Auteur Topic: vastzittende hoofdremzuiger  (gelezen 1387 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Waffie

vastzittende hoofdremzuiger
« Gepost op: 24 augustus 2012, 23:07 »
geachte leden,

over het alg heb ik zelden een uitdaging maar gisteren ging bij mijn transalp uit 91 spontaan mijn remlicht knipperenen werkte de remhendel niet geheel naar mijn zin.

naar het blijkt kwam de remzuiger van de hoofdremcylinder niet volledig terug om zo de hendel weer spelingsvrij aan te drukken

hierdoor stond de remhendel te klapperen
normaal staat deze plunjer onder veerdruk  waardoor ze geheel terug gedrukt  wordt tegen de segering aan  dus je kunt direkt al stellen dat er een intern probleem was
na demontage bleek het  eerste afdicht rubber wat de afdichting verzorgd aan de buitenzijde richting hendel  geheel opgezwollen was.

oorzaak.. olie en dan bedoel ik echte olie zoals datgene waar je de hendels mee smeert
het rubbertje wat de zuiger beschermd tegen vuil en viezigheid was geheel verteerd  en heeft er zeker aan heeft bijgedragen dat  verkeerde smeermiddelen gemakkleijk hun toegang vonden  tot op de eerste afdichting.

pas dus op met het smeren met olie en zorg dat het bescherm rubber tijdig vernieuwd wordt indien deze stuk is of gaat.

inmiddels heb ik de interne rubbers vernieuwd en werkt alles weer naar behoren

overigens heeft de remzuiger een diameter van 1/2 inch en daarop heb ik onderdelen besteld rechtstreeks van nissin (de fabrikant van de rempomp)

dit schilt aardig wat duiten ten opzichte van een revisieset van honda , deze kost ca 45 euri
en het gaat tenslotte enkel om 2 afdicht rubbertjes die het probleem geven
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Brombeer

Re: vastzittende hoofdremzuiger
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2012, 00:52 »
Is bekend.

Desalniettemin, dank.. ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Hotel 317

Re: vastzittende hoofdremzuiger
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2012, 09:11 »
wat gebruik jij dan in hemelsnaam om remzuigers/hendels mee te smeren?

S2000 van Motorex hierzo. Dit dikt in tot een redelijk dik goedje wat ook een laagje achterlaat op remzuigers ( = makkelijker schoonmaken = minder reviseren = blije Tokico-gebruikers)

Offline Zot

Re: vastzittende hoofdremzuiger
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2012, 09:22 »
wat gebruik jij dan in hemelsnaam om remzuigers/hendels mee te smeren?


 ;D

Offline Waffie

Re: vastzittende hoofdremzuiger
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2012, 19:30 »
dat is wel een snelle reactie.. waarvan akte
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl