Auteur Topic: Koppelingshuis demontage  (gelezen 6638 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bill

Koppelingshuis demontage
« Gepost op: 18 oktober 2012, 13:22 »
Hier volgen de foto's van de werkzaamheden in volgorde.

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:24 »
Vervolg

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:25 »
Vervolg

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:26 »
Vervolg

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:28 »
Vervolg

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:30 »
Vervolg

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:31 »
Vervolg

Offline Oldtimer

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:41 »
Heel mooie serie en vooral heel leerzaam.

Was foto 21 en 22 voor en na deze actie, want ik zie het verschil niet waar het probleem zit.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2012, 14:49 »
Heel mooie serie en vooral heel leerzaam.

Was foto 21 en 22 voor en na deze actie, want ik zie het verschil niet waar het probleem zit.
Nee, 22 is iets meer close-up verder hetzelfde.

Offline chaos

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2012, 08:35 »
mooie fotorapportage

Offline Menno

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2012, 10:22 »
En nu weer in elkaar....

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2012, 13:06 »
En nu weer in elkaar....
Dat is het probleem niet Menno :D
Wat wel een probleem is dat ik niet weet onderhoeveel spanning tandwiel 16 tenopzichte van tandwiel 17 moet. :'(

Offline Pakfiets

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2012, 20:08 »
Voor wat ik kan opmaken uit de brakke pdf die ik heb, denk ik ongeveer een halve tand tegen de veerdruk in naar rechts en doen ze dat met een schroevendraaier die ze in/door het ronde gaatje steken en als het ware wrikken in het achterste tandwiel.
Maarre..., heb je geen wph?

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2012, 20:50 »
De hele handel zit weer in elkaar en werkt weer als vanouds ;D

De twee tandwielen 16 en 17 kunnen maar op een manier gespannen worden omdat je ze anders niet kan borgen met een schroevendraaier of bout M6.

Nu had ik de korf en de koppelingsplaten er al helemaal op zitten toen ik me bedacht dat ik foto's zou maken :-[ :-[ :-[
Helemaal vergeten :'( :P :'(

Maar in principe is het de fotoserie in zijn achteruit bekijken ::)

Blok maakt geen herrie meer zoals het deed voor aanvang van mijn sleutel project. Wel hoor je nog verschil als je de koppeling intrekt en loslaat. Echter gaat de koppeling zo ongelofelijk ligt dat ik dacht dat de kabel gebroken was :o Gelukkig niet hij gaat gewoon heeeeel ligt.
Morgen eerst maar weer eens erop rijden en dan eens kijken of ik nog rare dingen tegen kom. :angel:

Offline Pakfiets

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #14 Gepost op: 19 oktober 2012, 21:44 »
goed nieuws!

Offline mauppie

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2012, 22:50 »
Goed gedaan William! ;)
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline Oldtimer

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #16 Gepost op: 20 oktober 2012, 22:01 »
Helemaal perfect dus,en gefeliciteerd.
Je mag me later een keer uitleggen hoe je de tandwieltjes hebt gespannen.
De foto's wil ik zeker bewaren. Kun je ze niet in groter formaat ergens op het www zetten.??
Ook het wph moet ik nog een keer bestellen. weet alleen nog niet waar precies.
Heb afgelopen dagen wat andere problemen met de Dero.
Het lijkt erop dat er ietsmet de brandstof toevoer misgaat. Ploffen en afslaan bij stationair e.d.
Maar dat wordt wel weer een nieuwe story denk ik.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Bill

Re: Koppelingshuis demontage
« Reactie #17 Gepost op: 23 oktober 2012, 23:20 »
Helemaal perfect dus,en gefeliciteerd.
Je mag me later een keer uitleggen hoe je de tandwieltjes hebt gespannen.
De foto's wil ik zeker bewaren. Kun je ze niet in groter formaat ergens op het www zetten.??
Ook het wph moet ik nog een keer bestellen. weet alleen nog niet waar precies.
Heb afgelopen dagen wat andere problemen met de Dero.
Het lijkt erop dat er ietsmet de brandstof toevoer misgaat. Ploffen en afslaan bij stationair e.d.
Maar dat wordt wel weer een nieuwe story denk ik.
Oldie ik heb de foto's ook een hogere resolutie, waar wil je ze hebben?
Werkplaatshandboek heb ik digitaal kan ik je toesturen via de mail.
Brandstofpomp of PC die kuren vertoont? De mijne ploft ook af en toe en dan met name onder de 3000 toeren.