Techniek > Honda Africa Twin

inhouden motor = brandstofpomp?

(1/2) > >>

ninety:
Ik gebruik mijn motor dagelijks, dus vanmorgen: uit garage, choke aan, kwam nog maar in de buurt van de startknop en hij had er meteen zin in, opstappen en bij vertrek meteen choke afzetten, op de oprit geen probleem, straat opdraaien, opschakelen naar tweede en dan begint het, van de moment dat het gas erop gaat houdt de motor in, als ik rustiger accelereer is het probleem minder, ik moet even wachten om de ring op te draaien en stationair loopt hij dan prima. Ik schakel op tot 5de maar haal amper 80 en snelheid daalt zelfs. Rechtsomkeer, weer garage in en met alternatief vervoer naar het werk.

Ik heb al eens problemen gehad met de plunjers, maar dat is meestal te merken aan de choke kabel en deze lijkt me goed te functioneren. Mag ik dan concluderen  dat de oorzaak bij de benzinepomp te zoeken is? Hoe kan ik deze testen?

Simon

Two Plugs:
Das dezelfde als op de oer- Varadero. Ff de kap aan de voorzijde van de pomp er af trekken, dan zie je twee contactpuntjes. Als deze zijn 'afgesleten', weet je genoeg...

http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty_feulpump.html

Jeroen:
RD07 of 07A? Mijn ervaring met de laatste is dat bij een defecte pomp de motor er helemaal mee ophoud. Een top van 80 zou ook uitval van een vd cilinders kunnen zijn.

Petrus:
Is niet een van de gaskabels losgekomen?
(buitenkabel los van steun bij carburateur)

ninety:
Ik had een vacuumpomp liggen, dus er maar ineens werk van gemaakt om de originele pomp te vervangen. Helaas zonder resultaat, maar bij het luisteren naar de motor merkte ik dat 1 van de bougies los stond. Ik heb ze de laatste keer vervangen zonder de tank te verwijderen en blijkbaar iets te voorzichtig geweest. Drie van de vier waren weer los gekomen. Nu maar iets steviger aangedraaid en hij draait hij weer perfect!

Bedankt voor het meedenken alleszins,
Simon

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View