Auteur Topic: Het gaat toch gebeuren ....  (gelezen 14419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hotel 317

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #30 Gepost op: 10 oktober 2012, 01:05 »
ik weet niet hoe vaak jij in een Indiaas dorp rijd en dan ook nog met een DCT bak met een maandag ochtend lager..... maar dat lijkt mij nogal een achterlijke reden om maar met "antiek" spul te blijven rijden. En ik denk ook dat je die motorboeren in afgelegen dorpen onderschat want ook daar draait de wereld gewoon door en repareren ze ook jou kapotte injectie brommertje hoor, en anders wacht je een paar dagen tot UPS je onderdeeltjes brengt.

Ik bedoelde niet te zeggen dat de motorfietsonderhoudstechnici in India slecht zijn, maar de boel wordt tegenwoordig potdicht ontworpen. Net zoals BMW met z'n ABS, wat je compleet van slag kan brengen wanneer je remblokken wisselt zonder het contact aan.

Bij de crosstourer net zo: niets wijst zich vanzelf: Kon je bij de Transalp 600 nog alle vier de bougies vervangen zonder ook maar iets los te halen, hoe zie jij jezelf dat bij de crosstourer doen? Mensen die met hun BMW R1200 "Grande Strecke" op verre vakantie gaan mogen eerst bij de BMW dealer aanpassingen laten doen om de motor op benzine met een laag octaan gehalte te laten lopen, en daarna nog een lijst maken met BMW dealers en verhuurbedrijven met bestelbussen op hun route, want als je ompleurt met dat apparaat, en een sensor om zeep helpt, vertikt hij het simpelweg om te starten.

Betreffende je opmerking over het feit dat een maandagmorgenlager in een DTC machine amper voorkomt:
Ik heb tot nu toe meer distributiespanners vervangen van Varaderos dan van Transalpen, Twins, Pacific-coasts, Shadows, Deuvilles, NTV's, HAWK-jes en XLV-tjes tezamen. Zie hier tevens mijn geldige reden om op "antiek" spul te blijven rijden.

Dat Honda geld wil verdienen d.m.v. een kapotte Brandstofpomp of balhoofdlager elke halve ton kan ik prima begrijpen, maar catastrofale blokschade riskeren door een ontwerp NAKS te gebruiken welk al sinds begin negentiger jaren in het beste geval te boek staat als "twijfelachtig", gaat er bij mij niet in op een "avonturen" machine.

Offline EDxrv

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #31 Gepost op: 10 oktober 2012, 09:25 »
afgelopen vrijdagavond hetzelfde gehoord bij clubdealer in het  noorden van het land, volgend jaar komt er een wegvariant van de Dakar 2013 brommer, we wachten het af

niet verkeerd

Offline xrvtuur

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #32 Gepost op: 10 oktober 2012, 12:05 »
Ik bedoelde niet te zeggen dat de motorfietsonderhoudstechnici in India slecht zijn, maar de boel wordt tegenwoordig potdicht ontworpen. Net zoals BMW met z'n ABS, wat je compleet van slag kan brengen wanneer je remblokken wisselt zonder het contact aan.

Bij de crosstourer net zo: niets wijst zich vanzelf: Kon je bij de Transalp 600 nog alle vier de bougies vervangen zonder ook maar iets los te halen, hoe zie jij jezelf dat bij de crosstourer doen? Mensen die met hun BMW R1200 "Grande Strecke" op verre vakantie gaan mogen eerst bij de BMW dealer aanpassingen laten doen om de motor op benzine met een laag octaan gehalte te laten lopen, en daarna nog een lijst maken met BMW dealers en verhuurbedrijven met bestelbussen op hun route, want als je ompleurt met dat apparaat, en een sensor om zeep helpt, vertikt hij het simpelweg om te starten.

Betreffende je opmerking over het feit dat een maandagmorgenlager in een DTC machine amper voorkomt:
Ik heb tot nu toe meer distributiespanners vervangen van Varaderos dan van Transalpen, Twins, Pacific-coasts, Shadows, Deuvilles, NTV's, HAWK-jes en XLV-tjes tezamen. Zie hier tevens mijn geldige reden om op "antiek" spul te blijven rijden.

Dat Honda geld wil verdienen d.m.v. een kapotte Brandstofpomp of balhoofdlager elke halve ton kan ik prima begrijpen, maar catastrofale blokschade riskeren door een ontwerp NAKS te gebruiken welk al sinds begin negentiger jaren in het beste geval te boek staat als "twijfelachtig", gaat er bij mij niet in op een "avonturen" machine.

wbt de gs, het was nooit wat en het zal ook nooit wat worden... die distributieketting spanner van varadero is heel makkelijk te vervangen voor 170 euro. als je dat iedere 50000km doet is er niks aan het handje, en is die motor gewoon betrouwbaar. DTC heb ik geen ervaring mee, maar zijn er al gevallen bekend dat die dingen kapot gaan dan?
Varadero SD02  2004

Offline Two Plugs

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #33 Gepost op: 11 oktober 2012, 09:44 »
wbt de gs, het was nooit wat en het zal ook nooit wat worden... die distributieketting spanner van varadero is heel makkelijk te vervangen voor 170 euro. als je dat iedere 50000km doet is er niks aan het handje, en is die motor gewoon betrouwbaar. DTC heb ik geen ervaring mee, maar zijn er al gevallen bekend dat die dingen kapot gaan dan?

Idd. Die distrubutiekettingspanner geld overigens ook alleen maar voor de allereerste Varadero's van 1998 en 1999; is dus niet representatief. De Injectiedero's hebben hier totaal geen last meer van. Op Kaatjes Dero (2000) hebben we de spanners - puur preventief - vervangen bij 125.000 km (inmiddels 160.000 op de klok). Mijn vorige Dero heeft bijna een ton gedraaid en daar zal bij een volgende eigenaar ook nog makkelijk het dubbele bij op kunnen komen.

De allereerste Alps (1986-1990) 'konden' last krijgen van een verhoogde slijtage van de zuigerveren én de CDI units. Dat wil toch ook niet zeggen, dat jongere Alps automatisch slechter scoren puur omdat bij een vorig model er problemen kunnen ontstaan? Of dat alps automatisch slechter zijn 'omdat' ze een hoger olieverbruik konden laten noteren dan een Dero of een Twin?

Een Dero is minstens zo betrouwbaar als iedere Twin of Alp. Terecht een clubmotor bij de TCN dus...  ;D Maar betrouwbaarheid valt en staat ook met onderhoud, rijstijl of het zelf 'verprutsen' van de motor. Ken mensen die probleemloos 2 ton hebben geklokt op een Ducati... En op het VIM komt ieder jaar een Pool (Bogdan) die in 1998 één van de eerste Dero's heeft gekocht, en er nog steeds op rondtoert - 360.000 km met de originele nokkenaskettingspanners... !
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline jar

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #34 Gepost op: 16 november 2012, 10:44 »
Dit lijkt me wel wat als het zou moeten:

Offline xrvtuur

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #35 Gepost op: 16 november 2012, 11:59 »
Dit lijkt me wel wat als het zou moeten:

Neem een emmertje ijs mee als je serieus gaat rijden want volgens diverse verhalen op het net wordt die 800 verschrikkelijk warm voor de bestuurder.
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #36 Gepost op: 16 november 2012, 21:22 »
Die 2013 Dakarmotor is een CRF 450. Een 4-takt crosser. Die gaan we niet krijgen.

Dus een 1200 (want 1000 Vara hebben we ook al 100 jaar) met van die Tourer/Runner kappen en zo'n BMW-eendebek.

Lekker dan.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline jar

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #37 Gepost op: 18 november 2012, 12:32 »
Jaja, groot,groter,grootst, dit was anders ook big fun, aankicken en zo . . .

Offline Two Plugs

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #38 Gepost op: 18 november 2012, 13:01 »
Jaja, groot,groter,grootst, dit was anders ook big fun, aankicken en zo . . .

Grappig... dat 'groot, groter, grootst' was exact de kritiek die de Transalp 600 bij haar introductie in 1986 kreeg...  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline jar

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #39 Gepost op: 19 november 2012, 09:57 »
Achja, en uiteindelijk heb ik die XT indeed ingeruild voor een Alp . . . en lid van de TCN geworden, was één van mn beste moves voor de motorhobby !!
En nu rij ik die nog zwaardere AT . . . en blij dat we zijn, maar zwaarder moet het niet worden hoor . . .

Ik heb ook al bedacht dat als we dan toch geen echte allroads meer kunnen kopen, dat een Yamaha-TDM wel eens de volgende motor zou kunnen zijn.

Offline xrvtuur

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #40 Gepost op: 19 november 2012, 10:22 »
KTM 990 adventure is nog steeds een echte allroad
Varadero SD02  2004

Offline dj.verhulst

Re: Het gaat toch gebeuren ....
« Reactie #41 Gepost op: 25 november 2012, 21:04 »
ik denk dat honda de focus meer op landen als India en China gaat richten dan op europa en de VS..

omdat de € en de $ tegen over de yen weg blijft zakken,  en ze maar geen  F 800 GS of Tiger 800  gaan maken,, terwijl Honda wel een geweldig stamboom heeft.  ze zouden kunnen zien dat de concurrenten goede zaken doen met die mid size en 1200 cc off roads......

ik ben niet echt rauwig dat de XL 700 verdwijnt,, ding rijd echt niet echt geweldig een AT met progressieve veren rijd beter vooral off road.


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid