ach, de verschillen zijn klein
Naast enkele spullen die niet uitwisselbaar zijn i.v.m. pasvorm (uitlaat, frontje, gewei, etc.) zijn de technische zaken die anders zijn:
- CDI: de RD07A heeft een gasklepsensor op de carbs zitten en een andere CDI. Al met al is hij ongeveer 5% zuiniger, de RD07A.
- Bobines: de RD07 heeft er nog 4, de RD07A maar 2. Niet echt boeiend, maar de RD07-setup prefereer ik.
- Voorpoten: die kun je aftappen onderaan bij de RD07; wel handig maar niet super interessant. Je kunt de voorpoten op voordruk zetten maar dat doen wij nooit.
- Achterschokbreker: daar valt bij de RD07 nog iets aan de stellen, bij de RD07A niet. Wij prutsen er nooit aan dus niet echt belangrijk.
Als wij 2 AT's zouden moeten kopen voor een volgende reis (maar we lappen deze even op...) zou ik voor goed onderhouden motoren gaan met niet achterlijk veel km's. RD07/RD07A vind ik niet zo belangrijk, al is het natuurlijk handiger om 2 dezelfde bij je te hebben. Wij reden nu met 2 reserve CDI's rond. Die van Mirjam stond al over 1 ton toen we vertrokken, en boven de 150.000km ging bij beide fietsen het olieverbruik lekker omhoog.
Verder gewoon de AT kopen die je bevalt en die je mooi vindt!
Brandstofpompen/spanningsregelaars zijn identiek en daar heb je bij beiden ellende mee!
De RD07 heeft gewoon een paar voordeeltjes, maar 5% meer verbruik is wel weer jammer. Ze lopen trouwens ook even hard; wij merken nooit verschil in top of trekkracht.
Mocht je op reis willen: mail me maar; tips genoeg!
Tip algemeen: met de zoekfunctie op 't forum kun je héél veel vinden!