Auteur Topic: Het geweten van de motorrijder  (gelezen 2635 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Waffie

Het geweten van de motorrijder
« Gepost op: 17 augustus 2012, 10:43 »
  Ik heb besloten hier een verzameling van afbeeldingen aan te leggen waarom ik twijfels heb  bij de verantwoordelijkheidvan de motorrijde/ster  voor hun zelf en anderen  als zij rijden op hun motorfiets.

sommige zaken  zijn domme pech maar andere zijn zondermeer te voorkomen ..
 ik veroordeel  niemand ... dat moet een ander maar doen

« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2012, 11:11 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Jonas

Re: Het geweten van de motorrijder
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2012, 11:40 »
Nou de plaatjes nog  ???

Ik verwacht een hoop plaatjes van teenslippers en tank-tops  8)

Offline Oldtimer

Re: Het geweten van de motorrijder
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2012, 15:07 »
Bedoel je zoiets Ad ?
De helm heeft ook geen zin want er hoeft helemaal niks beschermt te worden

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Waffie

Re: Het geweten van de motorrijder
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2012, 15:58 »
enkele voorbeelden van hoe goed we de motorfiets wel bijhouden.... stuur ze door naar de mag!!
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Hotel 317

Re: Het geweten van de motorrijder
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2012, 20:04 »
Het geweten van de motorrijder? Doorrijden met versleten remblokken, omdat de motor toch te koop staat, voorremmen die minder vertragen dan simpelweg je schoenzolen op het asfalt plempen (en na mijn onderhoud jezelf finaal onderuit remmen  ;D). Een Ducati die de helft van de tanden van z'n kettingwiel had afgetrokken (burnoutje doen jonguh) en er mee doorreed omdat een nieuwe kit hem te duur was (€300 materiaal  :o). Een GSXR1100WP die verkocht werd met vastzittende remmen, versleten kettingkit, lekke achterschokbreker, en lekkende carburateurs.... En natuurlijk de sjonnies die hun versleten banden categorie "Ad Mies" willen inwisselen voor "normaal" versleten banden....  euhm... watte?

Het mooiste voorbeeld (en een veer in de reet van Honda), vind ik nog steeds het verhaal van een klant van ons die een VF750C (zelfde blok als een Twin!) kocht van een particulier. Na een jaartje rond gereden te hebben kwam hij bij ons (Motomaat) voor Onderhoud, alwaar ik tijdens het controleren van het koelwater getrakteerd werd op een compleet leeg koelsysteem. Slechts vijf eetlepels ingedikte drab kwamen er uit druppelen. Oorzaak bleek een gescheurde radiator te zijn geweest. 1 gelaste radiateur, 4 O-ringen en 2 liter koelwater verder kon de klant weer verder tuffen met zijn fiets.

dat je een fiets durft te verkopen met zo'n gigantisch gebrek moet simpelweg strafbaar worden.


Offline Hotel 317

Re: Het geweten van de motorrijder
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2012, 20:56 »
Hier hoorde af fabriek een 180 band onder hoor, ja echt waar!



Klein detail, deze ketting zat er dermate lang op dat hij zich begon te vervelen en nu van een welverdiende vakantie geniet langs de A9.

Offline Waffie

Re: Het geweten van de motorrijder
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:01 »
no introduction :(
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Hotel 317

Re: Het geweten van de motorrijder
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2012, 00:27 »
de wegloop gaat door:



Nog geen twee maanden geleden bij ons gekocht (de motorfiets). Niet smeren en constant wheelies volgden. Toen mijnheer uiteindelijk een poging deed tot een burnout ging dit kettingwiel in staking.

Offline David

Re: Het geweten van de motorrijder
« Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2012, 16:04 »

Voorwiellager....
www.liebetig.at voor een mooie vakantie. Heerlijk motorrijden bijvoorbeeld ;-)