Ik heb vandaag toch de stoute schoenen aangedaan en heb er een andere accu en SR ingezet.
Motor gestart en dat ging goed. Ook de juiste spanning volgens het WPH
Maar wat was er allemaal stuk gegaan:
Natuurlijk de SR
de accu
de verlichting, ook de lampjes in het dashboard
2 van 4 knipperlichten
het remlicht
de toerenteller
een extra relais voor de 12V stekker op het stuur. Dit relais zit ertussen zodat er geen stroom op dit punt staat als het contact uit is.
Wat is er heel gebleven zover ik het nu kan zien:
De beide CDI units. Ik heb een testrit gemaakt en kreeg niet de indruk dat er een unit lag te bokken.
Alle controle lampjes
Conclusie:
De schade lijkt mee te vallen.
Nieuwe accu € 50,=
Nieuwe SR € 100,=
Een berg lampen had ik nog op voorraad.
Een 12V relais van een paar euro ofzo.
Enige wat overblijft is de toetenteller. Ik ben aan het meten geweest en als de motor draait meet ik spanning tussen de zwart/gele en groene draad. Er kom dus een signaal vanaf de CDI unit via de zwart/gele. Als ik het contact aanzet zie ik de toerenteller ook niet bewegen. Voorheen zag je hem dan een keer iets op en neer gaan. Ik ga er dus vanuit dat hij stuk is.
Zit er nog iets van een beveiliging in de toerenteller die ik weer in moet schakelen of zal hij gewoon doorgebrand zijn?
Dus nee, we zien toch maar af van slopen. Misschien door de tijd eens kijken voor een andere toerenteller.