Auteur Topic: Wat na de TA?  (gelezen 4013 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline a2i2

Wat na de TA?
« Gepost op: 03 september 2012, 23:57 »
Ik rij mijn TA nu al sinds mei 2010. Ben misschien toe aan wat anders. Niet dat de TA niet goed is, integendeel, perfect juist voor woon-en-werk-verkeer. Wil iets krachtigers voor op de grote weg. Varadero lijkt mij te zwaar, denk ik. Suggesties anyone?

Offline chaos

Re: Wat na de TA?
« Reactie #1 Gepost op: 04 september 2012, 06:59 »
als je met een varadero moet lopen is ie erg zwaar. als je rijd merk je er niets van. varadero heet meer vermogen en remt ook beter als de oude alp met 1 schijf. varadero is een machine waar je flink mee door kan rijden maar de kleine bochtige weggetjes absoluut niet schuwt. zou eerder zeggen dat ie gemaakt is voor het bochtige spul. succes met zoeken.

Offline Marcel T

Re: Wat na de TA?
« Reactie #2 Gepost op: 04 september 2012, 08:01 »
Gewoon, een uitgebreide proefrit maken op zo'n varadero. De eigenaren zijn erg enthousiast over de motor.

Anders, schijnt zo'n bmw1200 wel aardig te rijden. Ook die eigenaren zijn enthousiast.

Hoe dan ook, motorverkoop is niet zo goed, dus je zou makkelijk proefritjes moeten kunnen doen.

succes
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline Two Plugs

Re: Wat na de TA?
« Reactie #3 Gepost op: 04 september 2012, 08:11 »
Er wordt op korte termijn een hele mooie zwarte Varadero ingeruild bij een dealer in het Oosten des lands - door de Honda dealer onderhouden en z.g.a.n. PM me voor details.
En idd... Ga er eens op proefrijden. Neem wel een injectiedero van na 2003 - bij voorkeur vanaf 2004/05 met ABS. Je zult verrast zijn.

Heb inmiddels een kleine 100.000 km op zo'n motor gereden (daarvoor 90.000 op het oude model met carburatie) en kan alleen stellen... het is de ideale woon-werk motor. Zuinig, krachtig, en de beste bescherming (kuip etc) van alle grote allroads die voor handen zijn.

Prijzen die gevraagt worden voor gebruikte Dero's zijn ook erg redelijk.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline len_tour

Re: Wat na de TA?
« Reactie #4 Gepost op: 04 september 2012, 14:21 »
Wanneer je naar andere merken kijkt vergeet dan Triumph niet. Ik heb op een BMW GS gereden (zo'n zware van een paar jaar geleden) en vlak daarna een vergelijkbare (nieuwe) Triumph en ik vond de Triumph soepeler op het gas reageren en lekkerder in de bocht hangen.

Mijn hart klopt wel voor een KTM Adventure 990 paar kilo's meer dan een 600 TA maar heul veul meer pk's en prima offroad heb ik me laten vertellen. In vergelijking met een Dero een stuk lichter en meer Pk's bovendien! Helaas voor mij onbetaalbaar maar ach.
« Laatst bewerkt op: 04 september 2012, 15:18 door len_tour »
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Two Plugs

Re: Wat na de TA?
« Reactie #5 Gepost op: 04 september 2012, 18:33 »
Wanneer je naar andere merken kijkt vergeet dan Triumph niet. Ik heb op een BMW GS gereden (zo'n zware van een paar jaar geleden) en vlak daarna een vergelijkbare (nieuwe) Triumph en ik vond de Triumph soepeler op het gas reageren en lekkerder in de bocht hangen.

Mijn hart klopt wel voor een KTM Adventure 990 paar kilo's meer dan een 600 TA maar heul veul meer pk's en prima offroad heb ik me laten vertellen. In vergelijking met een Dero een stuk lichter en meer Pk's bovendien! Helaas voor mij onbetaalbaar maar ach.

En... dan heb je het nog niet eens gehad over de extreem hoge onderhoudskosten van de KTM.
Ga gewoon eens een dagje met een Dero spelen. Voor mij was de Dero de logische opvolging na 3 Transalps.... en dat was in 1998!

Inmiddels ga ik voor m'n 4e. De laatste van de Mohikanen...  ;D En niet zonder reden!
De fijne sfeer die telkens weer bij iedere toertocht en weekeinde van de Transalp Club wordt bewezen, heeft hierin overigens ook een rol gespeeld.

De Dero is immers - naast de XLV750R en de Twin - ook een clubfiets.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline EDxrv

Re: Wat na de TA?
« Reactie #6 Gepost op: 04 september 2012, 22:39 »
runner tourer

Offline a2i2

Re: Wat na de TA?
« Reactie #7 Gepost op: 05 september 2012, 22:09 »
bedankt voor de tips. ben wel eigenlijk verliefd op de varadero, maar ik hoor steeds negatieve reacties daarover mede vanwege het gewicht. heb geen gespierde benen, dus dat schrikt me een beetje af. ik ga toch een proefritje maken, want ik zie geen beter alternatief.

wanneer is de beste tijd van het jaar om een motor te kopen?

Offline Two Plugs

Re: Wat na de TA?
« Reactie #8 Gepost op: 06 september 2012, 10:34 »
Tsja... In het najaar zijn de prijzen lager als in het begin van het seizoen...

Als een hoge KM stand je niet afschrikt, kan mijn 'bijna-ex' Varadero (2004, full service history, 98.700 km, middenbok, Technoflex vering, handvatverwarming) een mooi alternatief voor je zijn. Deze motor is in een zeer goede staat (en niet voor niets weer ingeruild op... een nieuwe Varadero). Hij komt binnen nu en 2 weken beschikbaar via Bakker Motoren in Nieuw Weerdinge (Drenthe, bij Emmen) en zal waarschijnlijk voor een heel interessant bedrag in de doorverkoop gaan... Incl 6 maanden BOVAG garantie.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline boom9

Re: Wat na de TA?
« Reactie #9 Gepost op: 14 november 2012, 11:44 »
buell xb12x

als je durft...

Offline propje

Re: Wat na de TA?
« Reactie #10 Gepost op: 14 november 2012, 17:59 »
Wat mooi tussen een Alp en een bv BMW 1150Gs 1200GS inzit een F800GS of triumph tiger 800.
aju propje

Offline a2i2

Re: Wat na de TA?
« Reactie #11 Gepost op: 14 november 2012, 18:04 »

Offline Two Plugs

Re: Wat na de TA?
« Reactie #12 Gepost op: 15 november 2012, 13:22 »
???

Hij bedoelt de Buell Ullyses (of Ulysses, of zowat). Idd een HEERLIJKE machine. Maar voor lange afstanden minder geschikt (nerveus op de snelweg vanwege de korte wielbasis)
Gewoon een proefrit doen op een Varadero.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline boom9

Re: Wat na de TA?
« Reactie #13 Gepost op: 19 november 2012, 09:46 »
Hij bedoelt de Buell Ullyses (of Ulysses, of zowat). Idd een HEERLIJKE machine. Maar voor lange afstanden minder geschikt (nerveus op de snelweg vanwege de korte wielbasis)
Gewoon een proefrit doen op een Varadero.

Ook gewoon eens een proefrit op doen, op een Ulysses. Ik ken geen beter sturende motor......  (rijdt ook uitstekend op de snelweg hoor!)