....And the oscar for oplossing-van-maand goes to:
Het is opgelost!
Dank aan allen voor de tips, Olaf, Brombeer, Ad, Kenny, Huib, Daan, TwinSpark!
Afgelopen vrijdag bij de plaatselijke 'action' even snel een voltmeter en kleine inbusset gehaald.
Want na twee keer met een natte rusg op je werk aankomen van het aanduwen is geen pretje.....ben er overigens wel steeds handiger op geworden, ik hoef nu niet meer 3x te proberen om te weten hoe hard je moet rennen om door de compressie te komen......
dit is gewoon zo hard als je kan
Want wat bleek, de accu staatin de lente gemonteerd, met de minpool naar voren gericht en de pluspool naar achteren. Bij het hard afremmen verplaatst het gewicht zich naar voren. De schroef van de pluspool kon ik inderdaad twee slagen aandraaien. Opzich dus wel genoeg 'contact' om te starten vanuit stilstand maar bij beweging waarsch een storend contact. Ook heb ik op de polen drie extra accesoires zitten (12v plug, optimate stekker en knipperlichten) al deze verbindingen heben hier ook aan meegewerkt.
Zaterdag een nieuwe accu erin, eerst alleen de plus en de min erop, verhoogd stationair (zonder licht) 14,5 volt. Met licht 13,2 volt, dus prima!
Hierna alle accoires stuk voor stuk aangesloten en tussentijds doorgemeten, alles in orde.
De accu was (mogelijk ook door het onderbroken laadcircuit) slecht, en was eigenlijk al opgegeven sinds de zeelandrit vorig jaar. Ik ben toen met een kokende accu en een kapotte spanningsregelaar teruggereden naar Leidschendam.
(de digi multi voltmeter van de action is prima aanwinst trouwens
)
Hierna uitgebreide testrit en alles deed het weer naar behoeven.
wederom dank allen voor het meedenken!
Rogier