Auteur Topic: Opberg ruimte kettingslot Varadero  (gelezen 5566 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Remmie

Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Gepost op: 18 juli 2012, 07:37 »
Misschien een simpele vraag.

Waar laten jullie het kettingslot. Lijk wel of ze steeds groter en zwaarder worden  :-\

Over een paar weken wil ik richting Corsica gaan.

Is er een plek in/op de Varadero waar je het slot kunt laten, ook als hij vol bepakt is. Onder het zadel zou net/niet gaan, maar daar kom je wat moeilijk bij. Ik heb daar wat reserve onderdelen en gereedschap zitten.
Misschien iemand een idee / tip.

Remmie  :D
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Offline Two Plugs

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2012, 08:20 »
Heb zelf een erg zware ABUS uitvoering. Die ligt gewoon standaard onder in de topkoffer.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline de Wolf

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2012, 14:29 »
Sommige U-beugel sloten passen id originele Honda kofferplaat vd topkoffer. Is er speciaal voor gemaakt.
Varadero '99 52.000km

Offline chaos

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2012, 20:52 »
standaard onderin de topkoffer

Offline Remmie

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2012, 07:40 »
Onderin de topkoffer  :-\

Bij mij vorige motor deed ik het slot net voor de bagagerol leggen. Zeg maar direct achter me.

Een andere opties is om alleen het slot zelf voor om de schijfrem/kettingwiel en niet de (zware) ketting mee te nemen en een lichter slot voor om een paal of zo.

Of moet ik de regel “travel light” bij een Varadero maar overboord gooien.

Remmie  ;D
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Offline Two Plugs

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2012, 08:39 »
Onderin de topkoffer  :-\

Bij mij vorige motor deed ik het slot net voor de bagagerol leggen. Zeg maar direct achter me.

Een andere opties is om alleen het slot zelf voor om de schijfrem/kettingwiel en niet de (zware) ketting mee te nemen en een lichter slot voor om een paal of zo.

Of moet ik de regel “travel light” bij een Varadero maar overboord gooien.

Remmie  ;D

Je hebt een Varadero. Wat denk je zelf?  ;D
't is geen KTM. Dus laad maar vol!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Anne

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2012, 14:57 »
Of moet ik de regel “travel light” bij een Varadero maar overboord gooien.

Ik ben het eens met twoplugs;
een 2012 Varadero weegt 244kg droog. Dus "travel light" heb je al overboord gegooid toen je hem kocht :P

Offline Two Plugs

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2012, 15:58 »
Ik ben het eens met twoplugs;
een 2012 Varadero weegt 244kg droog. Dus "travel light" heb je al overboord gegooid toen je hem kocht :P

283kg rijzwaar...  ;D ;)
Maar toen 'ie in 1998 op de markt kwam, wél met de hoogst toelaatbare belaadbaarheid van alle grote allroads.
Dus dat slotje met ketting onder in je topcase, daar ga je écht nix van voelen. Spreek uit eigen ervaring.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline ron overkleeft

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2012, 14:35 »
Misschien een simpele vraag.

Waar laten jullie het kettingslot. Lijk wel of ze steeds groter en zwaarder worden  :-\

Over een paar weken wil ik richting Corsica gaan.

Is er een plek in/op de Varadero waar je het slot kunt laten, ook als hij vol bepakt is. Onder het zadel zou net/niet gaan, maar daar kom je wat moeilijk bij. Ik heb daar wat reserve onderdelen en gereedschap zitten.
Misschien iemand een idee / tip.

Remmie  :D
Effe een tip Remmie het mooiste weggetje op Corsica is naar de" Monte Cinto" de hoogste berg (2700m) van Corsica . Ga alleen smorgens zo vroeg mogelijk want de weg is erg smal en overdag vergeven van de auto,s.
Neem zelf nooit sloten mee,op hoop van zegen!

Offline Remmie

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #9 Gepost op: 06 augustus 2012, 07:29 »
het mooiste weggetje op Corsica is naar de" Monte Cinto" de hoogste berg (2700m) van Corsica .

Thanks ron :)
Deze staat nu genoteerd in mijn GPS.

Nee een lichtgewicht is de Varadero inderdaad niet. Een kilootje meer of minder doet het hem ook niet.

Remmie  :)
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Offline Two Plugs

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #10 Gepost op: 06 augustus 2012, 08:21 »
Thanks ron :)
Deze staat nu genoteerd in mijn GPS.

Nee een lichtgewicht is de Varadero inderdaad niet. Een kilootje meer of minder doet het hem ook niet.

Remmie  :)

Corsica is mooi! Ff offtopic... Probeer eens een mooi verslagje te schrijven voor de Transalper!  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline ron overkleeft

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #11 Gepost op: 06 augustus 2012, 19:16 »
Thanks ron :)
Deze staat nu genoteerd in mijn GPS.

Nee een lichtgewicht is de Varadero inderdaad niet. Een kilootje meer of minder doet het hem ook niet.

Remmie  :)
Heb juist altijd gewicht proberen te lozen:
Middenbok verwijderd  is                                 3a4 kg
titanium uitlaten verschild                                7a8 kg
achterlicht met ingebouwde knipperlichten      0,5 kg
Lithium accu   (nog gebeuren)                          5a6kg
geen kettingslot meenemen                             2a3kg
Zit je zomaar effe op een kilo of 18. Vind de Varadero in haarspeldbochten (en Corsica heeft er veel) echt wel een zware jongen
en volgepakt zwabert tie dan met z,n staart.dus elk kilo,tje telt
Zo heb ik een lichtgewicht tent gekocht van 1,6 kg
lichtgewicht luchtbed van 6 ons
lichtgewicht slaapzak van 1,1 kg.    Rij op vakantie niet met de topkoffer maar met bagagerol
scheelt weer 3,5 kg. (een topkoffer maakt je staartlastig).
Zou haast zeggen lekker thuislaten dat kettingslot,maar zeg het lekker niet want straks wordt tie
gejat en dan heb ik het gedaan natuurlijk.
 

Offline Two Plugs

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #12 Gepost op: 07 augustus 2012, 07:44 »
... Wat moet je op een kettingfiets nu zonder middenbok ?? Bovendien... als je lek rijdt, is zo'n midden bok wel errug makkelijk.

Kettingslot thuislaten op Corsica zou ik beslist niet doen. Corsica heeft nml ook een 'donkere' zijde... behoorlijk veel motordiefstallen. Die gaan zo húp in een praam richting Donker Africa.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline ron overkleeft

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #13 Gepost op: 07 augustus 2012, 10:29 »
... Wat moet je op een kettingfiets nu zonder middenbok ?? Bovendien... als je lek rijdt, is zo'n midden bok wel errug makkelijk.

Kettingslot thuislaten op Corsica zou ik beslist niet doen. Corsica heeft nml ook een 'donkere' zijde... behoorlijk veel motordiefstallen. Die gaan zo húp in een praam richting Donker Africa.
Probeer mij nou is te overtuigen van het nut ervan.
Ketting smeer ik met de osco oiler. wiel uithalen is effe de autokrik onder de veerpoot twee haaltjes
en het wiel zweeft 2 cm boven de vloer. Voor lek rijden heb ik de kunstof afbreek pluggen bij me
pompje plaksetje patronen ect, Oke moet je wiel er onderweg uit heb je wel effe een probleem maar
dan zijn we altijd nog lid van de anwb.
Dat gasten 250 eurie neerleggen om zo,n snel roestend loodzware hertengewei onder je mooie fiets
te schroeven is mij een raadsel in,t kwaadraat .

Offline Remmie

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #14 Gepost op: 07 augustus 2012, 13:36 »
De KTM 950 die ik had een droog gewicht van 185kg.
Dat vlieg gewicht zal de varadero niet/nooit halen. Dat gevoel had ik al met de eerste test rit.
Dus om veel moeite te doen om er kilo’s eraf te halen/laten heeft niet zo veel zin.
Maar dat weet je als je Varadero rijdt. Toch?
Dat is één van de redenen om een varadero te rijden, die je ook lekker als pakezel kunt gebruiken en er toch goed onder blijft presteren.

Travel light heb ik genoeg gedaan.
Wil nu toch dat boek, laptop meenemen en och ja gooi het ketting slot ook maar in de topkoffer, heerlijk.
Het moet natuurlijk geen volksverhuizing worden.
Maar niet op een kilo meer of minder te kijken is wel lekker.

Remmie  :)
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Offline Two Plugs

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #15 Gepost op: 07 augustus 2012, 15:25 »
Probeer mij nou is te overtuigen van het nut ervan.
Ketting smeer ik met de osco oiler. wiel uithalen is effe de autokrik onder de veerpoot twee haaltjes
en het wiel zweeft 2 cm boven de vloer. Voor lek rijden heb ik de kunstof afbreek pluggen bij me
pompje plaksetje patronen ect, Oke moet je wiel er onderweg uit heb je wel effe een probleem maar
dan zijn we altijd nog lid van de anwb.
Dat gasten 250 eurie neerleggen om zo,n snel roestend loodzware hertengewei onder je mooie fiets
te schroeven is mij een raadsel in,t kwaadraat .

Dus jij hebt ipv een middenbok een autokrik mee op je motor...  ;D Nu, dat scheelt een hoop zeg!

En ANWB? Get serious. Das leuk als je in Nederland je kilometers rijdt. Maar geloof me... 200 km zuidelijk van de Noordkaap, op de Baltic Highway of halverwege Sicilië heb je geen drol aan je ANWB lidmaatschap. Wel aan een locale garageboer die ff komt langzetten met z'n Audi Avant, en je middenbok waarop de motor óók zonder achterwiel (of voorwiel) kan blijven staan... ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline ron overkleeft

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #16 Gepost op: 07 augustus 2012, 20:47 »
Dus jij hebt ipv een middenbok een autokrik mee op je motor...  ;D Nu, dat scheelt een hoop zeg!

En ANWB? Get serious. Das leuk als je in Nederland je kilometers rijdt. Maar geloof me... 200 km zuidelijk van de Noordkaap, op de Baltic Highway of halverwege Sicilië heb je geen drol aan je ANWB lidmaatschap. Wel aan een locale garageboer die ff komt langzetten met z'n Audi Avant, en je middenbok waarop de motor óók zonder achterwiel (of voorwiel) kan blijven staan... ;)
Zo ver kom ik niet,heb wel is in zuid frankrijk een gebroken ketting gehad op zondag ,ANWB gebeld
binnen goed uur een lokale garage met aanhangertje voor me neus,goed geholpen en koste niks.
En als jij denkt dat ik zonder middenbok dat wiel er niet uit krijgt dan onderschat je mij toch echt.
En die loco met avant heeft heus wel een krik in zijn auto.Maar ik geef toe(had ik al) dat het dan wel effe een stuk moeilijker wordt.
En wil jij zeggen dan dat de ANWB helemaal niks voor je doet in Sicilie, dat lijkt me stug.

Offline Two Plugs

Re: Opberg ruimte kettingslot Varadero
« Reactie #17 Gepost op: 08 augustus 2012, 07:40 »
Heb inmiddels mijn ervaringen met de ANWB/WW in het buitenland, Ron, helaas...
Natuurlijk helpen ze je. Maar dan ben je een halve dag verder... Ervaring heeft geleerd dat je vaak binnen een uur lokaal de zaak kunt oplossen.
Ook niet altijd natuurlijk, maar wel vaak...  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180