Auteur Topic: benzinekraan transalp pd10  (gelezen 2807 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Keewhip

benzinekraan transalp pd10
« Gepost op: 30 juli 2012, 21:36 »
Ik ben momenteel op vakantie met mijn vriendin en haar Transalp vertoont kuren. Er is geen pijl op te trekken maar af en toe stopt de motor ermee omdat deze geen benzine krijgt. Dit gebeurt op 80 km wegen, snelweg, stadsverkeer, overal volkomen willekeurig lijkt het. Kan 50 km goed gaan, maar kan ook om de 2 km raak zijn. Ik heb in NL een revisiekitje gemonteerd voor de benzinekraan, dit leek het even te hebben opgelost, maar bleek niet de oorzaak. Hierna tankdop doorgespoten met lucht, carburateurs gedemonteerd en gereinigd. Hierna op vakantie gegaan met de motor, maar probleem is weer terug...
Hier een doorzichtig benzinefilter gehaald en tussen carbs en benzinekraan gezet. Dit filter valt droog als het probleem zich voordoet, benzinekraan, tank en leidingen zijn helemaal schoon. Ook stuk gereden met half gesloten tankdop en dan doet probleem zich ook voor, dus geen tankontluchting. Ik heb de vacuumleiding naar de kraan ook al vernieuwd en verlegd naar voorste cilinder, scottoiler op achterste cilinder. Volgens mij blijft er niet zo veel over... Kan het vacuum te zwak zijn door iets langere leiding, waar is het tweede kleine nippeltje voor op de benzinekraan (met de terugslagklep)?

Ander iets, zag bij reinigen carbs dat deze geen vlotteroverloop hebben, waar gaat de benzine naartoe als de vlotter niet goed is afgesteld?

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Offline jeroen emke

Re: benzinekraan transalp pd10
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2012, 21:46 »
zit de tankdop goed dat wil zeggen met het pijltje wat op de dop staat  , naar voren staat anders trek de tank een vacuüm
zaterdag op de A1 ook en Dame met de tankdop die verkeerd zat
still no angel found who flies at the same speed

Offline Driepinter

Re: benzinekraan transalp pd10
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2012, 21:53 »
Als het benzine filter droogvalt moet het probleem daarvoor al zitten toch?
Als het dan geen tankontluchting is (had je al uitgesloten) kan ik alleen nog maar troep in de tank / benzinekraan bedenken.

Offline Waffie

Re: benzinekraan transalp pd10
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2012, 00:31 »
je kraan heeft een klepje en ik ga roepen dat dit niet goed werkt

waarschijnlijk dus toch de kraan vervangen

maar 1 ding is zeker

je krijgt geen brandstof...
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline len_tour

Re: benzinekraan transalp pd10
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2012, 01:11 »
Om te kijken of het aan het vacuum ligt kun je je benzinekraan aanpassen, tenminste als de PD10 kraan hetzelfde is als de PD06.

Kijk maar bij de volgende link staat het precies uitgelegd. Ik rij nu al een tijdje zo rond je moet alleen je benzinekraan dicht doen als je langer stilstaat net als vroegah.

http://www.akhara.com/nc30/fueltapmod/index.html

Groeten,
Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Keewhip

Re: benzinekraan transalp pd10
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2012, 09:43 »
Vuil kan het niet zijn, alles net voor de vakantie uit elkaar gehad en geen vuiltje te bekennen.
Ik denk dat ik voor de mod ga van Lennert. Al vind ik deze extra beveiliging eigenlijk wel fijn, zeker omdat de carbs geen overloop hebben en de benzine volgens mij de motor inloopt als de vlotter niet goed staat afgesteld of niet goed functioneert.

Dank voor de tips!
Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Offline Keewhip

Re: benzinekraan transalp pd10
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2012, 11:29 »
Ben ondertussen weer terug van vakantie. Ik heb de modificatie die Lennert aangaf doorgevoerd als tijdelijke oplossing.
Helaas ging hierna de benzinekraan lekken, er bleek nog een opening te zitten in het andere membraan die de benzinedoorvoer normaal gesproken afsluit. Dit membraan zat weer net niet in het revisiekitje en ik denk dat dit het eigenlijke probleem is geweest.
Bij een Oostenrijkse Opel dealer een stuk inlaatspruitstukpakking kunnen scoren en hiermee het lekken gestopt.

Ik wil de normale vacuumklep wel weer werkend krijgen, weet iemand of het membraan die de benzinedoorvoer afsluit ook los te krijgen is of dat er revisiekitjes zijn waar deze wel bij zit?
Ik had  een revisiekitje van Roukama gebruikt http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=5222.

Zie ook afbeelding.

EDIT: Als je zoekt op K&L FUEL PETCOCK REBUILD KIT TRANSALP kom je setjes tegen waar het tweede membraan ook bij zit
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2012, 17:22 door Keewhip »
Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08