Auteur Topic: de echte vragen komem nu...  (gelezen 1260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sheepy

de echte vragen komem nu...
« Gepost op: 05 november 2012, 19:49 »
hallo allemaal,

hier een update van mijn rd04 project.
de motor is geheel gemonteerd en zat. zelfs 200 m gereden, wat een feest dacht ik !
hij reed niet harder als 60 en daarna geen gang meer, dat komt wel goed later dacht ik.
vandaag wilde ik starten en niks, wel benzine maar geen vonk meer op de bogies !!???
WAAR moet ik beginnen met zoeken ? hoe kan ik ineens geen vonk meer hebben.
op de accu 13 v...
oh help oh help  :-[

Offline robgoesdakar

Re: de echte vragen komem nu...
« Reactie #1 Gepost op: 05 november 2012, 21:54 »
oh jee.... deja vu voor mij.....
3 dagen voordat ik de motor moest inleveren voor transport voor de rally..... zelfde verhaal.... starten, maar geen vonk.... op geen enkele bougie....
Uiteindelijk nooit de daadwerkelijke oorzaak achterhaald, maar 'plotseling' deed ie het weer.

Ik zou heel goed even alle stekkerverbindingen langs lopen (mn. CDI). Ook even goed kijken of de accupolen wel goed vast zitten.
Let ook even op de massa aansluitingen.

(En misschien heel stom.... kill-switch, of een van de andere deadman-opties (koppeling, versnelling etc) ... en als het die is, dan kan ik je verklappen dat je niet de eerste bent die door de grond zakt dan  ::) )
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline sheepy

Re: de echte vragen komem nu...
« Reactie #2 Gepost op: 05 november 2012, 23:13 »
ja, robgoesdakar, het zit nog in mijn systeem...12 jaar terug op weg naar Marokko, net mijn AT gekocht en op reis, in spanje  in the middle of nowhere kleine valpartij en daarna geen mogelijkheid om de AT te starten....na veel gezweet, gevloek en weet ik allemaal niet, he dit knopje staat halverwege, ik zal het is goedzetten...krijg nou wat hij start, zal toch niet dat kno... zijn  >:D
dus vandaag de schakelaar wel aan/uit gedaan.
later op de avond, na een nieuwe overtrek op mijn zadel te hebben gemaakt, nog even proberen en ja kreeg een opdonder van de bougiekabel dus er is wat spanning, maar aanslaan doet ie niet.
dus het feest kan beginnen, gehele motor opbouwen ging allemaal goed maar hier heb ik dus weinig ervaring in...
maar morgen weer een dag ( oh nee moet de keuken gaan verven :-[ )en verder zoeken.

tot vragens en horens weet ik bijna zeker te zeggen

mark

Offline hilbertreinsma

Re: de echte vragen komem nu...
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2012, 15:40 »
kijk ook ff bij de rode startknop was bij mijn motor zo dat ik starte maar geen vonk, na een week kwam ik er achter dat de startknop geoxideerd was. andere erop gezet en probleem was verholpen. :D