@ Ron... de crossrunner ZUIPT 1 op 15 maar is ook niet meer of minder dan een stokoude 800 VFR met een nieuw jasje. De crosstourer 'schijnt' 1 op 17 te
kunnen halen. Je bedoelt waarschijnlijk de NC700X...
@ Maurits... de Dero is nooit opgezet als opvolger van de Africa Twin, maar als 'grote' Transalp (vandaar ook XL1000V zoals de Alp XL600V is). De Dero was ook de 1e 4 jaar lang leverbaar naast de Africa Twin.
Tja. Rob' zijn mededeling komt voor mij niet als verrassing. Eerst de Africa Twin. Toen de Varadero. Nu de Alp - zonder dat hier een werkelijke 'vervanger' of 'opvolger' voor in de plaats komt. Honda is echt vierkant z'n gevoel en raakvlak met de Europese klant kwijt en juist dáár knelt ook de schoen: Het is voor Honda economisch gezien, véél lucratiever om in Azië en Latijns Amerika 125cc scootertjes en lichte motorfietsen te verkopen dan een dure zware motorfiets voor de Westerse klant te ontwikkelen.
En die 'Cross-overs' die ze nu aanbieden... Get real.
Maar met Menno deel ik de mening dat mijn opvolger voorlopig niet van Japanse huize zal komen. Blij toe dat ik nét nog één van de allerlaatste Varadero's heb weten te bemachtigen. Die houdt het (waarschijnlijk) nog wel een dikke 100.000 km uit - of minder zodra brandstof écht onbetaalbaar gaat worden. Daar zou de MAG zich eens mee moeten bezig houden inplaats van een onzin protest tegen een APK.
Net de laatste Motoplus gelezen, als je daarin ziet waar veel Europese motormerken mee bezig zijn, dan is één ding duidelijk... Honda heeft definitief de strijd om de consument in ons deel van de Aardkloot
verkloot.
Zullen we op de ALV dan toch maar het voorstel doen om de naam te wijzigen in Allroad Club Nederland?
Van Honda hoeven we het niet meer te hebben.