Techniek > Honda Transalp

TA 600 : backfire bij gas los en stationair

(1/3) > >>

motorhans:
Hallo,

hier zijn al wat meer posts over geweest, echter, ik wil de draadjes niet vervuilen met een aanvullend/ander probleem. Ik heb regelmatig dat ik bij mijn TA (30.000 km) een terugslag krijg. Met warme motor. stationair, of op toeren. Ik heb de CDI's verwisseld maar heb niet echt het idee dat het anders is geworden en de toerenteller zakt maar minimaal.

aanvullend: bij bv 2000-2500 toeren in 1 of tweede versnelling, en de gashendel constant op dezelfde positie houdend, houd de motor af en toe in. Hij loopt niet constant de zelfde toerentallen.
Bij warme motor is het stationaire toerental 1900-2200 toeren. dit wisselt en is veel te hoog.

Ik heb het idee dat het de carburateur zou kunnen zijn die verkeerd staat afgesteld, maar dat verklaard niet de gemiste slag en backfire. De accupolen zitten goed vast en de stekkers van de CDI zijn zeg maar als nieuw.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en  wat was toen de oplossing?

Hartelijk dank!

Hans

Cas:
Zou heel goed een vacuumslangetje kunnen zijn dat valse lucht aanzuigt. Dan krijg je ook een onregelmatige stationair loop.

Two Plugs:

--- Citaat van: Cas op 05 september 2012, 23:56 ---Zou heel goed een vacuumslangetje kunnen zijn dat valse lucht aanzuigt. Dan krijg je ook een onregelmatige stationair loop.

--- Einde van citaat ---

Zat ik idd ook aan te denken... valse lucht, ergens een lekje in de uitlaat voor de demper of een uitlaatpakking...

motorhans:
Dank jullie wel zover. Ik ga dat even nalopen om te kijken of daar wat loos is.

er zit een zelfsmeer systeem op de TA. Is dat de vacuumslang waar jullie op doelen, of dat slangetje onderaan het blok aan de linkerzijde?

Groet
Hans

len_tour:

--- Citaat van: motorhans op 06 september 2012, 11:49 ---Dank jullie wel zover. Ik ga dat even nalopen om te kijken of daar wat loos is.

er zit een zelfsmeer systeem op de TA. Is dat de vacuumslang waar jullie op doelen, of dat slangetje onderaan het blok aan de linkerzijde?

Groet
Hans

--- Einde van citaat ---

Het zelfsmeersysteem zit idd op het vacuum er loop dan ook een slangetje naar de benzinekraan.

succes,
lennert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View