Auteur Topic: Verlaagd zadel Africa Twin  (gelezen 1366 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pimmoto1991

Verlaagd zadel Africa Twin
« Gepost op: 28 augustus 2012, 19:10 »
Beste rijders,

Ik wil binnenkort naar een AT gaan kijken, maar voordat ik 500 km reis wil ik weten of een verlaagd AT zadel te doen is voor mij(184 cm)
En hoeveel zou het kosten het zadel weer naar origineel te krijgen.
ik rijd nu een transalp van 1988.

dit is de advertentie: http://www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/f_particulier_zakelijk-particulier/nette-africa-twin-xrv-750-bj-99-113959030.html?q=africa+twin

Offline Erzberg

Re: Verlaagd zadel Africa Twin
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2012, 20:47 »
Hallo,

ook ik ben 184 cm, en heb 3 zadels liggen voor mijn RD07

a) ietwat verlaagd zadel van Bagster (met gel) en verhoging voor passagier  - alles OK - vooral handig met passagier wegens hoog zwaartepunt van de Twin en handig met koffers
b) standaard zadel - OK - maar oncomfortabel op langere afstand
c ) wildleren zadel van African Queens - hoger dan standaard  - zalig om te rijden alleen  - niet met koffer of belading , want ik kom dan maar net met mijn teentippen aan de grond.

Ik heb er wel Hyperpro veren onder, scheelt misschien ook wel qua hoogte

Erzberg

Offline Bono

Re: Verlaagd zadel Africa Twin
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2012, 23:23 »
Ik zou het verlaagde zadel niet origineel laten maken. Dat kost ook weer de nodige knaken. Ik zou het apart verkopen of ruilen of volgens het "Erzberg concept" gewoon bewaren.
 
Ik weet niet wat een (nieuw) origineel zadel zou moeten kosten. Ik heb een klein jaar geleden een ongebruikt (dus splinternieuw) zadel kunnen scoren voor €50,= bij een particulier. Mazzel denk ik.
 
Ik heb een verlaagd zadel gehad op mijn twin. Op de langere stukken, kreeg ik sneller last van mijn benen vergeleken bij het originele zadel. Het verlaagde zadel is eruit. Ik heb nu het nieuwe originele zadel en ik heb een tweede zadel laten aanpassen (iets breder en 1 cm hoger) voor de "langere zit".
 
En let op! Ik ben 1,72 meter  ;D
-- Han --

Offline Biker000

Re: Verlaagd zadel Africa Twin
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2012, 20:24 »
Het zadel van mijn twin heb ik juist laten verhogen met 4 cm, kreeg teveel last van mijn stuitje en zat met mijn 1,96 met de knieën te gebogen.

Gedaan bij Tijger Leathers in de Minckelerstraat 54 Den Haag, aardige mensen en voor 7 tientjes was ik klaar. 0703077960 (op afspraak).

Nu nog een adresje en een prijsje waar ik de steps kan verlagen.
Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07