Auteur Topic: schijven voor en stalenrem leiding  (gelezen 1167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jorg van dijk

schijven voor en stalenrem leiding
« Gepost op: 14 juli 2012, 15:45 »
Hallo allemaal

Ik had even een paar vragen.

De schijven van de alp worden dun < 3,5 mm, die moeten dus vervangen worden!
Weet iemand waar je deze voor een leuke prijs kan halen?

Aangezien ook de hoofdrem cilinder (voorrem) wil reviseren (stof kap al enige tijd klein scheurtje) wil ik overstappen naar staal omwikkelde remleidingen gaan (goodridge:YHO-2116-2F).
Moet dan het oude stalen leidingwerk geheel verwijderd worden? Hoe moeten de leidingen lopen, foto zou prettig zijn, moet er nog meer aangepast worden bv beugels?

Ik heb de afgelopen jaren al het een en ander aan de motor aangepast:hyperpro veren voor en achter geen demper (geld op), bagagerek tbv Giffi kofferset, xenon verlichting, handvat verwarming aangebracht mbv gestuurd relais. Onderhoud doe ik zelf, met werkplaats handboek. Aangezien ik in de winter door rij, na de winter uitgebreid onderhoud aan de voorremmen na de winter (volledige demontage en reiniging)

Ik hoor graag het een en ander.

Groet Jorgen

Offline Waffie

Re: schijven voor en stalenrem leiding
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2012, 16:28 »
 hallo,

je moet je eerst afvragen welk merk schijven je voorkeur hebben

is het prijs  en of de kwaliteit die doorslaggevend moeten zijn en bedenk dan dat er ook nieuwe remblokken op moeten.

ga je voor origineel(wat gewoon het beste past) dan moet je zeker over de grens richting het westen kijken (UK)

ga je voor after market dan heb je veel keus waarbij de prijzen uiteen lopen van ca 90-170 euri per stuk
denk hierbij aan merken als braking, ferodo, lucas, galfer, brembo,nissin, ebc.metal gear etc

online is een optie maar uit eigen ervaring  hebben ook clubdealers leuke aanbiedingen  ;D

omtrend je remleiding... ik heb hier meerdere malen een clubactie in gehad en een juiste passing ie belangrijk.

op je vraag .. inderdaad alle delen komen te vervalen en de  2 leidingen lopen van de rempomp langs het stuur richting rechter voorpoot en dan naar beneden.

ze splitsen dan uiteen  en gaan naar de remklauw

ik zelf heb altijd gebruik gemaakt van rvs banjo''s en bouten .

als je vragen hebt gewoon roepen,

ik wil je graag helpen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Jorg van dijk

Re: schijven voor en stalenrem leiding
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2012, 17:21 »
ik had al zitten kijken naar fader. maar deze is niet voor xl650v, ik zal het weekend gaan kijken naar andere merken.

Zitten de rvs onderdelen er standaard bij? of extra bestellen?

Offline Waffie

Re: schijven voor en stalenrem leiding
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2012, 20:26 »
 hallo,

de remschijven voor de 600 en 650 zijn aftermarket exact  gelijk !!

het probleem zit in de kunststof schijf  op de naaf

deze zit daar om te voorkomen dat een mogelijke gebroken  spaak tussen de remschijf en klauw kan komen en deze functie blijft alleen intract met een originele remschijf van honda

over de remleiding

bij mij wel en kun je ook aangeven daar waar jij wilt bestellen, (inderdaad meerprijs)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl