Techniek > Honda Transalp

Tank AT op TA

(1/10) > >>

sander.en.marianne:
Ik heb begrepen dat het mogelijk is om een tank van een AT op een TA te zetten, mits het een tank van een RD03 of RD04 betreft.
Daarnaast is het noodzakelijk om een brandstofpomp te installeren.
Maar zijn er verder nog aanpassingen nodig? Past het originele TA zadel met zo'n nieuwe tank?

Zot:
geen idee, maar heb nog wel zo'n tank in de weg liggen. kratje jupiler en hij is van jou

PimW:
Zadel past, maar dan moet je hem diep tegen de tank aan drukken en dat is niet mooi. Het zadel van een RD04 past gewoon op je frame.

Maar dan passen je zijkappen niet meer.

Ook past je voorkuip niet op de tank van een RD04 dus zul je iets moeten maken.
Aan de onderkant van de tank zitten twee bevestigingspunten. Voorlangs je voorste framebuis loopt een beugel waar ook je koppelingskabel een beugeltje aan heeft en ik dacht dat je toeter er ook op zit.
Die moet je aanpassen of uitwisselen met die van een rd04 zodat je ook de onderkant van de tank degelijk vast kunt maken. Dat is nodig ivm het gewicht van de benzine.

Vaccuumpomp is het makkelijkste, die zet je gewoon tussen de leidingen (je hebt twee brandstof kranen dus je moet ook een T stuk hebben) en hij werkt op de vaccuum aansluiting op de achterste cilinderkop.

Ik heb inderdaad zo'n tank erop bij mijn ene alp.

Hotel 317:
Er staan enkele (relatief) goedkope RD04's te koop. voor 1200 heb je er al 1 hier op 't forum!

Dan krijg je niet alleen de nadelen van een Twin (brandstofpomp) , maar ook de voordelen:
-meer vermogen
-stijver frame (althans tegenover de oer-alp)
-43 MM voorvork (tegenover 41mm) met luchtondersteuning
-luchtondersteunde voorvork en schokbreker met instelbare demping
-stenenvanger waarmee je je motor op een boomstam kan parkeren zonder schade

Ik zeg, doen!

sander.en.marianne:
We hebben juist twee TAs gekocht om twee exact dezelfde motoren te hebben, voor onze wereldreis..
(Het is ons ook gesuggereerd om een TA en een AT te nemen, maar dat wilden we niet om diverse redenen).
Enig nadeel is, dat mijn vriendinnetje schoon aan de haak de helft lichter is dan ikke..
Dus haar verbruik is een stuk vriendelijker. Ik ben nu naar een optie aan het zoeken om beide motoren een
400+ actieradius te geven, zonder allerlei jerrycan, etc. te hoeven zeulen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View