Algemeen > Algemene discussie

Mijn Twin vervangen...

(1/4) > >>

snowball:
Hallo,

Aan al het goede komt een einde, dus ook aan mijn AT ... Nu is het niet zo heel dramatisch, de Twin leeft nog gewoon maar gaat binnenkort de deur uit (komt nog wel voorbij in te koop aangeboden). Vandaag de opvolger gekocht: een KTM 950 Adventure.

Het is een exemplaar uit '06 met slechts 12000 op de teller (waarvan de laatste 4000 in Marokko, ik kreeg het Sahara-zand er gratis bij!). Staat op Michelin Deserts en is helemaal klaar om lekker offroad me te rijden (oftewel nog bijna orgineel  ;D ;D). Snel wat foto's gemaakt (helaas in het donker al).

In de toerkalender staat nog mijn officieuze offroad rit, die gaat gewoon door hoor, maar ik zal dan helaas op een club-vreemde motor moeten komen ... 8)

groeten,

Jos

Erik:
Gefeliciteerd Jos, heel gaaf, daar ga je veel plezier aan beleven!!  :)

Je bent nummer 5 die ik persoonlijk ken die overstapt van een AT naar een LC8 Adv. , en Honda maar slapen...

Maaruh, zie ik het nu verkeerd of is dit een bekende LC8 van het Allroadmaniacs-forum? Edit; nee dus, die heeft er veel meer km's op staan en is van 2004..


Nog een vraagtje, laat me ff weten hoe die enkele schijf remt, waarschijnlijk komt mijn vorkje (met dezelfde rem-setup) dit jaar toch nog in Miranda d'r AT maar ik wil even zeker weten of de rem on-road voldoende reserve heeft. Ben benieuwd.

snowball:
Hoi Erik,

Ik heb 'm gekocht van Steven Verdiepen (geloof het of niet, maar hij heeft er in 2 weken tijd 2 verkocht, een Go!!! en deze dus.....). Het is niet die lc8 die in Libie gecrashed is als je dat bedoeld.
Steven heeft er redelijk wat aan verbouwd (enkele uitlaat ipv 1, hoog spatbord, een hoop klein grut eraf en dus ook die ene remschijf). De redenering daarachter is dat het remvermogen toch meer door de band (Michelin Deserts) bepaald wordt dan door die 2 schijven. Spaart wel behoorlijk wat gewicht (het onafgeveerde gewicht aan de voorkant is nu echt heel laag, er ligt ook een excel velg op). Maar ik heb nog te weinig geremd om een oordeel te kunnen geven. Voorlopig laat ik het zo even (eerst de AT afmaken).

Ben benieuwd hoe die vork er in de AT uitziet (en hoe het rijdt). Ik vind de vering van de KTM nu al super!! Het ligt echt super op de weg.

groeten,

Jos

Erik:
Ik wist niet eens dat Steven twee LC8-en had.. begin een beetje uit de kennisen te raken.


--- Citaat van: snowball op 28 maart 2009, 00:38 ---Ben benieuwd hoe die vork er in de AT uitziet (en hoe het rijdt). Ik vind de vering van de KTM nu al super!! Het ligt echt super op de weg.


--- Einde van citaat ---

Die vork inbouwen duurt nog wel even hoor, eerst een nieuwe werkplaats inrichten  ;) dus dat wordt wel tegen het najaar waarschijnlijk. Die vork is trouwens uit een EXC, dus met 28cm veerweg en verplicht enkele schijf. De enige LC8 onderdelen zijn de enkele rem en de kroonplaten.

Maar ik hoor het al, jij bent om  ;D 

cappie:
Blijft een mooie motor heel veel plezier ermee Jos
 

Gr Frank

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View