Techniek > Honda Transalp

Betrouwbaarheid Transalp

(1/5) > >>

EnergyCorse:
Goedemiddag iedereen.

Ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Guido Serne 21 jaar en ik kom uit het mooie Assendelft.
Mijn grote hobby is natuurlijk motorrijden, om dit de bekostigen ben ik fulltime motor instructeur van beroep.
Op dit moment bezit ik 1 motor een Honda CBR 600RR Repsol, deze is vooral om veel en hard over het circuit van Zandvoort en Assen te scheuren.

Wat doe ik dan op een Transalp forum ?

Komende zomer wil ik een Tour naar Rusland gaan maken richting Moskou en st Petersburg.
Dit wordt natuurlijk niks op die RR  van mij want daar kom ik natuurlijk met een hernia vanaf voor we in Polen zijn, om over bagage capaciteit maar te zwijgen.

Nu wil ik dus een geschikte motor voor deze tour aanschaffen en mij oog viel op de Transalp.
Maar ik heb natuurlijk wel een aantal vragen.

Hoe betrouwbaar is de Transalp ?
Zijn er types die ik absoluut niet moet hebben ?
Hoe is de tankinhoud/ brandstofverbruik. ?
Waar let ik op bij de aanschaf van een transalp, buiten bandje remmen enz enz dat zijn de voor de hand liggende dingen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gr Guido

V-Twin:
De penningmeester van de Transalpclub is op een Transalp 650 helemaal zonder problemen naar Wladiwostock gereden. Do I have to say more  ;D

wimj:

--- Citaat van: EnergyCorse op 24 september 2012, 15:43 ---Hoe betrouwbaar is de Transalp ?
Zijn er types die ik absoluut niet moet hebben ?
Hoe is de tankinhoud/ brandstofverbruik. ?
Waar let ik op bij de aanschaf van een transalp, buiten bandje remmen enz enz dat zijn de voor de hand liggende dingen.

--- Einde van citaat ---

Hoi Guido.

Is het niet een beetje als vragen aan de bakker of zijn brood lekker is?  ;)

Ik heb alleen ervaring met de 650. Anderen zullen vast iets over de overige modellen kunnen zeggen.

Volgens onze clubexpert is de 650 de transalp met het meest duurzame motorblok. Ik heb met de mijne inmiddels meer dan 175.000km gereden zonder dat er iets is gerepareerd of vervangen aan het blok. In het alemeen wordt de cdi unit gezien als het enige zwakke punt van transalps en africa twins (neem reserve mee) hoewel ik nog geen problemen heb gehad.

Ik doe 20 km met een liter benzine en de tank kan 19 liter bevatten.

De 650 (en naar ik vernomen heb ook de 700) hebben een ergonomische zwakheid: het is tamelijk veel werk om het plastic te verwijderen om b.v. kleppen te stellen.

Verder niets dan lof!

Succes met de keus en de reisvoorbereidingen!

robgoesdakar:
Ja, zoek even contact met Fred Wansleeben (ook zo op het forum genaamd).

Verder zou ik persoonlijk geen 700 nemen. Teveel electronica. (Daarom ook mijn griekenland/turkije reis met de AT gedaan)
Dat gezegd hebbende heeft de 650 volgens mij ook HIS, (startonderbreking). Nooit echte problemen over gehoord, maar ja het zal er maar net stuk gaan.

Verder zijn de blokjes vrijwel onverwoestbaar. Dus buiten de normale dingen inderdaad even wat reserver electronica onderdelen mee en gaan.....

PimW:
De 600 is onverwoestbaar.

Er zit weinig poespas op, alleen CDI's gaan wel eens kapot. Let er bij modellen van voor 1994 (jatoch ?) op dat de CDI's met de stekkers opzij liggen en niet omhoog, dan drukt het zadel erop en gaan ze stuk. Er is een ander ophangrubber voor te krijgen zodat liggend gemonteerd worden.

Je kunt nog overwegen om de zijstandaard schakelaar ( of heel de startonderbreking) te overbruggen. Ik vind die schakelaar maar een klote ding want hij zit laag, in de buurt van alle rommel en als ie stuk is doet je brommer t niet!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View