Auteur Topic: Help spanningsregelaar XL650V  (gelezen 708 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lenn-transalp

Help spanningsregelaar XL650V
« Gepost op: 15 oktober 2012, 14:01 »
beste leden van Transalp,
Ik ben nieuw en trotse bezitter van een Transalp 650, echter bij lang stilstaan had ik eindelijk me nieuwe accu binnen.
Net geplaatst... ik ontzettend blij want ik dacht lekker rijden !!!
Eenmaal aan het rijden gebeurde het onverwachtse... alle verlichting + alle metertjes vielen uit.
Ik terug naar huis en de zekeringen na gekeken, bleek er eentje geklapt te zijn.

Nu heb ik hier en daar wat gemeten en het lijkt er allemaal op dat de spanningsregelaar kapot is maar ik heb hier even hulp bij nodig om het uit te sluiten:
Het volgende heb ik gemeten :

-Laadspanning bij stationair op de accu was boven de 14,5V dus ik zette direct de motor af om me accu te sparen.
-Alle 3 de fases gemeten die bleven keurig alle 3 op 2 Ohm. ook geen kortsluiting.
-Vervolgens motor aangegooid en over de fases gemeten die redden net aan 29,5- 30Vac......best wel laag dacht ik zelf

dit waren mijn metingen, ik heb deze motor via marktplaats overgekocht en bij het accubak gedeelte was alles beetje gesmolten o.a. ook me starter relais. heb eventueel foto's, nu kan dat afkomen van deze spanningsregelaar of van een al eerdere vervangen spanningsregelaar.
Heb namelijk de spanningsregelaar bekeken en deze ziet er naar mijn idee prima uit, geen ingebrande contacten ofzo of gesmolten delen.

Dus zou iemand please met mij mee kunnen denken, voordat ik zo'n dure spanningsregelaar bestel.
Alvast bedankt

Offline Oldtimer

Re: Help spanningsregelaar XL650V
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2012, 14:30 »
Citaat
Laadspanning bij stationair op de accu was boven de 14,5V

Wat was de werkelijke spanning dan. Dit maakt namelijk het verschil tussen stuk of niet stuk.

Citaat
zekeringen na gekeken, bleek er eentje geklapt te zijn
Welke zekering ???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.