Auteur Topic: Varadero gekocht.  (gelezen 12402 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Simonshavenaar

Varadero gekocht.
« Gepost op: 30 oktober 2012, 21:24 »
Hallo iedereen.

Ik ben Cor, 26 jaar oud, en woon in Simonshaven.
Ik rij momenteel op een Honda CBR 600F uit 1997, maar ben aan het nadenken over wat anders.
Ik vind de CBR na een paar jaar rijden veel te laag zitten, en ben op zoek naar iets hogers, zodat ik meer rechtop zit, maar wel met een kuip, om een beetje uit de wind te zitten.

Heb vandaag bij een motorzaak al even proefgezeten op een Varadero, en is voor mij iets aan de hoge kant, maar heb hier al gelezen dat er een verlaging mogelijk is dmv driehoeken vervangen.
Ik heb ook nog even op een Transalp 650 gezeten, ik kan bij deze beter bij de grond, maar vind de Varadero toch mooier.
Heb nog niet gereden, maar daar zal binnenkort wel een keer verandering in komen.

Heb nog wel een paar vragen, maar zal hiervoor wel een topic aanmaken in het Varadero gedeelte van het forum.

Foto's van de huidige motor.





mvg

Cor







« Laatst bewerkt op: 20 juni 2013, 08:13 door Simonshavenaar »

Offline varaderohuibje

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:19 »
Welkom op het forum Cor

Kan je de dero zeker aanbevelen, ben dan wel 1.93 maar is voor je rug en voor de lange afstand een genot.

Vragen over de clubmotor kan je gewoon hier stellen, specifiek technische problemen komen in het Techniek hoofdstuk aanbod.

Huib
Derorijder en moderator  ;D  C:-)

Offline Oldtimer

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2012, 08:54 »
Verlagen van een Dero is inderdaad peace of cake.
De 3hoek vervangen is de meest simpele ingreep. Scheelt ongeveer 3 cm.  Daarna wel de middenbok ook aanpassen.
Ik kan met m'n 1.71 gewoon de voetjes op de grond.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Simonshavenaar

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2012, 23:30 »
Een paar dagen terug heb ik proef gereden op een 2003 Varadero, injectie model, reed echt prima, maar heb wel een paar vragen.

- Lees hier op het forum dat behoorlijk wat mensen de originele vering niet goed genoeg vinden, de motor waar ik op proef gereden heb had een paarse veer om de achterschokbreker (hyperpro?), en om de voorvorkpoten zaten van die zwarte stoffen "sokken" om het vuil buiten te houden, dus vermoed dat hier vanbinnen ook iets veranderd is, is de standaard vering echt zo slecht?, en wat zijn ongeveer de kosten om dit aan te passen?   Is de vering van het nieuwe type, na ±2007 echt zoveel beter?

- Lees hier ook dat het 2003/2004 model regelmatig last heeft van problemen met de injectie, hoe groot is de kans dat je aan de slag moet met O2 eliminator kits of powercommanders? moet je trouwens altijd 98 tanken, of is normale 95 benzine ook goed? Het model waar ik op gereden heb had voor mijn gevoel geen last van schokkend of bokkig rijgedrag, maar weet uiteraard niet wat de motorzaak waar ik gereden heb er voor benzine in heeft gegooid.

- Wat zijn de kosten voor het verlagen ongeveer, kreeg bij verschillende motorzaken prijzen van rond de 150 euro, ex montage, las hier op het forum dat Nikotech wel verhogingsdriehoeken kan leveren, maar heb over verlagingsdriehoeken niets gezien, zelf monteren van de driehoeken zal wel gaan lukken, en middenbok evt verbouwen ook wel.

Heb hier op het forum al aardig wat informatie gevonden, maar wil gewoon zeker weten waar ik aan toe ben voor ik een andere motor koop.
Hou ook de verkoopsites een beetje in de gaten, kijk momenteel vooral naar 2003-2004 model, vooral omdat deze wel aardig geprijst zijn, maar als de nieuwere modellen echt zoveel beter zijn is het beter om daar naar te kijken, anders geef je hetzelfde bedrag alsnog uit aan aanpassingen.

Hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven wat verstandig is.

mvg

Cor



 

Offline Two Plugs

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2012, 08:26 »
Ik heb nu (zojuist mijn '04 ingeruild voor één van de laatste varadero's) voor het eerst zoiets van, 'hehe, Honda heeft het door, ik hoef de vering niet veranderen'.

Denk idd aan de hand van je beschrijving dat jouw vering vervangen is. Hyperpro is een goede keuze!

Vwb benzine... Tja... het is wél een dikke V2, das wat anders als een viercylinder in lijn zoals je CBR. En ja, 'volgens' het boekje doet 'ie het prima op Euro 95. Maar 'Boekjes' zijn theorie en gevoel is ook zoiets... Ik tank dus waar mogelijk, het liefst super+ (98).

Driehoekjes hoef je niet vervangen, je moet ze alleen maar omdraaien. Of laten omdraaien. En laten we binnen de Transalpclub nu nét een paar technische leden hebben die ook nog eens over een sleutelruimte beschikken. Hier kun je (voor een gering bedrag) de zaak laten aanpassen, of, zelf doen / samendoen.

Problemen met de injectie komen idd vaker voor bij de 1e serie (2003). Maar dit kan exemplarisch zijn. O2 eliminator en/of powercommander kunnen een hoop oplossen. Er zijn een aantal clubdealers die dit goed kunnen oplossen (powercommander), de O2 eliminator schijnt 'plug & play' te zijn. Met die laatste heb ik overigens geen ervaring.

Wellicht kun je ook het internationale forum ff checken: www.varadero-international.com
En natuurlijk... lid worden van de TCN!  ;D

Ik zou voor een model vanaf 2004 gaan kijken, toch ook omdat de eerste injectieseries - exemplarisch - wat kleine schoonheidsfoutjes hebben gehad.
Vooral ook omdat vanaf 2004, ABS als optie leverbaar was. Vanaf 2007 zijn Varadero's uitsluitend met ABS geleverd.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline ron overkleeft

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 12 november 2012, 22:39 »
Heb veel uitgeprobeerd met al die verschillende benzines en het maakt bij mijn dero 2004 niks uit zeker niet
met het brandstof verbruik. Met oktaan 98 zou het kunnen dat hij dan wat beter loopt maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Er wordt nou net gedaan of een vara  alleen met 98 goed loopt dat is gewoon niet zo wie dat wel beweert gelooft waarschijnlijk ook nog in sinterklaas.
Als die vara goed loopt.
De vering vervangen is.
Dan heb je de kinderziektes eruit en hoef je verder niks meer aan te passen .
Er staat nu 88.000 km op de klok van mijn vara en hij loopt nog als of tie nieuw is.

Heb de mijne verlaagd met zo,n driehoek van "Lucas" bij Motozoom  voor 99 euro scheelt 3 cm
Heb de zijstandaard niet verlaagd is niet echt nodig hij staat nog schuin genoeg maar voor
het mooie zou er wel 2 cm afkunnen.





Offline Oldtimer

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 12 november 2012, 23:23 »
Citaat
Daarna wel de middenbok ook aanpassen.

Anders krijg je de Dero geheid niet meer op de middenbok.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Simonshavenaar

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2012, 10:34 »
Die problemen met slechte injectie, als het voorkomt, heeft de motor dat dan al vanaf dat hij nieuw is, of kan dat ook ineens na bijvoorbeeld 10 jaar beginnen?

Citaat
ron overkleeft:
Heb de mijne verlaagd met zo,n driehoek van "Lucas" bij Motozoom  voor 99 euro scheelt 3 cm
Citaat
Two Plugs:
Driehoekjes hoef je niet vervangen, je moet ze alleen maar omdraaien.

Hoe zit het nu met verlagen, krijg je met omdraaien van de driehoeken evenveel verlaging als met vervangen, of ga je met vervangende driehoeken nog iets lager?


Citaat
Als die vara goed loopt.
De vering vervangen is.
Dan heb je de kinderziektes eruit en hoef je verder niks meer aan te passen

De Varadero waar ik op gereden heb was enkel om eens te proberen hoe het rijd.
Was nog niet van plan om deze te gaan kopen, stond ook aardig hoog geprijsd, leg er nog 1000 bij, en je kan voor een 2007 model gaan kijken.
Moet sowieso mijn eigen motor eerst nog kwijt, en dat kan ik het beste particulier doen, dealers geven bij inruil helemaal niets.

mvg

Cor

Offline Two Plugs

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 13 november 2012, 10:51 »
Die injectieproblemen zijn wel typisch voor de eerste serie. Ik had er bv last van op mijn '04. Maar er zijn legio Varadero eigenaren die er nooit geen hinder van hebben ondervonden... Denk dat het ook net is wat je gewend bent. Ik kwam van een lekkere lome carburatie Varadero en dan is injectie idd een groot verschil.

Ze treden dus idd op vanaf het begin. Als ze naar pak'm beet 10 jaar ineens optreden, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand...

Over verlagen... met vervangen bereik je méér als met omdraaien, daar heeft Ron gelijk in. Verlagen kun je overigens ook bereiken, door alleen de buitenveer van de achterste shockunit te vervangen. Kan tot zo'n 1,5-2 cm opleveren. Die shockunit moet sowieso los, ook als je de driehoeken gaat vervangen.

Vergeet echter bij het verlagen niet de voorveerpoten mee te nemen anders gaat je koplamp richting de maan schijnen ipv de weg... ;) Bijkomend resultaat van verlagen: de motor gaat nóg strakker door de bocht tgv het verlaagde zwaartepunt!

Mijn vrouw rijdt op een verlaagde Dero: achter ca 1,5 cm verlaagd, voor ca 3,0 cm.

Hoe groot / klein ben je eigenlijk als ik vragen mag?
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline xrvtuur

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #9 Gepost op: 13 november 2012, 11:48 »
een O2 eleminator is niks ingewikkelds hoor, je trekt de stekker van de lamdasonde los en daarvoor in de plaats steek je de O2, en een powercommander is ook een kwestie van een paar stekkers, en dan natuurlijk nog het afstel werk, maar daar kan ik je aardig mee op weg helpen. een powercommander kost rond de 320, hier zit trouwens ook een O2 eleminator bij. een losse O2 eleminator kost 25 euro. een set vorkveren kost rond de 100 euro, een komplete achterdemper rond de 500. Het zijn dus allemaal geen schokkende dingen, en je hoeft het ook niet direct allemaal tegelijk te doen. en als je zelf niet kan/wil sleutelen is er hier in de club wel hulp om het te leren/laten doen.
Varadero SD02  2004

Offline Simonshavenaar

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2012, 13:16 »
Citaat
Ze treden dus idd op vanaf het begin. Als ze naar pak'm beet 10 jaar ineens optreden, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand...
Dus als de motor bij de proefrit goed rijd, dan is de kans klein dat er later nog problemen met de injectie optreden, tenzij er iets als een sensor ofzo kapot gaat.

Citaat
Hoe groot / klein ben je eigenlijk als ik vragen mag?
Ben met de motorlaarzen aan rond de 1.74, maar heb erg korte benen.
Als ik op een Varadero zit, en aan de ene kant mijn voet plat op de grond zet, dan kan ik aan de andere kant nog net de grond met mijn tenen aanraken, is ook alleen maar aanraken, steunen is er niet bij.

Citaat
Vergeet echter bij het verlagen niet de voorveerpoten mee te nemen anders gaat je koplamp richting de maan schijnen ipv de weg
Goede tip, had ik nog niet aan gedacht, maar is 3 cm tov 1.5 weer niet teveel van het goede, schijnt lamp dan niet te kort voor je, of is dit gemeten zonder dat er iemand op zit.
De koplamp heeft trouwens toch zeker ook nog wel een stelschroef om de hoogte bij te stellen?

Citaat
een O2 eleminator is niks ingewikkelds hoor, je trekt de stekker van de lamdasonde los en daarvoor in de plaats steek je de O2
Die O2 eliminator is toch niets meer dan een weerstand, die constant het zelfde getal doorgeeft naar de ecu, hoor/lees ook weleens dat mensen gewoon een losse weerstand kopen, en die ertussen zetten, moet je alleen wel weten welke 2 aansluitingen je met de weerstand moet doorverbinden, zijn 4 aansluitingen als ik het goed heb.

Citaat
en als je zelf niet kan/wil sleutelen is er hier in de club wel hulp om het te leren/laten doen
Zelf sleutelen is geen probleem, vind het altijd leuk om te doen, leert altijd wel wat, doe aan de auto ook het meeste zelf, en meeste gereedschap heb ik ook wel.

mvg

Cor

Offline Two Plugs

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #11 Gepost op: 14 november 2012, 10:03 »
3cm voor was onze keuze, dat kan natuurlijk ook minder zijn (effectief is het overigens 1,5 omdat achter ook omlaag gaat)
Koplamp kun je idd stellen met een stelschroef.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline ron overkleeft

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #12 Gepost op: 15 november 2012, 23:48 »
Heb de voorpoten nu 3 cm doorgestoken maar had al eens 3,5 cm gehad,geeft geen probleem.
en achter die driehoek ook 3 cm naar beneden, en dan heb ik nog het zadel laten verbouwen iets smaller en ook
weer 2 cm platter. Kan nu net met de voeten plat op de grond als ik mijn best doe, ben 1.80 maar ook met van
die smurfen pootjes, als jij 1.74 bent Cor zal je denk ook zulke maatregelen moeten nemen,het gewicht zit nu
eenmaal hoog bij de vara en voor je het weet stap je in een kuiltje en hou je hem niet meer.

Volgens mij geeft de injectie geen problemen meer als tie goed loopt,laatst voor een collega een vara gekocht
uit 2006 deze loopt ook zijde zacht en kan makkelijk tot 1300 toeren worden gewurgd zonder te gaan bokken.

bougies hoeven pas na 48000 km vervangen te worden (irridium)
Als je dan nog een K&N filter monteert heb je erg weinig onderhoud aan de Vara
Denk dat er weinig zware allroads  zijn die zo goedkoop te rijden zijn .
Dus wat let je nog?

Offline Simonshavenaar

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #13 Gepost op: 03 juni 2013, 17:41 »
Dus wat let je nog?

Het grootste probleem was het verkopen van mijn cbr600, de markt voor dat type motoren lag de laatste maanden bijna helemaal stil, maar het was natuurlijk ook winter.
Bij inruil op een varadero kreeg ik er niet voor wat ik wilde hebben, heb ik bij meerdere handelaren/dealers geprobeerd,
Vanmiddag heb ik de cbr600 particulier weten te verkopen voor een voor mij redelijke prijs.

Heb vorige week nog op een 2006 varadero proef gereden, motor was aardig naar mijn zin, dus grote kans dat die binnenkort bij mij in de schuur staat.

Over het verlagen, heb al contact gehad met nikotech, ben erachter gekomen dat hij redelijk bij mij in de buurt woont, en voor een heel leuke prijs een setje driehoeken kan regelen.

mvg

Cor


Offline Two Plugs

Re: Ander type motor, toch even voorstellen
« Reactie #14 Gepost op: 04 juni 2013, 07:18 »
Hou ons op de hoogte Cor, alvast heel veel plezier met de voorgenomen aanschaf! Je gaat er geen spijt van krijgen.  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Simonshavenaar

Re: Oude motor verkocht, op zoek naar een Varadero
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2013, 10:51 »
Even een kleine update

Afgelopen zaterdag ben ik weer gaan kijken naar de 2006 Varadero uit mijn vorige post.
Had de verkoper van tevoren gebeld, was ongeveer 100 km rijden, ging er heen met het idee de motor echt te kopen.
Toen ik daar aankwam stond de Varadero al buiten, maar er stond ook een rode V-strom, deze bleek van een andere klant te zijn, die ook interesse had in de Varadero.
De verkopers hadden dus 2 mensen tegelijkertijd laten komen om naar dezelfde motor te komen kijken.
Een van de verkopers kwam naar buiten om mij te vertellen dat er binnen werd onderhandeld over de inruilprijs van de V-strom, en dat dit niet veel uit elkaar lag.
Toch kreeg ik nog de sleutels van de Varadero om even een proefritje te maken.
Tijdens de proefrit moest mijn reisgenoot maar in de auto wachten.
Na het proefritje kwam een van de verkopers weer naar buiten, en vertelde mij dat onderhandelingen nog steeds liepen.
Er werd mij gevraagd wat mijn bedoeling was, vroeg wat de beste man hiermee bedoelde, het kwam erop neer dat ik meer dan de vraagprijs kon bieden, en dan nog kans had om de motor te hebben.
Ik was hier niet echt van gediend, was niet van plan een hoger bod te doen dan de vraagprijs, het is tenslotte geen veiling.
Na een kwartiertje buiten te hebben gewacht kreeg ik te horen dat de Varadero verkocht was.
Wij behoorlijk boos, verkoper had nog als tegenargument, je hebt je kans gehad, waarbij hij doelde op het bod doen.

Vind dit een behoorlijk stijlloze manier van zaken doen, wat vinden jullie hiervan?

Voor degene die wil weten welke verkoper dit was, ik ga hier geen namen noemen, maar er staat nu sinds 2 dagen een rode V-strom 650 op marktplaats, is uit 2004 en heeft 72.652 gelopen, zoek ze  ;)


De Varadero komt er wel, blijf de verkoopsites in de gaten houden, wel jammer dat ik met deze mooie dagen zonder motor zit.

mvg

Cor


Offline Marcel T

Re: Oude motor verkocht, op zoek naar een Varadero
« Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2013, 11:00 »
De verkopers hadden dus 2 mensen tegelijkertijd laten komen om naar dezelfde motor te komen kijken.
Een van de verkopers kwam naar buiten om mij te vertellen dat er binnen werd onderhandeld over de inruilprijs van de V-strom, en dat dit niet veel uit elkaar lag.
[...]
Na het proefritje kwam een van de verkopers weer naar buiten, en vertelde mij dat onderhandelingen nog steeds liepen.
Er werd mij gevraagd wat mijn bedoeling was, vroeg wat de beste man hiermee bedoelde, het kwam erop neer dat ik meer dan de vraagprijs kon bieden, en dan nog kans had om de motor te hebben.
[...]
Wij behoorlijk boos, verkoper had nog als tegenargument, je hebt je kans gehad, waarbij hij doelde op het bod doen.

Vind dit een behoorlijk stijlloze manier van zaken doen, wat vinden jullie hiervan?

Ieders morele kompas heeft een ander richtpunt.

Die varadero komt er wel, geduld is een schone zaak. Succes met zoeken.
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline Arjen

Re: Oude motor verkocht, op zoek naar een Varadero
« Reactie #17 Gepost op: 10 juni 2013, 11:21 »
Wij behoorlijk boos, verkoper had nog als tegenargument, je hebt je kans gehad, waarbij hij doelde op het bod doen.

Ik zou er ook niet vrolijk van worden in deze situatie, maar dit is (helaas) wel de praktijk. Zeker bij auto/motor handelaren. Je loopt echter altijd de kans dat iemand gewoon aan komt waaien en je nét voor is, ook al maak je een afspraak.

Hoort er (helaas) een beetje bij denk ik.
“Never Stop Exploring”

Offline Two Plugs

Re: Oude motor verkocht, op zoek naar een Varadero
« Reactie #18 Gepost op: 10 juni 2013, 11:52 »
Cor: ga eens buurten bij clubdealer www.muldersmotoren.nl (vragen naar Jan of Martin)
Ze hebben als volgmotor voor hun motorrijschool een 2011 Varadero die men eventueel ook wil verkopen (het is dus geen lesmotor!)

Of bij motorhuis Bakker in Nieuw Weerdinge (vragen naar Harold). Die laatste heeft nu 3 injectiedero's staan:
http://www.motorhuisbakker.nl/nl/motor-occasions/6223-honda----xl-1000-v-varadero.html
http://www.motorhuisbakker.nl/nl/motor-occasions/227-honda----xl-1000-v-varadero-abs.html
http://www.motorhuisbakker.nl/nl/motor-occasions/207-honda----xl-1000-v-varadero-abs.html

Zou overigens sowieso voor een ABS versie gaan.

Wellicht een end rijden, maar beide zaken ruilen ook wel eens Honda's in die minder courant zijn, zoals je CBR.
Een situatie zoals je nu is overkomen, zal bij deze zaken niet snel gebeuren. Vind het gewoon erg slordig van de zaak dat ze nb twee potentiële klanten voor dezelfde motor laten komen, op het zelfde tijdstip.

Gewoon weg een baggeractie!

Suc6,
Bernard
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Sandra

Re: Oude motor verkocht, op zoek naar een Varadero
« Reactie #19 Gepost op: 10 juni 2013, 19:37 »
Kan toeval zijn, het riekt echter naar elkaar uitspelen van klanten, bah!  >:(
[img]http://img684.imageshack.us

Offline dropken

Re: Oude motor verkocht, op zoek naar een Varadero
« Reactie #20 Gepost op: 11 juni 2013, 19:18 »
Als  je handelt heb je toch een ere code vind ik en als je iemand wat beloofd kom dat dan na ook als krijg je net erna een hoger bod dan zeg je jammer maar er komt al iemand als hij niet verkocht is kom dan alsnog
nee dit waren dus geen vriendelijke handelaren en zou er ook nooit mer wat willen kopen

Offline Bill

Re: Oude motor verkocht, op zoek naar een Varadero
« Reactie #21 Gepost op: 11 juni 2013, 23:23 »
Ik heb nog een mooie zwarte 2007 Varadero in de aanbieding ;D  Als je interesse hebt mail me dan maar even.

Offline Simonshavenaar

Re: Oude motor verkocht, op zoek naar een Varadero
« Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2013, 10:09 »
Iedereen bedankt voor de reacties.


Ik heb nog een mooie zwarte 2007 Varadero in de aanbieding ;D  Als je interesse hebt mail me dan maar even.
Bill, je hebt mail.


Zou overigens sowieso voor een ABS versie gaan.
Bernard, hoeveel voordeel heeft het hebben van ABS op de Varadero?


Blijf het een rare actie vinden van de handelaar, vooral dat ik nog mocht proefrijden, terwijl de onderhandelingen met de andere mogelijke koper al bezig waren.
Vraag me ook af wat er gebeurt was als ik wel een hoger bod had gedaan, had de verkoper dan naar binnen gegaan, en verteld dat er buiten een hoger bod was.
Dacht in eerste instantie ook aan een opgezet spelletje om de prijs op te drijven, maar blijkbaar is die Varadero echt verkocht, staat niet meer op de site.


Ach ja, het is gebeurt, kan er boos over blijven, maar daar heb je alleen jezelf maar mee.
De Varadero komt er wel, heb inmiddels alweer wat leuks op het oog.

mvg

Cor



Offline Two Plugs

Re: Oude motor verkocht, op zoek naar een Varadero
« Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2013, 10:23 »
Het voordeel van een motor met ABS weet je pas als je het hebt ervaren...

Lees: als ik op mijn allereerste Varadero uit 1998 ABS zou hebben gehad, had ik 'm in augustus 1999 niet achterin een Peugeootje geparkeerd...  :( Omdat de remmen blokkeerden op een glad (olie+motregen) wegdek gleed de motor gewoon rechtdoor waar mijn broertje zijn ST1100 met ABS gewoon bestuurbaar bleef...

Na 2007 heb je overigens geen keuze, dan zit het puike ABS-CBS er standaard op.

Los daarvan... ABS versies van 2004 tot 2007 hebben tov de niet- ABS versies een gewijzigde achterveer instelling. Lees: beter en beter instelbaar. De draaiknop zit op die versies dan ook niet aan de linkerkant, maar aan de rechterkant (heeft met de plaatsing van de ABS pomp te maken). Of net anders om, ben ik ff vergeten...  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Simonshavenaar

Varadero gekocht.
« Reactie #24 Gepost op: 20 juni 2013, 07:59 »
Sinds gisteravond ben ik de eigenaar van deze Varadero.



Het is er een uit 2005, helaas zonder ABS    (sorry bernard  :-X)
Na het ophalen gelijk een klein rondje gereden, rijdt prima.
Verbaasde me er echt over hoe licht en soepel de motor stuurt, merkte het gewicht pas weer toen ik hem thuis achteruit de schuur in moest duwen.

Het eerste dat ik eraan ga doen is verlagen, het gaat nu net, maar wil toch iets meer vertrouwen bij de stoplichten, Nikotech is al gemaild, er moeten verder nog een paar kleine dingen aan gebeuren, maar niets schokkends.

mvg

Cor


Offline Two Plugs

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #25 Gepost op: 20 juni 2013, 08:17 »
Mooie bike, Cor, gefeliciteerd met de aanschaf en veel veilige (en vooral comfortabele!  ;D ) kilometers gewenst!

ABS is heel nuttig, maar soms kom je gewoon dé motorfiets tegen die je niet kunt laten staan... Lidmaatschap van de TCN kan nu niet meer uitblijven, denk ik?  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #26 Gepost op: 20 juni 2013, 18:06 »
Gefeliciteerdmet je aankoop.
Wat wordt het mooi he met al die zilver zwarte Varedero's op de weg
Volgens mij lopen er 5 precies dezelfde in ons kluppie.
Ik heb hem ook  8) 8)

Suc6 met verlagen, maar zoals ik al eerder opmerkte zul je dan ook de middenbok moeten verlagen en dat brengt weer een ander probleempje met zich mee.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline dropken

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #27 Gepost op: 20 juni 2013, 18:38 »
Mooie fiets zo op het plaatje en dat hij mooi loopt geloof ik direct.
welkom in ons midden zullen we maar zeggen

Offline Sandra

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #28 Gepost op: 20 juni 2013, 18:52 »
Sinds gisteravond ben ik de eigenaar van deze Varadero.



Het is er een uit 2005, helaas zonder ABS    (sorry bernard  :-X)
Na het ophalen gelijk een klein rondje gereden, rijdt prima.
Verbaasde me er echt over hoe licht en soepel de motor stuurt, merkte het gewicht pas weer toen ik hem thuis achteruit de schuur in moest duwen.

Het eerste dat ik eraan ga doen is verlagen, het gaat nu net, maar wil toch iets meer vertrouwen bij de stoplichten, Nikotech is al gemaild, er moeten verder nog een paar kleine dingen aan gebeuren, maar niets schokkends.

mvg

Cor
Gefeliciteerd, ik heb een duitse site waar een verlagings triangel te koop is 35 mm voor €29.98. De site kan ik niet doorlinken maar als je interesse hebt stuur me dan een pm dan kan ik het naar jouw e-mail adres sturen.
grtz Sandra
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: Varadero gekocht.
« Reactie #29 Gepost op: 20 juni 2013, 18:58 »
Even opgezocht, voor alle merken modellen hebben ze wel wat. www.bikefarmmv.de
[img]http://img684.imageshack.us