Auteur Topic: MIJN 3e Motor  (gelezen 20382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Waffie

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #30 Gepost op: 09 augustus 2012, 17:46 »
ja ja ja en wat nog meer... die bouten op de cylinderkop.... we hangen aan je lippen... :)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Pakfiets

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #31 Gepost op: 09 augustus 2012, 19:10 »
Oh, ik had het over de achterbrug.
Uitlaat tapeind; Het bovenste tapeind is er uit gekomen, de onderste niet :( . Bij de bovenste een M10 moer er opgelast (met TIG), ff wiebelen (dus niet meteen er uit proberen te draaien maar een klein stukje er uit, dan weer er in etc.), paar klappen met vuistje, Imal, nog wat wiebelen (kreeg steeds meer beweging), toen zo er uit kunnen draaien (zonder veel kracht!, schroefdraad redelijk in takt).
Zelfde voor de onderste geprobeerd, maar de moer/tapeind bleef afbreken. Toen er nog zo'n 3 mm tapeind over was maar een stukje m8 draadeind aan het stompje gelast, ging prima alleen moet Marien er ff rekening mee houden dat hij hem niet "vast knalt", maar met enig beleid vast draait.

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #32 Gepost op: 09 augustus 2012, 19:20 »
En ook ik heb weer wat geleerd.
Beleid en wiebelen dus. ( waarmee eigenlijk  ::) ::)  )

Nog even straks de foto's erop van de status op dit moment, maar ik kan jullie medelen dat het blokje ernaast staat ( puur Oldiepower) en in verregaande staat van reiniging en ontroesting is. Klein probleempje, het boutje m2,5  wat het draadje op de oliedruk sensor vasthoud is ook afgebroken.  Nieuw sensortje nodig dus. Heeft Ad vast nog wel ergens in een bakje liggen. Tuin wordt nu te klein voor al die onderdelen. :o
Even wachten dus nog voor de foto's. Zijn naar de ontwikkelcentrale gestuurd. >:D


Oldie Power 1 Wie niet sterk is......



Barbatruuk.

En de status op dit moment
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2012, 20:33 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Sandra

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #33 Gepost op: 09 augustus 2012, 20:46 »
Wat zegt de vrouw van al dat geweld in de tuin.... C:-)  heb je al een blauwe plek? :o
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Miquel

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #34 Gepost op: 09 augustus 2012, 22:39 »
Tekst bij je avatar klopt niet, het gaat echt wel snel genoeg ;)
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Biker000

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #35 Gepost op: 09 augustus 2012, 23:31 »
veni vidi foetsie
Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #36 Gepost op: 10 augustus 2012, 09:23 »
Citaat
heb je al een blauwe plek?

Ik zeg lekker niet waar  :-X

Citaat
Tekst bij je avatar klopt niet,
Aangepast
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #37 Gepost op: 11 augustus 2012, 18:08 »
Vandaag strafwerk gehad van Joke. Hoe kan het anders met al die troep in de tuin.
Moest de kozijnen aan de voorkant van de tent eerst maar eens schilderen. Gisteravond maar mee begonnen en nu net pas klaar.
Mijn broer heeft geholpen, anders had ik het echt niet gered.
FF dus geen update van de alp maar een update van het huis.
Maar, ik kan weer verder. Joke is weer tevreden  ;)

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #38 Gepost op: 17 augustus 2012, 19:13 »
Ondanks het warme weer toch weer een aantal uurtjes geborsteld, geschuurd, ontvet en nageschuurd.
Het blokje ziet er in elk geval weer spic en span uit vind ik zelf.
Ook de onderkant was behoorlijk pekelig en leverde veel schuurwerk op.
En ja, alle vet en rottigheid is erafgeschuurd. Er zit geen troep onder de verf verborgen. 8)
Nou zou je zeggen"daar wonen geen mensen "maar toch. Als je al zover bent dat je het blok aan alle kanten kunt kietelen..........waarom niet.

De piccies


Voor en na:






Het frame is ook op een haar na ontroest en morgen eerst maar eens ontvetten en het laatste stukjes in de Hamerite blazen.
Opbouwen gaat dus pas volgende week beginnen want zaterdag eerst de MCC clubwedstrijden en zondag de Groningenrit.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Pakfiets

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2012, 19:49 »
Zo, dat is een verbetering!

Offline gert

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #40 Gepost op: 17 augustus 2012, 22:20 »
Goed bezig Marien,

vraagje waar heb jij je blok mee gespoten?? Ik wil mijn blok ook opknappen.

gr, Gert ;D


Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline Menno

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #41 Gepost op: 17 augustus 2012, 22:45 »



De foto goed bestuderend denk ik:



Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #42 Gepost op: 18 augustus 2012, 21:36 »
Helemaal goed. Deze lakken zijn er ook voor de uitlaat en dus tot 1800 graden.  Voor het motorblok 228 graden.

Besteld bij :

http://www.mercurius-tools.nl/ws/component/virtuemart/cart?sef=h

Kost zelf minder dan de gewone lak. En gewoon binnen 1 dag in huis.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #43 Gepost op: 21 augustus 2012, 21:41 »
De status van afgelopen zaterdag.
Samen met Willem even het blokje erin gehangen. Ik heb een vaste aanstelling gekregen als motorpoetser. Alleen het salaris valt wat tegen bij hem.



Vandaag helaas met de Dero aan de slag. Lekke radiateur.
Nou ja, morgen maar weer verder zien.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #44 Gepost op: 21 augustus 2012, 21:56 »
En wat gebeurd er met de motor als deze straks af is? Zijn beide uitlaat tapeindes er uit/vervangen?

Gewoon benieuwd  :angel:

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #45 Gepost op: 21 augustus 2012, 22:03 »


1 eruit en 1 opgelast (tig) Hier dus nog wat slijpen en het gat van de uitlaatring even wat opboren.

Tja, en wat ga je doen met een dergelijke schoonheid.  Ik denk aan modder, water, los zand en fun.  ;)  alhoewel het zomaar weer een ww fiets wordt hoor.
Eigenlijk is de Dero te zwaar voor het gewone huis en tuinwerk. Ik rij alleen maar motor dus een boodschappie doe je sneller met een alp.
Ik heb geen snode plannen. Eerst maar eens de lol van het opknappen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #46 Gepost op: 21 augustus 2012, 22:12 »
Ik hoop dat het tapeind niet breekt!  :)


Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #47 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:51 »
Status vandaag. Hele dag gesleuteld en de achterbrug ontroest en in de Hamerite gezet.
Voor de rest alleen wat opgebouwd. Begint al weer wat op een alpje te lijken.

Luchtfilterhuis zit er weer op.


Ook de achterbrug op z'n plek.
Kabelboom terug geplaatst.


Wat ziet het er toch weer fris uit he.
Ook meteen de prolink gemonteerd, maar moet eigenlijk worden vervangen. Tenminste de schokbreker


Meteen ff kijken of het achterwiel nog past.


Het past.
Ik hoef hem in elk geval niet meer te tillen als ik hem wil verplaatsen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #48 Gepost op: 15 september 2012, 20:35 »
Langzaam maar zeker wordt het weer een rijdbaar geheel.
2 dagen sleutelen heeft toch z'n nut gehad.Ketting en tandwielen zitten er op.
Uitlaatje moet nog even gelast worden ( die ligt dus even bij de echte lasspecialist Pakfiets ) en vandaag heeft Herbert de klepjes gesteld. Bij 2 kleppen was het echt nodig.
Het plaatwerk weer van nokjes voorzien en alles weer op z'n plek. Verder bijna de hele dag bezig met de electrische installatie. Overal mankeerde wel wat aan. Stekers die geen contact maaten en zelfs een ampje wat compleet afgebroken in een steker zat. Is wel ff zoeken, maar met een goede meter en een schema kom je een heel eind.  Alles doet het weer tenminste. 2 lampjes stuk, maar voor de rest valt het wel mee. Even de buddy ( moet ik nog omruilen voor een zwarte ) en de tank erop gezet voor de foto, maar eerst de carbs er nog op. Moeten rubbers vervangen worden. ff googelen dus of heeft iemand nog een adresje. Bij motoport 30 euro per stuk. Dat moet anders kunnen toch.





Heel ander gezicht toch. (  Ik denk dat Gert stiekem meekijkt  >:D  )

En ja Roland, ze zijn zwart.  ;)

Oh ja, de voorvork moet nog gedaan worden hoor. Die glimt straks weer als een nieuwe.
Nog even geduld dus, dan hebben we in de club behalve de twinbrothers straks ook de ALPBROTHERS.
Tinie m'n broer heeft namelijk precies dezelfde.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Sandra

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #49 Gepost op: 15 september 2012, 21:05 »
Hoi Marien, after marketrubbers kosten ca 15 euro ex.btw. voor een set van twee.
Kan Boks toch wel voor je bestellen.Of wachten tot Ad terug is van vakantie.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline roland65

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #50 Gepost op: 15 september 2012, 22:17 »
Ik kom misschien morgen wel ff kijken. Kunnen we ook bijpraten...

Offline Bill

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #51 Gepost op: 15 september 2012, 23:40 »
maar eerst de carbs er nog op. Moeten rubbers vervangen worden. ff googelen dus of heeft iemand nog een adresje. Bij motoport 30 euro per stuk. Dat moet anders kunnen toch.

Ik heb geloof ik nog rubbers liggen, zal morgen even voor je kijken. Als ik ze heb mag je ze hebben.

Offline gert

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #52 Gepost op: 16 september 2012, 08:00 »
Wrijf het er maar in ;).

De alp ziet er zeker weer uit  als motor  kom hem een keerrtje van dichtbij bewonderen.

Ook ik heb een hele dag staan sleutelen maar nog geen steek verder.
Daarin tegen staat er weer een 650  die  rijdt als nieuw.
We hebben bij de 650 de olie en koelvloeistof vervangen, de kleppen gesteld, nieuwe vonkjes erin,luchtfilter vervangen, de carbs lopen weer gelijk en de voorvork is voorzien van nieuwe olie. Man wat maakte dat een verschil in de rit naar huis ;D ;D ;D.

Marien, wees blij dat je een 600  in oude glorie herstelt. Wat een K klus om de kuipdelen van een 650 te verwijderen en weer een beetje fatsoenlijk terug te plaatsen.

gr, Gert ;D
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #53 Gepost op: 16 september 2012, 09:44 »
Citaat
Ik heb geloof ik nog rubbers liggen, zal morgen even voor je kijken. Als ik ze heb mag je ze hebben.

Helemaal geweldig William. Ik wacht nog ff met bestellen. Ik had Motoport gebeld voor de prijs, vandaar ff schrikreactie voor een paar rubbertjes. ( Maar Herbert had me al gewaarschuwd Sandra.)

Ja, en  Ad is vertrokken afgelopen vrijdag. Jaqueline wilde zelfs naar Italie via Oostenrijk, dus die is voorlopig wel even zoet.

@ Gert, je vergeet dat ik ook dagen en weken heb gesleuteld zonder echt vooruit te komen. Denk maar eens aan die as van de achterbrug. Op dat soort momenten heb je het wel even gehad en schiet je geen moer op. Maar daarvoor hebben we club broeders die het oplossen.........toch. !!

Maar vandaag rustdag. Het wordt prachtig weer dus even van de tuin genieten nu het nog kan.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline len_tour

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #54 Gepost op: 16 september 2012, 11:57 »
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #55 Gepost op: 16 september 2012, 18:20 »
Ik heb al op ebay gevonden 19 euro per 2.   Er zijn verschillende aanbieders.
Deze bijvoorbeeld. Goedkoop adresje voor Hondan onderdelen after market.

http://www.motowebshop.com/nl/motoronderdelen/honda/xl_600_v/transalp,1994-1995,50_hp,_37_kw

En bij deze zelf 16 euro voor een setje.
http://www.motorlook.nl/contents/nl/d357_06.html

Maar ik wacht nog  ff op Bill.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Bill

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #56 Gepost op: 16 september 2012, 21:20 »
Ik heb al op ebay gevonden 19 euro per 2.   Er zijn verschillende aanbieders.
Deze bijvoorbeeld. Goedkoop adresje voor Hondan onderdelen after market.

http://www.motowebshop.com/nl/motoronderdelen/honda/xl_600_v/transalp,1994-1995,50_hp,_37_kw

En bij deze zelf 16 euro voor een setje.
http://www.motorlook.nl/contents/nl/d357_06.html

Maar ik wacht nog  ff op Bill.
Heb ze gevonden Oldie. Weet alleen niet of ze voldoen aan jou eisen. Zal straks even een fotootje maken. Ze zijn best wel hard overigens ik weet niet of dat zo hoort.

Kijk ook hier maar eens naar: Cabrubbers

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #57 Gepost op: 16 september 2012, 21:37 »
Dingen zijn volgens mij redelijk hard. Maar...................heb geen ervaring hiermee.
Kreeg het advies om ze te vervangen, maar weet niet hoe ze nieuw horen te zijn.

Grt

Oldie
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline V-Twin

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #58 Gepost op: 16 september 2012, 21:59 »
Als ze hard zijn kan je ze het beste maar direct weggooien. Heel veel vreemde storingen zijn terug te geleiden naar verharde inlaatrubbers.
Heb zelf een tijd lopen zoeken naar de oorzaak van een afslaande motor na hard afremmen op de motor. Van alles gereinigd en gecontroleerd, maar uiteindelijk bleken de rubbers (1998-60.000km) de oorzaak te zijn.

Rubbers zijn nieuw niet hard maar wel stevig. Marien ik zou in jouw geval zo wie zo de rubbers gewoon vervangen alleen al vanwege de leeftijd. Je voorkomt er een hoop vage klachten mee die vaak tijdelijk verholpen zijn door de handel iets vaster aan te draaien maar uiteindelijk is de oorzaak niet opgelost.

Succes.

Offline Oldtimer

Re: MIJN 3e Motor
« Reactie #59 Gepost op: 16 september 2012, 22:22 »
Nieuwe erop ....Gaan we zeker doen. Wacht even op reactie nog van William.Zijn dit nieuwe of gebruikte ??
Als ze echt hard zijn kan ik beter nieuwe bestellen. Die van mij zijn ook best hard te noemen  ( rubbers dan wel heh ) en daarom vervang ik ze ook.

Ga pas donderdag verder met de Alp.
Status van vandaag.....


Alleen de carbs moeten er nog op en de uitlaat. Verder alleen de boel nog aansluiten, olie en koelvloeistof vullen en dan.......







PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.