Auteur Topic: koppelingskabel  (gelezen 1655 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nader

koppelingskabel
« Gepost op: 08 september 2012, 15:50 »
Hallo,

Vandaag geprobeerd de koppelingskabel weer terug te plaatsten maar het lukt gewoon niet, handboek is ook niet egt duidelijk erin


Hoe kan ik de koppelingskabel op de juiste en makkelijkste manier weer aan de praat krijgen op de transalp 600?

gr Dokterninja

Offline Timy

Re: koppelingskabel
« Reactie #1 Gepost op: 08 september 2012, 17:27 »
Welk gedeelte lukt er niet? Bij het hendel, de doorvoer vanaf de hendel naar de 'hevel' of de bevestiging in de hevel?
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Nader

Re: koppelingskabel
« Reactie #2 Gepost op: 08 september 2012, 17:33 »
Doorvoer naar hevel en bevestiging aan hevel, de hendel krijg ik er wel in maar dan staat de kabel onder grote spanning

Ik wil zeg maar weten wat ik als eerste stap moet doen enzovoorts

Offline Timy

Re: koppelingskabel
« Reactie #3 Gepost op: 08 september 2012, 17:42 »
Ik zorg altijd eerst dat de kabel volledig doorgevoerd is zodat ik zowel bij de hendel een stukje kabel heb alswel bij de hevel.
Daarna bevestig ik het 'loodje' in de hendel en als laatste (loodje) het loodje in de hevel.
Ik gebruik dan een schroevendraaier om de hevel te kunnen bedienen en hem naar het loodje te hevelen waarna het loodje erin kan en alles weer werkt naar behoren.

Hopelijk is het een beetje duidelijk...
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Nader

Re: koppelingskabel
« Reactie #4 Gepost op: 08 september 2012, 17:46 »
Ok dank je wel Timy,

Dat van die schroevedraaier had ik nog niet geprobeerd

ik ga het ff uitvoeren

gr nader

Offline Nader

Re: koppelingskabel
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2012, 19:02 »
Beste Timy,

stuur jij de kabel door het stuur of is de kabel vrij wann ie uit de motor komt en naar boven loopt?

Offline Timy

Re: koppelingskabel
« Reactie #6 Gepost op: 08 september 2012, 19:42 »
Ik heb inmiddels 2 AT's dus kan niet checken hoe het hoort bij de alp momenteel... Hij komt langs het frame omhoog en daarna gaat ie naar links. Maak anders ff een foto van waar je nu tegenaan loopt.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline The Headless Horseman

Re: koppelingskabel
« Reactie #7 Gepost op: 08 september 2012, 20:25 »
Met een flinke schroevendraaier de hevel op het koppelingshuis wat verdraaien kan, maar volgens mij is er een veel simpeler manier.

Sowieso als eerste bovenaan vastmaken aan de hendel aan het stuur, de kant bij het koppelingshuis als laatste.
De stelmogelijkheid aan het koppelingshendel bij het stuur volledig inschroeven.
Aan de stuurkant 'bewaar' je de stelmogelijkheid voor het geval de kabel nog rekt in de toekomst.
Zorgen dat de moertjes van de stelmogelijkheid op het blok gelost zijn, zodat je voldoende speling hebt.
Kabel in de hevel haken.
Stelgedeelte in z'n houdertje duwen.
De speling afstellen aan de blokkant. En als laatste het borgmoertje vastzetten.

Klaar  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS