Auteur Topic: Hoe contact slot te demonteren  (gelezen 4169 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henkiehaag

Hoe contact slot te demonteren
« Gepost op: 27 juli 2012, 14:23 »
Zoals de titel al vertelt.

Mijn contactslot moet er even uit maar dit lijkt wel een klink verbinding?
Volgens het werkplaats handboek zouden het twee schroeven moeten zijn??
XRV 750 bjr 1993
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2012, 15:44 door henkiehaag »

Offline Oldtimer

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2012, 14:59 »
Hier passen een soort inbus dopjes lijken op een sterretje (torx met gat ?? ) op die open zijn van binnen.
Weet ff niet hoe ze heten, maar ik heb ze in een bitsetje zitten.

Suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline henkiehaag

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2012, 15:43 »
Dat is voor de 3 schroefjes idd, maar het gaat mij om het complete contact te demonteren van de kroonplaat. Ik zal er een pijl bijzetten.

Maar alvast bedankt voor het meedenken :-)

Offline Marcel T

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2012, 16:23 »
Hoe ziet de andere kant  van de 'klinkverbinding' er uit?
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline henkiehaag

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2012, 16:27 »
Andere kant is de boven kant van de kroonplaat, die is uit één stuk.

Offline jbm

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2012, 17:55 »
lijkt een breekbout, of hoe zo'n ding ook mag heten , kop breekt af bij het behalen van een bepaald koppel.uitboren?

Offline David

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2012, 20:30 »
Met een beiteltje rond/los tikken. Meestal een geduldig klusje.
www.liebetig.at voor een mooie vakantie. Heerlijk motorrijden bijvoorbeeld ;-)

Offline Waffie

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2012, 22:50 »
het zijn inderdaad boutjes die breekkoppen hadden..

immers je zou niet willen dat ze zomaar je slot even verwijderen

bijkomend nadeel..  de originele werden ook nog geplaats  met loc tite

uit ervaring weet ik inmiddels dat die beitel ook het contactslot gaat beschadigen

je kunt proberen door er een gleuf in te slijpen om zo met een blad schroevendraaier te proberen

mischien is een moer erop lassen een mogelijkheid

maw het is een klote klus want het gaat zelden goed en dan bedoel ik om je slot niet te beschadigen en of vernielen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline robgoesdakar

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2012, 23:47 »
Ik heb destijds de kop er gewoon af geboord.

Daarna heb ik de bout er met een tang gewoon uit kunnen draaien.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Bikkel

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2012, 01:14 »
zijn idd breekbouten en die zijn er erg moeilijk goed uit te krijgen
heb ze zelf ingeboord en met linkse tap eruit kunnen krijgen.
maar zoals Ad al zegt soms zitten ze ook nog met loctite vast
dan kun je alleen nog, (een trechtertje erom heen en), een bout erop lassen,
dan wordt het geheel ook warm en krijg je de loctite ook makkelijker los,
maar wel eerst de kroonplaat los maken, dat werkt makkelijker
suc6 ermee
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline henkiehaag

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2012, 07:43 »
Ah kijk! Anti diefstal dus.
Dank voor jullie uitleg. klusje waar ik wat meer tijd in voor moet plannen dus :-)

Ik vraag me dan toch af hoe meneer Honda ze vast heeft gezet

Offline robgoesdakar

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #11 Gepost op: 28 juli 2012, 08:31 »
Vast gedraaid en toen de kop rond gefreesd.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Waffie

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #12 Gepost op: 28 juli 2012, 10:35 »
 als je ze nieuw in je hand hebt zit er gewoon een moerkop op zodat je ze met een dopsleutel kunt vast zetten

als het punt komt dat ze niet vaster kunnen breek deze af en laat dus een platte kop achter

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Bikkel

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #13 Gepost op: 31 juli 2012, 01:05 »
Ervaring daarmee Ad ??,
maar idd er zit een boutkop op en met een bepaald aandraai moment breekt die kop af
en blijft er een gladde kop achter.
er zijn bouten met verschillende aandraai momenten dus het is de vraag waar honda voor gekozen heeft
en dan maar hopen dat je linkse tap niet eerder breekt, heb er zelf een moer opgelast, dat
kun je dan van binnen goed vol laten lopen, wel eerst even een klein beetje inboren met een grote boor
alleen maar even een begin maken dan hecht de las beter, en dan met een flinke dopsleutel  of eigenlijk
meer een wring ijzer, die is langer en dan een flinke klap erop dan schrikt hij los (hoop je dan maar)
suc6 ermee.
zou je er best mee willen helpen maar ben morgen voor een aantal weken in het buitenland, maar daarna
wil ik je er best mee helpen
ik woon in Warmond
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline henkiehaag

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #14 Gepost op: 31 juli 2012, 18:00 »
Bikkel, dank je voor je aanbod maar het is al opgelost :-)

Offline Marcel T

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #15 Gepost op: 01 augustus 2012, 08:34 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het uiteindelijk hebt gedaan.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline henkiehaag

Re: Hoe contact slot te demonteren
« Reactie #16 Gepost op: 01 augustus 2012, 20:18 »
Niet dus :-)

had me een setje rox risers aangeschaft ( die nu dus te koop staan) Om het stuur wat verder van me af te hebben.
Alleen kwam het stuur nu boven het contact terecht, die wilde ik dus wat laten zakken. vandaar...

Maar de positie beviel me toch niet dus contact kon blijven zitten.
Misschien toch maar een ander, wat rechter stuur proberen.