Auteur Topic: Achterbrug TA  (gelezen 1055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bully043

Achterbrug TA
« Gepost op: 15 november 2012, 13:44 »
Hallo allemaal,
Omdat ik me verveel de laatste tijd ben ik van plan om de achterbrug eens los te halen en deze eens wat in te vetten en eventueel een spuitbeurt te geven :)
Alleen ik heb dit nog nooit gedaan en weet niet wat mij te wachten staat.
Kan ik zonder problemen beginnen met sleutelen of kan ik problemen krijgen wat betreft de schokbreker? Als ik deze los ga maken klapt de boel dan in elkaar en hoe kan ik dit het beste voorkomen?
Ik heb wel het werkplaats handboek maar ik ben niet zo een kei in  het Engels lezen :(
Waar moet ik op letten om niet voor verassingen te komen staan. Jammer dat het boek nooit vertaald is dat zou voor mij in iedergeval een stuk beter zijn ;D
Groetjes aan allen en laat de tips maar komen.

Offline Oldtimer

Re: Achterbrug TA
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2012, 14:30 »
Achterbrug bout kan behoorlijk vast zitten bijvoorbeeld, maar ook de bouten van de prolink zitten nog wel eens vast.
Afhankelijk van wat je wilt bereiken.
De brug verwijderen en ook de prolink kan het beste op de middenbok. Maar heb je die niet kun je het best de motor fixeren met een kist onder het blok.
Zorg dat je materiaal bij de hand hebt om het achterwiel te ondersteunen. Als de schokbreker los is zakt het wiel naar beneden. Gaat niet met een knal of zo hoor  ;D ;D
Ik heb het complete verhaal op het forum gezet toen ik mijn 94 er alp heb gerestaureert.

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=8763.30

Er ontbreken een paar foto's maar het hele album kun je hier vinden.
Foto's staan niet in de juiste volgorde, maar bevatten genoeg info.

Suc6

http://www.mijnalbum.nl/Album=OZ4RZQNL
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline bully043

Re: Achterbrug TA
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2012, 15:17 »
Bedankt Oldtimer, hier zal ik wat aan hebben het is beter te lezen als mijn werkplaats handboek ;).
Groetjes. Har