Auteur Topic: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren  (gelezen 6530 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hilbertreinsma

xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Gepost op: 18 september 2012, 14:42 »
hallo allemaal heb een vraagje heb 2 weken tocht in belgie gemaakt, reed in begin goed en trok goed op maar na +/- 340km reed ie nog het zelfde maar als ik op de snelweg het gas opendraaide ging het niet zo snel meer. kon nog wel 120 km rijden maar kwam traag naar de 120 km.
brandstofrelais vervangen;punten brandstofpomp vervangen;bobines achter vervangen (1 was niet zo goed meer)
laadt goed op +\- 14.5 v

start na 1 tikkie

heeft iemand dit ook gehad want weet zelf niet wat het kan zijn.
bvd hilbert

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2012, 20:36 »
en ben vergeten te vertellen dat de druk in uitlaat eerder meer druk had ( dat plof plof uit de uitlaat)

Offline robgoesdakar

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2012, 22:31 »
al even lopen denken of ik hier iets zinnigs op kon bedenken, maar het klinkt erg vaag allemaal..

Die laatste opmerking doet vermoeden dat je misschien eens naar je klepspeling moet kijken. Alhoewel ik het gedrag daarmee eigenlijk niet kan verklaren.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2012, 17:00 »
achterste cylinder tikt wel een beetje dus kan wel zo zijn (is het verstandig om compressie van de cyl. te meten??

Offline Oldtimer

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2012, 19:51 »
Ik gok op valse lucht. Versleten of lekke rubbers.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2012, 20:52 »
bedoel je de rubbers van de kleppen en wat bedoel je met valse lucht??

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2012, 20:57 »
achterste uilaatklep heeft geen speling . maar kan dat gelijdelijk tijdens een rit gebeuren??want had 500 km gereden en pas de laatste 200 km merkte ik dat ie vermogen op hoge toeren niet had en kan in 3de en 4de versnelling tot 7000 toeren komen??

Offline Oldtimer

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2012, 23:03 »
Inlaat rubbers ,Vacuumslangetjes en verder alles wat te maken heeft met de aanzuiging van lucht rond de carb.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline V-Twin

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2012, 09:25 »
achterste uilaatklep heeft geen speling . maar kan dat gelijdelijk tijdens een rit gebeuren??want had 500 km gereden en pas de laatste 200 km merkte ik dat ie vermogen op hoge toeren niet had en kan in 3de en 4de versnelling tot 7000 toeren komen??

Dat zou zo maar kunnen als de borgmoer langzaam losgelopen is en het draadeind waarmee je de klepspeling stelt een eigen leven gaat leiden. Ook hier geldt vast is vast maar ja dat klinkt zo als, een tintje lichter/donkerder tegen de schilder.
Heeft met gevoel te maken en het juiste gereedschap te maken om aan te voelen of je de handel op de juiste manier hebt vastgezet.

Realiseer je dat het verlopen van de speling een langzaam en geleidelijk proces is wat je eerst niet in de gaten hebt totdat de uitlaat klep gewoon door het ontbreken van speling en zelf voor spanning krijgt geen goede compressie meer kan opbouwen. Ik hoop dat je er verder geen motorschade aan hebt overgehouden.

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2012, 14:17 »
hoop/denk dat ik het gevonden heb . benzinepomp doet het zonder benzineslangen gemonteerd ,als ie gemonteerd is met slangen doet ie niets . dus andere pomp denk ik.nou nog weten welke pomp op een rd 04 past
verder alles nagelopen,valse lucht , nieuwe boegies,checken klepspeling,ed.

Offline V-Twin

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2012, 21:28 »
'Zag dat je in een ander topic gereageerd had op een Varadero pomp. Weet uit ervaring dat deze pompen, afhankelijk van het bouwjaar, niet altijd zomaar uitwisselbaar zijn. Is dus echt een kwestie van proberen.

Heb je al eens naar de contactpuntjes van die pomp gekeken? Zijn ook los te koop.

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #11 Gepost op: 21 september 2012, 22:08 »
heb er nieuwe puntjes in doet het ook maar als ik benzineslangen monteer doet ie het niet meer ??? :o

Offline V-Twin

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #12 Gepost op: 22 september 2012, 10:27 »
Wat bedoel je met doet'ie het niet meer?
Pompt de pomp wel met korte testslangetjes of zie je de stift in de pomp op en neer gaan met als gevolg openen en sluiten van de puntjes.
Als de pompt niet pompt kan de oorzaak in de kleppen c.q. het membraan zitten en daar kom je niet zo maar bij. Pomt de pomp wel maar bij aansluiting in het brandstofsysteem niet dan kan de oorzaak ook een elek. probleem zijn in de aansluiting, bijv, onvoldoende massa.

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2012, 19:45 »
niet aangesloten op de benzineslangen diet ie het (trrrrrrrr van de contactpunten)
aangesloten op de benzineslangen blijven de contactpunten niks doen . en als ik het pennetje een paarkeer indruk komt er wel benzine uit het overloopslangetje van de carb.

Offline V-Twin

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #14 Gepost op: 22 september 2012, 19:56 »
Ah dat is meer info.
In de pomp zit een in en een uitlaatklep. Als er voldoende druk in de benzineleiding staat tussen de pomp en de carb. dan gaat de uitlaat klep in de pomp niet meer open ter voorkoming dat je carb gaat overstromen. Nu ik lees dat als je de handel forceer de carb's inderdaad overstromen vraag ik me dus af of er een probleem is.
Start je motor eens en laat hem ff lopen, mogelijk dat de pomp als de druk lager wordt gewoon weer gaat pompen.

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2012, 19:58 »
ben er ook achet gekomen dat twee draden van het sartrelais erg warm zijn geweest (plastic is er gemolten ) een rode en een witrode draad. kan dat van de pomp zijn??

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #16 Gepost op: 22 september 2012, 20:02 »
heb de pomp een tijdje stationair laten draaien en dan doet ie af en toe een tikje maar bijna niet. motor wil niet doortrekken maar loopt gewoon als ik rusig optrek

Offline V-Twin

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #17 Gepost op: 22 september 2012, 20:03 »
Hm kan ik niet zo zeggen, zo niet zo moeten zijn.
Die stekkers zijn inderdaad listig en menig AT is op basis van die slechte stekker verbinding spontaan in de gloria gegaan.
Kijk Hilbert als je nou lid was geweest van de Transalp had je dergelijke zaken kunnen lezen in het clubblad en dat voor €25 / jr kan je toch niet voor zonder zitten nietwaar  ;)



Offline V-Twin

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #18 Gepost op: 22 september 2012, 20:07 »
Onder je tank zit een massa aansluiting, groene draden. Kijk daar eens naar. Heb zelf een keer m'n halve AT uit elkaar gehaald op zoek naar een dergelijke storing bleek dat ik bij puur toeval een gekartelde gegalvaniseerde ring onder de het massa oog had geplaatst die de aarding danig frustreerde. Andere ring uit zelfde doosje en weg probleem. Ja zulke dingen kan een mens ff van de straat houden. Maar controleer nou eerst eens ff die stekkers ook van de dynamo en de spanningsregelaar, ff schoonmaken c.q. vervangen.

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #19 Gepost op: 22 september 2012, 20:13 »
ga morgen eerst naar superbike in assen dus dat word maandag checken alvast bedankt en laat wel van me horen

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2012, 18:53 »
nu is het wachten op de benzinepomp :-\

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #21 Gepost op: 02 oktober 2012, 09:10 »
bougies zij ook wit dus te schrale mengsel en dat duit toch op te weinig bemzine???

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #22 Gepost op: 06 oktober 2012, 14:49 »
vandaag andere pomp erop gezet en:  :-\ zelfde rijd nog steeds belabberd .
snap er geen bal meer van op dit moment

Offline V-Twin

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #23 Gepost op: 06 oktober 2012, 14:57 »
Heb je die massa al eens gecontroleerd?

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #24 Gepost op: 06 oktober 2012, 15:06 »
ja die groene draden onder de zadel wel en snap niet dat de spanning na benzine relais heel erg verschilt . en  vraagje als motor loopt moet de benzinefilter dan helemaal vol zijn ??
want de mijne zie ik af en toe een klein scheutje benzine door de filter gaan en is ongeveer half vol(of leeg )
verder loopt ie goed start goed maar vermogen op hoge toeren verdomd ie.
bougies zijn achter wit en voor wat minder dus dat klopt niet echt
horen toch beige te zijn

Offline V-Twin

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #25 Gepost op: 06 oktober 2012, 15:48 »
Bij een AT zijn ze inderdaad af fabriek rijk afgesteld dus zeker geen witte bougies neuzen.
Achter is zelfs rijker afgesteld dan voor ivm minder koeling.

Heb je het luchtfilter en de inlaat rubbers wel eens gecontroleerd?
Bij draaiende motor eens WD-40 op het inlaatrubbers spuiten en luisteren of je motor reageert.

Verder zou ik de benzine pomp eens rechtstreeks op de accu aansluiten en een proefrit maken.


Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #26 Gepost op: 06 oktober 2012, 15:50 »
heb ik nog niet geprobeerd rechtstreeks op de accu ga ik morgen uitproberen

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #27 Gepost op: 07 oktober 2012, 12:45 »
rammelt ook bij lage toeren in blok?? en als ik ff iets meer toeren geef is het weg. kan ontsteking verkeerd staan??

Offline V-Twin

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #28 Gepost op: 07 oktober 2012, 15:55 »
Wat rammelt er in het blok dan wel waar hoor je het geluid?

Offline hilbertreinsma

Re: xrv loopt goed maar mist vermogen na 5000 toeren
« Reactie #29 Gepost op: 08 oktober 2012, 13:43 »
zie ook dat 4 polig stekker met zekering de rood/witte draad warm is geweest en lust ook wel regelmatig een nieuwe zekering. ga deze winter alles maar is nalopen .