Techniek > Honda Transalp
600 Alp ombouwen tot de perfecte reismotor
propje:
Heb deze week de ongeveer 95 pagina,s van Het ARM forum doorgespit over de ultieme enduro motor.
En daar kwam een paar keer de Transalp in voor.
zijn er hier forum leden die een Alp verbouwd hebben?
Vind het karakter van mijn Alp erg prettig op de weg maar in het terrein iets minder.
Wat zou er verbetert veranderd kunnen worden.
Andere dikkere langere veerweg Voor Vork Wp oid.
Andere Kroonplaat is hier iets voor
Andere Achterveer WP Wilbers.
Bagage rekjes( zelf lassen Tig) voor de Ortlieb tassen( geen koffers gevaarlijk met off road rijden)
12 V voeding voor de Garmin
Grof profiel banden
Ac 10 michelin voor en wat Achter?? MEFO??
Wie vult de lijst verder aan?
staat hopelijk wel in de juiste rubriek?
aju propje
PimW:
Ja ik.
Een boel heb ik al gedaan, een boel wil ik nog veranderen en een boel wil ik wéér veranderen :)
Grotere benzine tank (25L) heb ik al, maar wil ik anders. Ik wil proberen de brandstof over voor en achter te verdelen.
Vering update, nu achter een Wilbers van originele lengte. Eigenlijk wel prima, meer veerweg hoef je niet. Ik sla alleen door als ik echt ga springen en dan zelfs maar een enkele keer als ik het verkloot.
Voor wil ik nu een andere vork incl kroonplaten.
Ik vind de achterbrug een beetje iel. Tenminste, ik heb vaak het gevoel of hij zijdelings wat beweegt.
Uitlaten wil ik van rvs maken met een schuifverbinding aan de kop en de collector. Zet je vast met trekveren.
Luchtfilterhuis eruit en eentje recht omhoog maken, daar ben ik nu mee bezig (was, tot de andere motor kapot ging ::) ) waar een schuimfilter in past.
Goede carterbescherming is een must in het terrein. Ik heb nu een bak van een twin eronder gemaakt.
Verlichting voor als je iets wilt zien ipv gezien worden?
Ontsteking ontdaan van de startonderbrekers.
En die voorkuip! Heb ik nu uit één stuk omdat je dan met vier snelsluiters alles eraf hebt en de boel niet zo irritant trilt en rammelt!
Oe en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan ;D
Hotel 317:
perfecte reismotor, of enduro motor? Of rally motor?
dit zijn nml verschillende dingen.
Enduro: Zo licht mogelijk met wettelijke verlichting
Rally: Zo licht mogelijk met wettelijke verlichting en lange adem (brandstoftanks)
perfecte reismotor: Lange adem, uitgebreid voordgereedschap, twee, of drie koffers, vering afgesteld op 20-30 kilogram niet-eigen gewicht.
Een Upside-Down vork is mijn mening wat verdeeld over: Het kwetsbare gedeelte van de vork is veel minder goed beschermd, en je verliest ook de zgn. vork-gaitors (harmonica om je veerpoot). Probeer gewoon eens de olie van je voorvork te wisselen en te kijken hoe hij daarna stuurt. Als het ruk blijft: Een twin heeft een 43mm voorvork, en 20% stijver frame.
Je mening over tassen i.p.v. koffers, begrijp ik wel heel goed. ook ik zie te veel mensen die liever hun sokken en slaapzak beschermen, dan hun frame.
Of de Alp 600 geschikt is als reismotor? mwoah ;)
http://www.youtube.com/watch?v=BMuQPKFVrEU
xrvtuur:
om kort te gaan; een originele alp 600 met plastic koffertjes will do the job.
propje:
--- Citaat van: xrvtuur op 08 november 2012, 10:43 ---om kort te gaan; een originele alp 600 met plastic koffertjes will do the job.
--- Einde van citaat ---
Te zwaar
En koffers wil ik niet rammelen kapot en je neemt teveel mee.
zo licht mogelijk reizen als je een keer vast zit in klapzand of blubber krijg je hem er zowat niet meer uit.
Ortlieb zijtassen met een kleine Rack Back? van hetzelfde merk.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie