Auteur Topic: Lassen aan de Twin.  (gelezen 2627 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GercoAT

Lassen aan de Twin.
« Gepost op: 15 oktober 2012, 08:43 »
Bij mijn @T uit 96 zijn de bouten van het beschermkapje op de uitlaat afgebroken.
Geen probleem, afslijpen en nieuwe erop lassen.

Ik wil dit elektrisch doen Mig/Mag.

Kan dat zomaar, zonder dat er iets van de electronica kapot gaat, of moeten er maatregelen genomen worden.
Hier heb ik geen ervaring mee.

Thnx

Flyger

( TCN lid in wording)

Offline Oldtimer

Re: Lassen aan de Twin.
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2012, 09:03 »
Wanneer je een goede aardverbinding hebt met en zo dicht mogelijk bij je laspunt hoef je alleen maar de accu los te koppelen.
Voor de zekerheid  ( en aan te raden dus) kun je ook de stekers van je tripmeter even ontkoppelen en de stekers van de CDI.
Meer kan er dan eigenlijk niet meer kapot.



suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Lassen aan de Twin.
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2012, 10:01 »
Eensch met die ouwe  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Lassen aan de Twin.
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2012, 10:23 »
Citaat
Eensch met die ouwe

Haha, dat is dan voor het eerst brommie  ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Pakfiets

Re: Lassen aan de Twin.
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2012, 10:56 »
Ja; de oude heeft de wijsheid in pacht ;D
Maar als je net zo lui bent als ik; ik klem de massa altijd zo dichtbij het punt waar ik wil lassen OP HET ONDERDEEL ZELF, en haal verder niks los. Nog nooit iets stuk gegaan.
Wel op eigen risico natuurlijk!

Offline Brombeer

Re: Lassen aan de Twin.
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2012, 14:49 »
..Wel op eigen risico natuurlijk!..

Dat risico sluit Oldtimer met zijn post dus uit. Hij gaat voor 300% safety en haalt naast de accu (goed voor 100%) ook de duurste onderdelen los (CDI en tripmeter beide goed voor elk nog eens 100%).

Dat drietal origineel kost samen ruim 1200 euro namelijk..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline GercoAT

Re: Lassen aan de Twin.
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2012, 19:11 »
Dat risico sluit Oldtimer met zijn post dus uit. Hij gaat voor 300% safety en haalt naast de accu (goed voor 100%) ook de duurste onderdelen los (CDI en tripmeter beide goed voor elk nog eens 100%).

Dat drietal origineel kost samen ruim 1200 euro namelijk..

€ 4 per procent, dat is de moeite waard.

Dank voor de hulp


Offline Neet

Re: Lassen aan de Twin.
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2012, 21:24 »
Of gewoon vol lassen en stoppen met roken.

Offline Vlastuin

Re: Lassen aan de Twin.
« Reactie #8 Gepost op: 30 december 2012, 13:32 »
Euhhh, ik zou toch ook echt mijn tank er even af halen C:-)

(en natuurlijk ook alle electra zooi)

Kost je een half uurtje maar kan een hoop elende schelen.


Offline luwe

Re: Lassen aan de Twin.
« Reactie #9 Gepost op: 30 december 2012, 16:59 »
als lasser zeg ik accu loskoppelen en lassen maar, meer hoeft niet
aarde klem kort bij de las plek Mig Mag of tig