Auteur Topic: Android  (gelezen 4140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pakfiets

Android
« Gepost op: 13 maart 2012, 23:53 »
Is er al iemand die ervaring heeft met route's programmeren voor Android-navigatie (telefoon)?
En, zo ja, welke software gebruik je daar voor?
Ben er pas net mee begonnen om de mogelijkheden te onderzoeken, maar het is blijkbaar niet zo eenvoudig als ik had gehoopt :'(.
Ow ja, voor software die de mappen op het toestel opslaat bijv Sygic of IGOmyway (i.v.m. ritten naar het buitenland).

Maarten

Offline Pakfiets

Re: Android
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2012, 11:18 »
Dank je voor je reactie Danny,
Maar hoe kan ik die kaarten dan thuis al downloaden (via wifi), want onderweg heb ik geen internet?

Maarten (GPS noob)

Offline Boertje

Re: Android
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2012, 11:31 »
Nog geen eigen ervaring mee, maar ga het zeker ook even proberen. Eerste paar hits op Google:

- http://www.websonic.nl/nieuws/google-maps-android-laat-je-kaarten-downloaden-28521
Google heeft versie 5.7 van Google Maps voor Android uitgebracht (juli 2011) en een handige functie van deze nieuwe versie is 'Download map area', de mogelijkheid om kaarten te downloaden. Download map area is toegevoegd als experimentele functie en is erop gericht je verder te helpen op momenten dat je niet de beschikking hebt over een internetverbinding.

In de App moet je onder settings \ lab even de functie aanzetten voor pre-cach zo te zien. Thuis aan de wifi straks maar eens proberen. Zo te zien kun je alleen rond een bepaald punt mapdata binnen halen. Niet handig tijdens een lange tocht dan...

- http://www.mapdroyd.com/
Of course, today there are many Android application featuring street maps. Most of them are based on Google Maps, which means you've to enable your device's network connection through a GPRS or Wifi connection.

But can you really afford international roaming being online for hours? And mostly probably you need maps at your fingertips when you're abroad, right? Once you have downloaded your MapDroyd application and your favorite maps form our map server onto your local storage (SD card) you can use them without being online. This is extremely helpful when you travel outside your country and mobile data connections become very expensive.

Simply carry your individual maps offline in your pocket, always at your fingertips. Other than similar offline map applications (like offmaps, bigplanet, etc.) MapDryod does not store cached maps images or tiles! Our MicroMap format represents a fully navigable vector-based street map.
Giant Defi - Zwart-groen-wit [jun 2015]
Africa Twin RD07 - zwart-grijs [apr 1993]
Citroen DS3 - rood-zwart [april 2012]
Cube LTD comp - zwart [jun 2008]

Offline RuuJan

Re: Android
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2012, 13:43 »
Offline maps in android kan. Maar het is wel omslachtig. Kaartdelen worden in blokjes van 16x16 km gedownload. En je moet per blok aangeven dat je het wilt hebben. Als je dus van plan bent om naar een ver vakantieland te gaan, dan is het redelijk omslachtig om alle blokken van de heen- en terugreis te downloaden. Ik heb gezocht naar een App die dat automatisch zou doen, maar de enige die ik uiteindelijk gevonden heb, had dat op verzoek van Google weer uitgezet.

Maar als iemand een manier heeft om dit wel eenvoudig te doen, dan ben ik wel benieuwd. Oh ja, de routeberekening zelf gebeurt volgens mij ook op de servers van Google. Ook daarvoor moet je soms een internetverbinding hebben.

Offline giedi

Re: Android
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2012, 08:30 »
Aura werkt redelijk goed: gekraakte Tom Tom kaarten.

Offline Pakfiets

Re: Android
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2012, 21:15 »
Het is me gelukt  ;D (voor Sygic Aura)

Voor die genen die het ook willen proberen;

route gemaakt in google earth, bestand opgeslagen als .KML
.KML bestand geconverteerd naar .ITN met ITN converter http://download.cnet.com/ITN-Converter/3000-20426_4-75335466.html
.ITN bestand (of beter gezegd de waypoints uit het .ITN bestand (dus niet de route punten, anders kreeg ik er 20.000!)) omgezet naar .itf bestand met ITN2ITF converter http://dl.dropbox.com/u/14122459/ITN2ITF%20Converter.zip
.itf besand op SD-kaart zetten in de map: aura/res/itineraty

Ik moet nog gaan testen wat er gebeurd als ik van de route afwijk (of hij hem opnieuw oppakt, of naar het dichtst bijzijnde waipoint gaat etc.) , ik ben benieuwd.

P.S.; Het .ITN bestand zou het in een tomtom moeten doen (kan ik niet controleren), maar waarschijnlijk moet je de routepunten er dan ook uitslopen(dus alleen de waypoints laten staan) want google maakt er erg veel...

Maarten

Offline chaly-dude

Re: Android
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2012, 12:30 »
Ik heb ook sindskort een androidtelefoon en er bestaat ook een App genaamd Navigon (onder naam van Garmin). Heeft iemand hier al ervaring mee?
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline RuuJan

Re: Android
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2012, 14:06 »
Dit topic was uit veiligheidsoverwegingen  tijdelijk verplaatst (malware/virus).

Het blijkt dat er in een van de onderschriften een animated gifje zit dat van een site komt die sinds 21-6 bij Google Safe Browsing als onveilig werd aangemerkt: http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=sitevip.net

Als je Google Chrome gebruikt krijg je deze melding te zien:

http://dl.dropbox.com/u/5573771/Screenshot%20from%202012-06-22%2013%3A55%3A11.png

Het plaatje zelf is volgens de twee scanners die ik er op losgelaten heb, vrij van malware en virussen.

Offline securitymayo

Re: Android
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2012, 08:54 »
Voor de liefhebbers,
sygic heeft nu korting!
Als je een licentie koopt (laat zeggen voor europa) kost dat je 50e.
Tijdelijk krijg je 2 licenties voor de prijs van 1.



Offline jomakra

Re: Android
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2012, 19:35 »
Probeer eens de app "Navfree" download via Google play en kaarten duitsland, benelux en vele anderen te downloaden --- FOR FREE.... 8) 8)
Deze maakt gebruik van openstreetmap

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline hoofdweg 79

Re: Android
« Reactie #10 Gepost op: 22 december 2012, 09:45 »
stuur mij een pm stuur ik wat terug is gratis voor andriod.

 ;)