Inderdaad heeel wonderlijk al die foute Zumo's....
zou het niet aan je testmethodes kunnen liggen ?
Hallo Jar,
Ik ben in 2010 over gegaan naar de Zumo omdat ik probleemloos van een navigatie
apparaat gebruik wilde maken. Echter ik vondt de Zumo's nogal erg prijzig, tenminste
voor mij is 5 a 6 honderd euro erg veel.
Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd Navigon, Garmin mobile, Sygic,Tomtom.
Er is iets redelijks uit gekomen, echter mij koste het allemaal te veel vrije tijd !
Daar wilde ik vanaf, dus heb toch die dure Zumo gekocht.
Echter vanaf dat begin dat ik bezig ben met die Zumo, liep ik regelmatig tegen iets aan.
-SD herkennings probleem.
-MP3 geluid dat weg valt.
-Totale geluid dat weg valt.
-Delen v/d kaart die weg vallen.
-Bluetooth die niet naar behoren werkt.
Ondertussen hoor en lees je ook steeds meer over Garmin, met name van problemen
met de Zumo 550 en hoe Service onvriendelijk garmin werkt.
E..e.a. ontdek je zelf ook als je de klachten probeerd opgelost te krijgen bij Garmin.
De waypoint site laat ik die maar even erbuiten houden.....
Ik had bij het tweede apparaat en de ervaring ondertussen met Garmin etc
al het idee dat dit niet snel opgelost ging worden.
Kortgaand ik was vooral bezig met software dowmloaden (ach een nieuwe release probeerd U het nog maar eens !)
en probeer SD kaartje eens zo, of zo danwel dit ermee te doen, alle zonder resultaat.
Ik had de Zumo gekocht om probleemloos mee te kunnen rijden, en niet om thuis weer urenlang er me
bezig te zijn, en de gratis tester voor Garmin uit te hangen, dat doen ze maar lekker zelf........
Dus bij het tweede apparaat mijn geld al terug gevraagd.
Mijn "testmethodes" zoals je ze omschrijft is niks anders als van den beginnen het apparaat
gewoon te gebruiken op de motor en auto en bij het skeeleren etc.
Dan merk je gewoon dat het geluid wegvalt !?, hoef ik niks speciaals voor te doen, het ding valt gewoon uit !
En omdat ik vele verschillende apparaten gebruik hebt zoals gewone telefoons, smartphones,mp3 spelers,
mini discs,digitale receivers etc waar SD kaartjes in moeten danwel waar MP3 muziek uit komt.
En ik NIET EEN apparaat heb die ofwel het SD kaartje danwel uitval van muziek/geluid heeft,
kan het niet anders zijn dan dat het in de Zumo zit !!!
En omdat ik niet de enige blijk te zijn, Zumo probleem dus.
Hetzelfde geld voor de kaart uitval, dit gebeurd gewoon tijdens het navigeren.
Hier geld een uitzondering, hier ben ik mogelijk tegen aan gelopen omdat ik niet tevreden was
met sommige dingen die de Zumo deed en heb enkele instellingen gewijzigd.
Of dit hier aan ligt, ik ga het niet uit zoeken. Het zijn gewoon standaard instellingen die eenieder
kan wijzigen/kiezen. Zou dus gewoon probleemloos moeten kunnen !!
Maar of het door de gewijzigde instellingen komt, ik zoek het in ieder geval niet uit.
Idem voor het SD kaart probleem, al twee jaar laat Garmin er niks over los en laat ieder maar aanklooien.
En dan vraag jij af of het aan mijn test methodes ligt, en andere stellen dat ik drammerig ben.....
Bewijs is van de laatste release 4.8, na ruim twee jaar erkennen ze hiermee het bestaan v/h probleem.
Ja sommig kaartjes geven problemen, andere niet, maar het is aan Garmin om dit uit te zoeken
en op te lossen, ga ik mijn tijd niet mee verdoen (alhoewel ik er helaas al wel veel tijd heb ingestoken).
Naja, bluetooth the same story, daarom heb ik ook geen bluetooth headset gekocht en gebruik ik
nog steed gewoon een draadje. Maar koppelen met mijn Galaxy S (eerste generatie) gaat nog steeds
niet probleemloos. Ik heb ook een oudere Parrot bluetooth carkit, en den beginne wilde dit ook niet
vlekkeloos werken, echter Parrot brengt een update uit en het werkt......
Garmin heeft ondertussen al meer dan 15 software updates uitgebracht voor die Zumo 660
in twee jaar tijd....maar de meest gehoorde problemen die er al vanaf den beginnen zijn,
hoor je nog steeds.
En omdat ik helaas te veel tijd kwijt ben aan die Zumo en dus te weinig kan rijden maak
ik wel gebruik van de in de Zumo aanwezige simulatie mode.
Het bleek dat daar dezelfde dingen ook zichtbaar werden, geluid uitval en kaart uitval.
Verder heb ik geen Test methoden, behalve het ding gebruiken.
Mag jij zeggen of het aan mijn test methoden ligt danwel aan de Zumo....
En of het wel zo verwonderlijk is dat ik ze bij alle zes de Zumo's kan aantonen.
Groet,
Herman