Auteur Topic: kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer  (gelezen 4043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mrpink

kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer
« Gepost op: 14 september 2012, 08:25 »
Hallo,

Ik heb een ta 600 uit 1996:

Mijn kilometerteller/dagteller/snelheidsmeter is er ineens mee opgehouden. Waar kan ik beginnen met zoeken? Ik heb een WPH, twee handen (niet echt links, maar zeker niet rechts :)) en genoeg gereedschap.
 Volgens mij zit de "opnemer" (zo heet dat toch?) bij het voorwiel aan de rechterkant.


Offline Marcel T

Re: kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2012, 09:20 »
en die "opnemer" gaat wel eens kapot. Zoek maar eens op het forum.

Je kan o.a. vanaf hier het draadje volgen om inspiratie op te doen

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline voorstad

Re: kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2012, 13:01 »
Of hier "topic: opnemer kilometerteller".

Mijn tip: vervang ALTIJD je km-teller kabel. Kost echt niet veel extra en zou mij 2 wormwielen gescheeld hebben.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Timy

Re: kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2012, 13:18 »
Kijk eerst even of de kabel niet uit het teller huis is getrild. Dit is ook iets wat zeer regelmatig voorkomt!
Scheelt je een hoop kloten als dit het blijkt te zijn  ;)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline jbm

Re: kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2012, 22:51 »
Kijk eerst even of de kabel niet uit het teller huis is getrild. Dit is ook iets wat zeer regelmatig voorkomt!
Scheelt je een hoop kloten als dit het blijkt te zijn  ;)

klopt, heb ik ook 3 maal gehad, scheelt veel werk ,laatste keer een beetje loctite gebruikt

Offline mrpink

Re: kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 15 september 2012, 11:04 »
oke, bedankt voor de tips! ik rijd binnenkort even langs Ad.

Offline boom9

Re: kilometerteller/snelheidsmeter werkt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2013, 17:52 »
De mijne deed het ook niet meer.

eerst kmtellerkabel vervangen: geen resultaat dus het nylon wieltje vervangen (16 euro, gewoon besteld bij een motorzaak: Koeman motoren in Huizen: prima zaak, goede service, onlangs broek gekocht die niet zoals; beloofd waterdicht bleek, had er al wel een gat in gebrand aan de bochten maar zonder morren een ander exemplaar gekregen, maar dit terzijde ;D) en voilà hij telt weer als vanouds.

Wel het hele huisje goed schoonmaken en ontvetten. Zorgen dat eventuele stukjes van het kapotte wieltje niet meer in de groeven zitten van het worm wieltje. Beetje watervast vet erin, kijken of alles lekker soepeltjes loopt en klaar. Appeltje eitje!