Auteur Topic: Transalp xl600v '99: Achteras-opvulringen--> PROBLEEM  (gelezen 1211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bert

Transalp xl600v '99: Achteras-opvulringen--> PROBLEEM
« Gepost op: 25 augustus 2012, 18:57 »
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum maar heb dringend goed advies nodig.
Ik heb door een platte achterband mijn wiel eruit gehaald en naar een garage gebracht. (op het dak van een taxi in Egypte) Bij het terugplaatsen van mijn wiel merkte ik dat m'n remhouder tegen de schijfrem gedrukt werd. Er was dus een afstandsring (?) uitgevallen tijdens het transporteren. Nu zou ik willen weten welke ringen er aan de kant van de remschijf mogelijk uitgevallen kunnen zijn. Een technische tekening kon mij geen duidelijkheid geven en ik kan deze ook niet als bijlage toevoegen (groot nadeel van een ipad). Vanuit België heb ik een originele honda-ring laten opsturen die er nu als tijdelijke oplossing opzit. Want echt ideaal ziet dat er niet uit... De kraag past mooi in het gat maar dekt niet de hele diepte van het gat, waardoor er nog plaats open is tussen het dunnere gedeelte en het gat. De ring die er nog opzat is niet origineel. Foto's vind je hier omdat het met een ipad niet mogelijk is om foto's in bijlage te plaatsen: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151194393512095.506701.654432094&type=1
Alvast bedankt voor de tips!
Bert

Offline PimW

Re: Transalp xl600v '99: Achteras-opvulringen--> PROBLEEM
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2012, 19:34 »
Op tekening zijn 4 en 5 opvulbussen. Beide met kraag alleen van een andere buitendiameter. Namelijk gelijk aan de binnendiameter van de keerring waarin ze vallen.

Dus als jouw bus wel de goede afstand heeft maar niet de keerring opvult komt er troep naar binnen. Afhankelijk van het type wiellagers dat gemonteerd zit (met of zonder afdichting) gaat dat je je wiellagers kosten.

Het is wel heel belangrijk dat de bus de ruimte opvult en je wiel in het midden staat. Ook goed kijken dat de binnendiameter van de bus gelijk is aan de wiel-as dikte en dus tegen de binnenring van het lager zit en niet ernaast, dan trek je namelijk het lager kapot.

Offline Waffie

Re: Transalp xl600v '99: Achteras-opvulringen--> PROBLEEM
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2012, 20:01 »
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum maar heb dringend goed advies nodig.
Ik heb door een platte achterband mijn wiel eruit gehaald en naar een garage gebracht. (op het dak van een taxi in Egypte) Bij het terugplaatsen van mijn wiel merkte ik dat m'n remhouder tegen de schijfrem gedrukt werd. Er was dus een afstandsring (?) uitgevallen tijdens het transporteren. Nu zou ik willen weten welke ringen er aan de kant van de remschijf mogelijk uitgevallen kunnen zijn. Een technische tekening kon mij geen duidelijkheid geven en ik kan deze ook niet als bijlage toevoegen (groot nadeel van een ipad). Vanuit België heb ik een originele honda-ring laten opsturen die er nu als tijdelijke oplossing opzit. Want echt ideaal ziet dat er niet uit... De kraag past mooi in het gat maar dekt niet de hele diepte van het gat, waardoor er nog plaats open is tussen het dunnere gedeelte en het gat. De ring die er nog opzat is niet origineel. Foto's vind je hier omdat het met een ipad niet mogelijk is om foto's in bijlage te plaatsen: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151194393512095.506701.654432094&type=1
Alvast bedankt voor de tips!
Bert

ook als je beide ringen ieder aan de verkeerde kant hebt zitten loopt de schijf aan  maar dat ter zijde

probleem is tijdelijk op te lossen door de ruimte die nu vrij is op te vullen met enkele o ringen

vuil blijft dan buiten de dikte van alle ringen zijn echter gelijk dus het probleem is enkele de diameter

de ring die je hebt ontvangen is  dus van een ander bouwjaar
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Hotel 317

Re: Transalp xl600v '99: Achteras-opvulringen--> PROBLEEM
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2012, 13:30 »
Als je voor mij de helft van de brandstof betaald, kom ik je die ring persoonlijk brengen  ;)

http://www.hondaegypt.com.eg/#!/pageLocationsp  (locatie van Honda dealers in Egypte)

Offline Bert

Re: Transalp xl600v '99: Achteras-opvulringen--> PROBLEEM
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2012, 21:12 »
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Ik rijdt nu gewoon door naar Khartoum en laat dan een stuk op maat maken.
Groeten!