Ik ben net terug met de alp uit Afrika, samen met mijn vader en broer: 2 transalp 600's en een africa twin rd07. 15.000 kilometer gereden en alleen het startrelais van 1 alp is kapot gegaan. Geen ramp, we hebben die alp aangeduwd de rest van de tijd. Verder schijnen de CDI's en spanningsregelaar idd een zwak punt te zijn en het startrelais was waarschijnlijk gewoon een beetje pech. (gebeurde in een zandstorm dus kan ook daar misschien nog wat mee te maken hebben gehad). Vorig jaar in Marokko hebben we door een kapotte spanningsregelaar de accu en een CDI aan hun eind geholpen, dus dat is wel echt een puntje om op te letten. (nu spanningsmeter gemonteerd, gewoon voor de zekerheid om het in de gaten te kunnen houden).
De alps liepen 3/4 van de tijd 1 op 22 in Afrika (ongeveer 85 km/uur), maar we hebben het ook voor elkaar gekregen ze 1 op 12 te laten lopen in zijn 5 met 85 per/uur, maar dat is vrij extreem en er was ook wel veel wind voor nodig... Met 1 op 22 tankten wij meestal na 280 km, met 1 op 12 haalden we de benzinetankstations niet en moesten we na 170 km bijvullen...
Maargoed. We zijn dus met 2 transalps, elk 15000 km, zonder echte problemen, weer thuis gekomen, dus wat mij betreft: Prima motoren en zeker aan te raden!!
(misschien moet je alleen even naar je lengte kijken, ik ben 1.78 en pas er prima op, mijn broer van 1.95 rijdt er ook vrolijk op rond en vindt het fijn dat ie overal en altijd zijn stelten uit kan gooien om de motor overeind te houden, maar hij zit wel een beetje opgevouwen)