Auteur Topic: van bolletjes naar H4  (gelezen 1816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Africaanse Twins

van bolletjes naar H4
« Gepost op: 28 september 2012, 19:04 »
Ik heb een AT RD04 uit '90 waar nog bolletjes in de koplampen zitten.
Nu heb ik een koplamp glas gescoord waar een halogeen in kan, echter ik heb geen drie pool stekker op mijn @ maar een bajonethouder waar een bolletje in gefriemeld kan worden en welke dan weer op zijn beurt in het koplamp glas gefriemeld moet worden..
De vraag: kan ik de bajonethouder waar de draden rechtstreeks op gesoldeerd zijn er af halen en er een 3 polige stekker op zetten voor een H4 halogeen?
En welke draad moet dan waar komen in de H4 stekker?
Zo ja, geeft dit dan geen elektra problemen?

Groet A T

Offline tigger

Re: van bolletjes naar H4
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2012, 22:53 »
Ik weet niet wat waar zit bij een bolletje, maar een google-opdracht op H4 connector pinout geeft je onderandere een aantal plaatjes met de aansluitingen. Bij bijvoorbeeld rdae.nl kun je ook een H4 connector voor weinig aanschaffen. Lijkt mij zo even vlug gezien geen probleem, tenzij een bolletje electrisch niet hetzelfde werkt.

Offline mauppie

Re: van bolletjes naar H4
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2012, 23:22 »
Die bolletjes zijn maar 35W en H4 zijn 55W, ik denk dat het beter is om het via een extra relais te laten lopen.
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline Africaanse Twins

Re: van bolletjes naar H4
« Reactie #3 Gepost op: 09 oktober 2012, 21:31 »
Wie weet waar het relais zich bevind?

De draadjes van mijn koplampen gaan rechtstreeks (via een stekker) de hoofd kabelboom in en deze verdwijnt dan meteen onder de tank...

Als ik het goed begrijp zou ik twee relais moeten hebben een voor hi en een voor low.

RD04 uit '90 met bolletjes heeft (dacht ik) stroomloop TYP G uit het Duitse 'reperatur anleitung' boek


Offline Waffie

Re: van bolletjes naar H4
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2012, 23:27 »
Ik heb een AT RD04 uit '90 waar nog bolletjes in de koplampen zitten.
Nu heb ik een koplamp glas gescoord waar een halogeen in kan, echter ik heb geen drie pool stekker op mijn @ maar een bajonethouder waar een bolletje in gefriemeld kan worden en welke dan weer op zijn beurt in het koplamp glas gefriemeld moet worden..
De vraag: kan ik de bajonethouder waar de draden rechtstreeks op gesoldeerd zijn er af halen en er een 3 polige stekker op zetten voor een H4 halogeen?
En welke draad moet dan waar komen in de H4 stekker?
Zo ja, geeft dit dan geen elektra problemen?

Groet A T

er zijn gewoon halogeen lampen beschikbaar die direkt in de koplamp passen van een rd 04

zijn dan wel 40/45 watt
bij interesse mail me,
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Cor @ Schiedam

Re: van bolletjes naar H4
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2012, 22:32 »
Die bolletjes zijn maar 35W en H4 zijn 55W, ik denk dat het beter is om het via een extra relais te laten lopen.

Naaaa is maar 1,6 amp. meer.
Moet gaan zonder relais toch?
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting