Auteur Topic: Varadero gekocht.  (gelezen 12419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Simonshavenaar

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #30 Gepost op: 21 juni 2013, 00:27 »
Iedereen bedankt voor de reacties  :D

Gefeliciteerd, ik heb een duitse site waar een verlagings triangel te koop is 35 mm voor €29.98.
grtz Sandra

Sandra, bedankt voor de tip, maar heb Nikotech al gevraagd, levert 40mm verlaging voor nog iets lagere prijs.
Hij woont vlak bij mij in de buurt, weet nog niet waar, maar dat hoor ik nog wel, denk alleen dat hij met vakantie is, krijg momenteel even geen reactie.

Suc6 met verlagen, maar zoals ik al eerder opmerkte zul je dan ook de middenbok moeten verlagen en dat brengt weer een ander probleempje met zich mee.

Vertel? dacht eraan om een stukje tussen de pijpjes uit te halen, en de originele voetjes te gebruiken, alleen de hoek van de hendel aan de linkerkant lijkt me even moeilijk, of zie ik iets over het hoofd.
Slijptol en elektrode lasapparaatje heb ik staan, dus dat word het probleem niet.

Wil het verlagen wel zelf gaan doen, 3/8 momentsleutel van 10 tot 110 n/m is besteld, kan elk moment binnen komen, heb ook al een digitale service manual van een Varadero gevonden, hier staan alle momenten in, maar die is van een SD01, hoop dat de momenten een beetje overeen komen, zijn er veel qua frame tussen het oude en het nieuwe type?

Wat mij opviel was dat tijdens omdraaien contactsleutel het benzine indicator lampje niet gaat branden, heb ik een kapot lampje, of gaat deze nooit aan bij starten / alleen bij echt lege tank?

Nog een aandachtspuntje, de uitlaatklem op de pijp van de achterste cilinder lekt iets, ga er eerst een andere klem op zetten, hopelijk ben ik er op tijd bij, anders moet er ook een nieuwe pakking in.
Wist dit van tevoren al, zag op de varadero-international site (van Bernard) dat er vaak een VW klem word geplaatst, ook sleuteltips (met foto's) staan er netjes bij.

mvg

Cor

Offline Oldtimer

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #31 Gepost op: 21 juni 2013, 00:36 »
Ik heb er een stukje tussenuit gehaald. ( is wel dubbele pijp )
Probleem is inderdaad de hoek waaronder de zijbeugel is gemonteerd.
Als je hem inkort komt hij tegen het frame aan en kan niet geheel ingeklapt worden.
Als de beugel verzet ( heb ik gedaan) moet je rekening houden dat je eerst de jiffy uitzet, voordat je hem opbokt.
Omgekeerd eerst de middenbok inklappen en daarna pas de jiffy.
Heel gedoe. Maar kan dus wel.
Benzine lampje gaat pas branden wanneer de tank ongeveer 20 liter leger is dan vol.
Bij mij is dat ongeveer 360 km na het tanken.
Uitlaatklem is bekend probleem. Is waarschijnlijk niet de klem maar de grafietpakking.
Wordt er uitgeblazen na verloop van tijd.
Ik heb hiervoor alu bussen laten maken en probleem is opgelost . Ad Mies kan je helpen hiermee.
Ook de klem die hier gebruikt wordt is een alternatief voor. VW heeft een dergelijke maat en is een stuk goedkoper dan de originele.

Suc6 in elk geval
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2013, 13:10 »
Gefeliciteerdmet je aankoop.
Wat wordt het mooi he met al die zilver zwarte Varedero's op de weg
Volgens mij lopen er 5 precies dezelfde in ons kluppie.
Ik heb hem ook  8) 8)

Suc6 met verlagen, maar zoals ik al eerder opmerkte zul je dan ook de middenbok moeten verlagen en dat brengt weer een ander probleempje met zich mee.

deze is volledig zilver, 2005.  die van jou is toch met een zwarte tank 2004?
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #33 Gepost op: 21 juni 2013, 13:11 »
gefeliciteerd ermee en veel veilige km's
Varadero SD02  2004

Offline Two Plugs

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #34 Gepost op: 21 juni 2013, 13:53 »
Karinda's Dero is aanzienlijk verlaagd, maar zonder de middenbok aan te passen! Dus eerst ff testen.
Sterker nog... Kaatjes dero laat zich makkelijker op de bok zetten als vóór de verlaging!

De pakking van de achterste uitlaatbocht (tpv achterste cylinder) gaat idd stuk. De vraag is niet of 'ie stuk gaat, maar wanneer.
Door een dubbele standaard Honda pakking toe te passen (die 'anderhalf' over elkaar heen worden geschoven, wel ff mee friemelen) in combinatie met de VW klem (details: http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty_exhaustgasket.html) wordt het probleem verholpen. Kan idd ook icm een alu of messing bus zoals Oldtimer meldt.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Simonshavenaar

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #35 Gepost op: 22 juni 2013, 10:32 »
Gisteren had ik even een aandachtspuntje met de Varadero, tijdens het starten resette de tripmaster en klok zich.
Blijk niet de enige die dit weleens heeft gehad http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3061.msg28668#msg28668
Had ook de "kuch" zoals beschreven in dit topic.
Heb ik te slordig gestart? of misschien toch een probleempje met iets in het laadsysteem (op mijn werk riep een collega gelijk spanningsregelaar)
Heb verder nog niets gemeten, zal van de week de voltmeter eens op de accu zetten.


Karinda's Dero is aanzienlijk verlaagd, maar zonder de middenbok aan te passen! Dus eerst ff testen.
Sterker nog... Kaatjes dero laat zich makkelijker op de bok zetten als vóór de verlaging!

De pakking van de achterste uitlaatbocht (tpv achterste cylinder) gaat idd stuk. De vraag is niet of 'ie stuk gaat, maar wanneer.
Door een dubbele standaard Honda pakking toe te passen (die 'anderhalf' over elkaar heen worden geschoven, wel ff mee friemelen) in combinatie met de VW klem (details: http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty_exhaustgasket.html) wordt het probleem verholpen. Kan idd ook icm een alu of messing bus zoals Oldtimer meldt.

Zal na het verlagen eens kijken wat de middenbok doet, bedankt voor de tip.

Uitlaatlekkage zal wel goed komen, voor mijn gevoel is het nu nog minimaal, wil het eerst proberen met alleen de bredere klem, als dat niet genoeg helpt gaat het uitlaatsysteem er onderuit, en ga ik de 1 1/2 pakking truc proberen
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2013, 12:13 door Simonshavenaar »

Offline Oldtimer

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #36 Gepost op: 23 juni 2013, 00:22 »
Citaat
Heb ik te slordig gestart? of misschien toch een probleempje met iets in het laatsysteem

Waarschijnlijk de accu voor een groot gedeelte aan gort.
De spanning wordt bij het starten zo laag dat de boel gereset wordt.
Ik had hetzelfde probleem. In datzelfde topic komt het antwoord niet voor.
Het wel/niet reageren op de sleutel en de Hiss is wel opgelost na het plaatsen van een nieuwe ring antenne.
Het resetten...............
Nieuwe batterij erop gezet en no problemo's enniemore.

(Ik heb inderdaad eentje met zwarte tank)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Simonshavenaar

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #37 Gepost op: 23 juni 2013, 12:32 »
Citaat
laatsysteem
Laadsysteem met een T was weer lekker bezig   :o, heb hem even aangepast.

Dus nu toch even de voltmeter op de accu zetten, meten is weten.
Eerst meten zonder contact aan (spanning minimaal 12.7)
Contact aan = licht (spanning mag niet zakken)
Starten (als spanning zakt onder de ±10 volt is de accu kapot?)
Als ie draait ongeveer 13.8 tot 14.5, hoger = spanningsregelaar defect. (dacht altijd dat minimale laadspanning 14.2 was)

Problemen met sleutel en HISS heb ik nog niet gehad.

mvg

Cor

Offline Oldtimer

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #38 Gepost op: 23 juni 2013, 14:14 »
psies ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Simonshavenaar

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #39 Gepost op: 23 juni 2013, 16:11 »
Mijn accu is een CTX16-BS, levert 14Ah
Las in dit topic dat er 14Ah en 18Ah accu's worden gebruikt op injectie varadero's (verschil abs en niet abs?)
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=9693.msg92571#msg92571
Een 18Ah accu zou een YTX20A-BS zijn, klopt dit?


Heb de voltmeter er even aangehangen, hier de waardes.
Zadel eraf, direct gemeten, 12.89v
Contact aan, licht brand, spanning zakt tot 12.06v (verder dan ik had verwacht)
Minuutje licht laten branden, hierna contact weet uit, spanning loopt weer op tot 12.7v
Contact weer aan, meerdere keren gestart, waarden gezien tussen 10.5 en 10.8v, beetje last van traagheid meter met meten.
Ook even met dodemansknop in gestart, motor slaat dan uiteraard niet aan, meet dan rond 10.6v
Als de motor draait dan heb ik stationair 13.5 tot 13.7 volt, bij wat gasgeven rond 13.9 (spanningsregelaar lijkt me ok)

Ik twijfel dus beetje over de startspanning, 10.5v klinkt laag graag jullie advies.



Offline Oldtimer

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #40 Gepost op: 23 juni 2013, 17:01 »
Als die 10,5 volt permanent bij het doorstarten optreed is die wel erg laag.
Heel even op het 1e startmoment is geen probleem.
De overige spanningsmeting van 12.06 volt geeft wel aan dat je een erg zwakke accu hebt.
Het verschil bij gasgeven is erg klein, maar treed waarschijnlijk op door de slechte conditie van de accu zelf.
Deze waarde zelf zit meestal bij een gezond exemplaar zo rond de 14,5 volt.

Kijk trouwens ook de massa verbindingen even na.

Suc6
Oldie
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Simonshavenaar

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #41 Gepost op: 24 juni 2013, 12:42 »
Spanning is inderdaad laag tijdens doorstarten, daarom had ik ook ongeveer 10 seconden doorgestart met de dodemansknop in, meet dan constant rond 10.6 volt

Zal eens even kijken waar de massapunten zitten, maar geloof niet echt dat dit gaat helpen, accupolen zelf waren in ieder geval netjes schoon.