Moi,
Nieuw hier, dus even een bericht om kennis te maken.
Motor: TA 600 uit '99 (denk ik, eerste toelating is 2000, ik moet de ID nummers nog even checken tegen het wphb). Nieuwe hyperpro progressieve voor- en achtervering laten installeren afgelopen zomer omdat de achterveer, zelfs met maximale voorspanning toch wel erg slap werd. Garmin Oregon + OnRoute motorkaarten als navi.
Gebruik: Puur recreatief, ~5000 km/jaar. Puur on-road, alhoewel ik wellicht wel eens anders wil.. Net terug van een weekje Dld, Oostenrijk, Italië met 2 vrienden (XT600E en Yamaha XJ900) waarbij het merendeel van de jaarkilometers weer is gemaakt. Meer zou ik wel willen, maar woon-werk hoeft niet, dat kan makkelijk op de trapfiets en meer recreatief komt qua tijd niet uit met een jong gezin.
Omgeving: Haren (Gn), de geboorteplaats van mijn vrouw.
Onderhoud: Tot nu toe laten doen, maar vanaf nu wil ik het zelf doen. Motor is toe aan een grote beurt, die wil ik zelf doen. Op vorige motor, Pan European, wel alles zelf gedaan, zoals distributieriem vervanging, vond ik toch wel erg leuk om te doen.
Wensen: Stalen remleidingen voor, OSCO smeersysteem, Cardo Scala Rider voor geluid van de navi (Oregon kan geen audio, moet ik toch op zoek naar wat anders) en gezwets met mede rijders onderweg, valbeugels.
Problemen: Koppeling slipte laatst door bij koude motor, dat was voor het weekje in de Alpen / Dolomiten. Tijdens de rit geen problemen gehad, alhoewel de koppeling erg laat aangrijpt en de kabel toch niet te strak staat. Wat vinden jullie, openhalen en inspecteren / meten? Of wachten tot het vaker optreedt?
Geschiedenis: 1995 een Suzuki GS750, 2000 een Aprilia Pegaso, 2002 een Honda Pan European, 2009 toch wat kleiners en leukers, dus de TA aangeschaft. Bij Desert Motors in Vriezenveen.
Overigens: Hoe kom ik het beste aan onderdelen? Voor de Pan waren er online fiches te vinden en kon je met de onderdeelnummers naar een dealer of online bestellen, is er ook zoiets voor de TA?