Auteur Topic: Stalen remleidingen voor en verhoogd stuur  (gelezen 3605 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jonas

Stalen remleidingen voor en verhoogd stuur
« Gepost op: 16 juli 2012, 09:48 »
Hoi,

Door mijn schuiver tijdens de Drenthe allroad rit is de bevestigingsplaat van mijn rechter stepje van het frame gekomen en de zuiger van de remcilinder een stuk naar binnen verschoven. Ik weet niet of de zuigerstang verbogen is, maar voor de zekerheid heb ik besloten om de achterste remcilinder uit elkaar te halen, te reviseren en (indien nodig met een nieuwe zuigerstang) weer in elkaar te zetten. Tegelijkertijd wil ik dan de achterste remleiding vervangen door een RVS leiding. Ik denk er aan om dan meteen ook een RVS leiding voor de voorkant te bestellen, ookal zal ik die misschien pas in de winter vervangen. Scheelt toch weer verzendkosten..

Maar nou bedacht ik me dat voor het verhogen van het stuur met meer dan 2,5cm, de originele remleidingen verlengd moeten worden. Weet iemand of dit betekent dat ook de RVS remleidingen die in een 'kit' voor de XL600V komen, ook niet lang genoeg zijn om het stuur met meer dan 2,5cm te verhogen? Heeft iemand hier ervaring mee?


Offline Waffie

Re: Stalen remleidingen voor en verhoogd stuur
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2012, 13:37 »
Hoi,

Door mijn schuiver tijdens de Drenthe allroad rit is de bevestigingsplaat van mijn rechter stepje van het frame gekomen en de zuiger van de remcilinder een stuk naar binnen verschoven. Ik weet niet of de zuigerstang verbogen is, maar voor de zekerheid heb ik besloten om de achterste remcilinder uit elkaar te halen, te reviseren en (indien nodig met een nieuwe zuigerstang) weer in elkaar te zetten. Tegelijkertijd wil ik dan de achterste remleiding vervangen door een RVS leiding. Ik denk er aan om dan meteen ook een RVS leiding voor de voorkant te bestellen, ookal zal ik die misschien pas in de winter vervangen. Scheelt toch weer verzendkosten..

Maar nou bedacht ik me dat voor het verhogen van het stuur met meer dan 2,5cm, de originele remleidingen verlengd moeten worden. Weet iemand of dit betekent dat ook de RVS remleidingen die in een 'kit' voor de XL600V komen, ook niet lang genoeg zijn om het stuur met meer dan 2,5cm te verhogen? Heeft iemand hier ervaring mee?

de remleiding zal dan zeker te kort zijn maar niet alleen de remleiding ook de koppelingskabel en km teller kabel vragen om  aandacht.

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Jeroen

Re: Stalen remleidingen voor en verhoogd stuur
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2012, 13:38 »
Mijn ervaring met melvin uit duitsland is dat je extra lengte kortom maatwerk kan bestellen voor een belachelijk lage prijs! Ook allerlei kleuren, soorten bouten etc. google ze maar ff!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline The Headless Horseman

Re: Stalen remleidingen voor en verhoogd stuur
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2012, 19:01 »
en km teller kabel.

Je bedoelt de choke-kabel neem ik aan Ad  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline jomakra

Re: Stalen remleidingen voor en verhoogd stuur
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2012, 19:25 »
Remleidingen van HEL kan je op maat laten maken met alle kleuren. Echt een superproduct.
Geef wel aan welk merk remmen er op je motorfiets zitten.
Brembo maakt gebruikt van fijne draad (nippels) en Nissin weer anders.
Setprijs voor en achter samen is ook goedkoper als apart bestellen.

2,5 cm verhogen is te doen voor de kabels.
Het wordt pas een probleem met 5 cm verhogen.

Succes ermee.

Grtz,
marco 8)
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline Jonas

Re: Stalen remleidingen voor en verhoogd stuur
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2012, 07:44 »
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik weet nog niet precies wat ik met de voorkant wil gaan doen. Nu heb ik het stuur 2,5cm verhoogt, maar dat wil ik wellicht nog wat hoger hebben, ooit. Misschien zelfs wel wat langere poten voor en dan moeten de remleidingen natuurlijk ook verlengd etc. Voor nu denk ik dat ik voor de boel de boel laat en tegen de tijd dat ik weet wat ik wil een daar bij passende remleiding bestel. Eventuele meer kosten door dubbele verzendkosten en geen set-korting neem ik dan op de koop toe. Op het moment is het vooral van belang aan de slag te gaan met de achterkant.

Mijn ervaring met melvin uit duitsland [...] belachelijk lage prijs! [...]

Dat is inderdaad niet duur :o. Als ik voor de achterrem daar de leiding en banjo-bouten bestel ben ik €25,10 kwijt, versus €45 voor een Hel leiding bij de noppenshop. Heeft iemand enig idee waar dat verschil in prijs vandaan komt? Is Hel zo veel beter dan Melvin?