Zaterdag 4 augustus 2012.
Joke moest vandaag wat boodschappetjes doen, naar vriendin toe en nog ff naar de Makro. Haar kennende weet ik dat ik dan een hele dag gewoon voor mezelf heb en m'n gang kan gaan. Staat er een 94 ér alpje met een berg roest in de tuin, maar met een motor die loopt als een zonnetje. Gisteren nog even mee naar de STO geweest en iedereen is het met me eens. EEN GROTE RIJDENDE ROESTBAK.
Nou ja. De insiders weten intussen dat ik verrekte slecht tegen roestbakken kan en vandaag was dus 1 en 1 gewoon 2.
Vanmorgen dus aan de slag. Beukenootjes maken van een rijdende TA.
Eerst maar eens wat plastic verwijderen.
Aiiiiii, klein aanrijdinkje gehad. De valbeugel is in de radiator terecht gekomen nadat hij van de ophangbeugel is afgebroken.
Dat wordt dus uitboren.
Nou ja, later dan maar. Ik moet nu verder met strippen.
Na een uurtje sleutelen wordt het al een kale kont.
Maar ook de roest en corrosie wordt zichtbaar.
Waar ben ik weer an begonnen.\ zucht.
ook de carbs hebben het uiterlijk van een .............. nou ja, oordeel zelf maar.
De uitlaat komt aan de beurt en ja Roland, je had gelijk.
Pats, knal en ondanks mijn fluweelzachte behandeling van de bouten van de uitlaatflens,.............Pats, en nog eens pats.
Beide bouten van de voorste cilinder dus finaal afgebroken.
En ik had ze nog wel voorbehandelt met Imal. Nou ja, komt ook wel later aan de beurt. Eerst maar eens verder strippen.
Ik begin langzaam maar zeker te geloven in het lot.
Na nog een uurtje zijn ook de carbs eraf en al het overtollige kabel en plasticwerk en begint het moment te komen waar ik eigenlijk naar toe heb gewerkt vandaag. Het blokje moet er ff uit. Nou ja effe. Eigenlijk had ik het kunnen weten want er is al heel vaak over dit probleem gesproken op het forum. De as van de achterbrug wil nog wel eens een beetje vast zitten. Op zich geen probleem hoor, als het maar bij een ander is, maar dat overkomt mij
niet , dus vandaag dus wel. Muur en muurvast. De hele bus IMAL erop en met een dop en een moker proberen om een klein beetje beweging te krijgen in de as. Niks nada noppes niente. Gatverdegatver^&%#@% heb ik dat weer. .............Ja dat heb ik weer.
Nou gaat dat vandaag denk ik niet meer lukken.
Jullie advies is dus weer nodig.
Ik heb de moerkant ingespoten met IMAL en zoals je op de foto kunt zien de boel ermee vol laten lopen.
De brommer op z'n kant gelegd, zodat het kan intrekken.
En nou had ik toch ook nog alles netjes naast elkaar gelegd op volgorde, zodat ik het weer in elkaar zou hebben als Joke thuiskomt.
Als ik dus de komende week wat moeilijk loop en hier en daar blauwe plekken heb..................weten jullie waar het vandaan komt.
Te koop aangeboden. Transalp 1994. Hier en daar wat gebruikssporen. Compleet in doos en plastic zak. Loopt prima. Leuk projectje voor de doe het zelver. U krijgt er gratis advies bij.Zou het toch een project van meer dan 2 weken worden.
En nu is het wachten op adviezen of op een wondertje.
Wordt vervolgd.
Oh ja. De overige foto's staan hiero.:
http://www.mijnalbum.nl/Album=OZ4RZQNL