiekabels en doppen vervangen.... 200km goed, opeens weer hetzelfde gelazer.
Voor de rit van gisteren nog maar eens wat stekkers losgehaald, nageken, schoongemaakt al zag het er goed uit...... 250km zonder problemen, maar helaas begon het gelazer weer.
Het irritante is: het is niet te testen of het probleem opgelost is, omdat hij het soms uren goed doet! Wel moet ik er in mei mee naar Frankrijk, en het zou leuk als hij dan flink betrouwbaar.
Aangezien het een beetje aan/uit is, en niet half, lijkt het me een absoluut ontstekingsprobleem. Soms ook knallen uit de uitlaat.
Het is een RD07A, met bobines per cylinder. De pickupsensor kan het dus niet zijn, en de brandstofpomp ook niet.
Ik denk aan een kabelbreuk, andere noemen de bobines zelf die a.g.v. warmte gaan lopen klieren.
Weet iemand een sneaky plekje waar de kabels beschadigd zouden kunnen zijn, of heeft iemand RD07A-bobines liggen die ik 1000km mag lenen? ;-)
Iemand ervaring of gouden tips?