Auteur Topic: Staat van step-bevestigingsplaat  (gelezen 3615 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jonas

Staat van step-bevestigingsplaat
« Gepost op: 17 juli 2012, 20:54 »
Net even mijn step-bevestigingsplaat los gehaald om te beoordelen wat daar de staat van is na mijn schuiver van afgelopen zaterdag.

Bij het glijden over het bruggetje is het rempedaal blijven steken achter een stalen rand, wat een opwaardse kracht via het stepje over gebracht heeft op de bevestigings plaat. Die is dan ook een stuk van het frame af komen zetten. Nou vermoed ik dat, gezien de plek waar het rempedaal de rand geraakt heeft, die nog de juiste vorm heeft, maar van de bevestigingsplaat weet ik het niet zeker. Daar zit toch wel een beetje een kromming in... Of hoort dat? Wie heeft vergelijkingsmateriaal liggen en/of kan hier iets zinnigs over zeggen?

Alvast bedankt

De pica's:







Offline Oldtimer

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2012, 10:47 »
Plaat hoort in elk geval strak tegen het frame te zitten. Als er ruimte tussen zit is hij gewoon krom. De voetsteun hoort ook haaks op de motor te zitten onder een hoek van 45 graden.  Toevallig gisteren zelfde probleem tegengekomen, maar daarbij is het plaatdeel waar de kromming zit verder gebogen. Plaat zit mooi strak tegen frame maar voetsteun staat naar achteren.

Hiero goed te zien.



Wordt dus een nieuwe plaat of rechtmeppen.
Dat laatste zal niet meevallen gezien de dikte van het materiaal. Eerst heetstoken misschien.

Suc6 ermee
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Timy

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2012, 11:33 »
Ik ken iemand die nog wel een 'step bevestigingsplaat' heeft liggen. PB mij maar als ik even voor je moet informeren!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Jonas

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2012, 13:28 »
Timy, je hebt een PB :)

Recht meppen gaat denk ik wel heel veel kracht vergen. Ik loop er nog wel eens mee langs een staalbewerkingsbedrijf dat bij mij in de straat zit, kijken hoe die er over denken. Maar als er dan nog wat van te maken valt heb ik een reserve.

Oldtimer, die step van jou ziet er ook niet zo lekker uit :o De rest daarentegen ziet er erg gelikt uit! Wat voor een verf heb je daar op zitten?

Offline Oldtimer

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2012, 22:38 »
Hammerite op de roestgevoelige delen.  Maar het meeste werk zit hem in het ontroesten.

Als ik geen vervangende grondplaat kan vinden ga ik echt meppen. Maar wel ff flink heetstoken. >:D

Verder hittebestendige verf op de uitlaat. Maar dan moet die eerst gestraalt worden, anders heeft het geen zin.
Voor de voortgang..........zie project in praathoek. mij 2e motor voor alle details. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Timy

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2012, 10:15 »
Jonas, je hebt er één terug  ;)

Het is een step van een Transalp uit 1987, volgens mij past dit gewoon op die van Jonas. Weet iemand dit zeker? Voornamelijk de aansluiting van de remtrommel/klauw zou kunnen verschillen maar ik zie geen verschil.

Mocht het nou niet passen...Oldtimer? Dan past hij zeker bij die van jou. Maar eerste in lijn is Jonas  :)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Oldtimer

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2012, 13:17 »
Bedankt Timy, maar ik denk eerlijk gezegd dat de plaat hetzelfde is. ( mijn alp is van 87 ) Ik kan ook geen verschillen ontdekken. Remmerij zit niet aan deze plaat vast maar aan de rempedaal. Heel misschien wat verschil in afstand/formaat maar is zo niet te beoordelen.

Ik hoor het wel.

Grt

Oldie
Edit: Het bevestigingspunt van het stelschroefje voor de opvang van het rempedaal ontbreekt op de nieuwere versie.
Zie pijl.
Maak ik misschien toch nog kans  8) 8) 8) 8)


« Laatst bewerkt op: 19 juli 2012, 14:02 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Jonas

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2012, 16:14 »
Ik vroeg me al af wat dat was op jouw foto :) Timy, kun jij navragen of dat ding er wel of niet op zit?

Offline Oldtimer

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2012, 16:32 »
Als hij van een alp van 87 komt zit die er gegarandeerd op. Dit is nodig om de afstand voor het rempedaal af te stellen. Het hele remsysteem werkt gewoon mechanisch met een stanmgetje .Bij de latere types is dat niet nodig, omdat die via de remcylinder worden afgesteld. Vandaar .
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Jonas

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2012, 18:25 »
Ah, dat schrijft hij idd, even overheen gelezen :angel: Dan zou ik zeggen, zet hem lekker op jouw oer-alp, kijk ik even verder naar een iets 'jonger' plaatje ;)

Offline Timy

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2012, 18:49 »
Als hij van een alp van 87 komt zit die er gegarandeerd op. Dit is nodig om de afstand voor het rempedaal af te stellen. Het hele remsysteem werkt gewoon mechanisch met een stanmgetje .Bij de latere types is dat niet nodig, omdat die via de remcylinder worden afgesteld. Vandaar .

Dat stelding zit er inderdaad op.. Dus wie mag ik gelukkig maken? Dan wordt het een stepje op een oldtimer? ;)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Jonas

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2012, 19:05 »
Dat stelding zit er inderdaad op.. Dus wie mag ik gelukkig maken? Dan wordt het een stepje op een oldtimer? ;)

Ja. Helemaal goed :)

Offline Oldtimer

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2012, 19:50 »
Hoera, maak me blij. :-* :-* :-*

Via PM graag de kosten.

( ps. zie topic mijn 2e motor)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Hans Schaap

Re: Staat van step-bevestigingsplaat
« Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2012, 21:10 »
Ik heb een nieuwe bracket liggen.
Het gaat om het bracket wat je op de volgende link als partnr. 6 vind.


Hondanummer = 50615-ms8-000za


http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection.php?block_01=13MS8J42&block_02=F__2100&block_03=7280


Groet Hans


« Laatst bewerkt op: 20 juli 2012, 21:37 door Hans Schaap »
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl