Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Met gepaste trots...

(1/4) > >>

Knakker:
kan ik meedelen dat ik sinds kort in het bezit ben van een 1995 RD07 Africa Twin.(excuus voor de belabberde foto)
http://imageshack.us/photo/my-images/685/33180253.jpg/


Hallo allemaal,

Sinds net AT-bezitter en ook TCN-member, dus dat lijkt een een goed moment mezelf even voor te stellen. Ik ben Ron, 45 jaar, huisje boompje beestje, uit Pijnacker. Op zoek naar een beetje avontuur, waar bij wat sleutelen niet vervelend is,werd ik enthousiast van een AT. Ik heb nog geen AllRoad-ervaring, maar hoop deze zeker op te gaan doen, misschien zelfs al as zaterdag tijdens de afsluitrit.
Ik ben vanwege de technische topics op het forum en de clubactiviteiten zoals de ritten lid geworden van de TCN.

Kwa sleutelen mag ik al snel aan de bak, want de motortemperatuur loopt nauwelijks op tijdens rijden(thermostaat) en de koppeling doet de motor vooruitkruipen tijdens starten in de eerste versnelling met ingetrokken koppeling. Omdat we nu samen al drie motoren hebben en binnenkort een brommert erbij voor een van de kinderen, gaat binnenkort de (achter)tuin op de schop. Het maakt wat los zo'n hobby.

Ik hoop jullie te treffen op het forum of een van de activiteiten van de TCN.

Groeten,
Ron

Two Plugs:
Hoi Ron,

Van harte welkom bij de leukste Honda club van Nederland en geniet je @Twin!
Waarschijnlijk tot a.s. weekeinde in Loon op Zand!

Met dé Groningse Transalpclubbrul

V-Twin:

--- Citaat van: Knakker op 01 oktober 2012, 14:07 ---.......Kwa sleutelen mag ik al snel aan de bak, want de motortemperatuur loopt nauwelijks op tijdens rijden(thermostaat) en de koppeling doet de motor vooruitkruipen tijdens starten in de eerste versnelling met ingetrokken koppeling. ........
--- Einde van citaat ---

Dat de temperatuurmeter nauwelijks oploopt tijdens het rijden klopt, geen zorgen over maken. Wel je thermo contact in je rechter radiateur periodiek ff testen. Motor ongeveer 15 - 20 min stationair laten draaien. Temp metere gaat dan wel oplopen en fan moet aanslaan.

Mbt de koppeling hoeveel kilometer staat er inmiddels op je AT? Nieuwe half syntheet 10W 40 wil soms ook wel eens helpen. Koppelingen gaan bij een normale doch stevige rijstijl makkelijk 80.000 km of wel meer mee.


Succes met je AT.

Knakker:
Bedankt voor jullie reactie en zeker ook voor de info. Kijk, zo hoef ik niet gelijk mijn koelsysteem open te halen, ik zal hem nog wel even zolang stationair laten draaien om te testen.

Voor wat de koppeling betreft: ik zag op de meegekregen werkplaatsfacturen van de vorige eigenaar, dat er 3000 km geleden VSX4 olie in gegaan is. Deze olie is al semi synthetisch, dus dat zal helaas geen oplossing bieden. De motor heeft nog maar 55.000 km gelopen en de vorige eigenaar die hem 8 jaar in bezit gehad heeft, leek mij niet echt een rauwdouwer. Ik zal nog eens kritisch naar de speling op de koppelingskabel kijken, al leek mij er zo niks mis mee.

V-Twin:
Ben niet zo fan van Shell olie. Mijn ervaring is dat een AT blok met Shell olie ook minder prettig schakelt. Ik zou inderdaad eerst eens naar de kabel kijken, speling van 15 mm op het uiterste puntje van het koppelingshandel. Probleem nog niet verholpen dan zou ik eerst toch maar eens andere olie proberen. Gebruik in een AT vooral geen full-syntheet meer ellende dan voordeel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View