Auteur Topic: nieuwe banden alp 700  (gelezen 2968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline luwe

nieuwe banden alp 700
« Gepost op: 26 november 2012, 14:46 »
hallo allemaal
 banden???
ben binnen kort toe aan nieuwe banden
nu zitten er michelin  anakee op
om dat ik het hele jaar rij ook in de winter wanneer niet te glad
wie heeft wat meer ervaring en kan mij adviseren omdat de alp nog maar kort in bezit is
wil ook denk ik ook offroad proberen  maar het meest op verhard
groeten luwe

Offline len_tour

Re: nieuwe banden alp 700
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2012, 15:30 »
Hoi Luwe,

Ik ben op het moment ook aan het sneupen voor een band. Je gaat nog een hoop reacties krijgen maar wat ik gevonden heb is dat de Heidenau K60 een winterband uitvoering heeft. Wie weet is dat wat?

Ik heb de gewone K60 scout voor en een michelin sirac achter maar de achterband wordt een k60. Ik ben namelijk in zeer korte tijd besmet met het allroad virus en dan is de heidenau een goeie keus. De band zingt wel en je hebt wat extra trilling van het grove profiel.

Ik vraag mij alleen nog af of ik achter een 120/90 of 130/80 moet leggen. Ik stel mij voor dat de extra breedte fijn is in het terrein maar de lagere band betekend misschien wel dat je bij lagere bandenspanning (in het terrein, franse alpen) sneller op je velg zit. Hopelijk kan iemand mij daar mee helpen. Oh ja TA600.

In ieder geval voor de vergelijking van banden in het terrein en wat je eigenlijk kan als je maar lef hebt. De triumph heeft meer weg georienteerde allroadbanden zoals de anakee, de MZ echte noppen, de bmw k100 (niet de boxer) heidenau k60, ik dus een combi en de rest heeft pure wegbanden.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=B35Hfz32t4E" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=B35Hfz32t4E</a>

Groeten, Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Waffie

Re: nieuwe banden alp 700
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2012, 18:40 »
 de keuze voor de juiste band is er een die onuitputtelijk zal zijn.

de juiste banden maat is afh van de velg maat en dan komt op een transalp eerder de 120/90-17 in aanmerking dan de 130/80-17 maar daar zijn de meningen over verdeeld

aflaten van  banden spanning ben ik geen voor staander van omdat dit ook de draagkracht van de band flink omlaag brengt

schade aan de band is dan te verwachten alsmede flinke warmte ontwikkeling op de binnenband.

je moet voor je keuze eerst bepalen wat je hoofdpunten zijn waaraan de band van jou keuze aan moet voldoen
off road is leuk maar  heeft voor de meeste alleen maar een bij functie

de heidenau K 60 is een goed keus als je van beiden houd.

ik noem echter ook de tkc 80 en de michelin T 63  voor diegene die iets meer off road wensen te gaan
all round doet  de michelin anakee het zeker niet slecht
bepaal goed wat je wilt ???
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Hans Schaap

Re: nieuwe banden alp 700
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2012, 18:59 »
Luwe


Jij geeft aan dat je hoofdzakelijk verhard rijdt.
Dan zijn de Anakees die je er nu op hebt liggen een hele goede keuze.
Ze geven veel grip droog en vooral ook nat en ze gaan licht off-road niet uit de weg.
In de modder presteren ze niet goed omdat ze helemaal dichtslippen.
De levensduur is ook heel behoorlijk en het uiterlijk is redelijk all-road.
Persoonljk ben ik fan.


Een band die ook in jouw richting gaat is de continental trail-attack ( tegenwoordig versie 2)
Deze band is in de bochten een stuk rustiger in vergelijking met een annakee.


Verder is het een zaak van praten met mensen en goed voor ogen houden wat je ermee wilt doen.
En zoals Ad al aangeeft blijft het een persoonlijke keuze.
Zoveel mensen, zoveel wensen.


Een ding is wel zeker, welke set je ook monteert je merkt direct dat je moter op nieuw rubber staat.

Succes met jouw keuze.


Groet Hans Schaap
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline len_tour

Re: nieuwe banden alp 700
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2012, 19:06 »

de juiste banden maat is afh van de velg maat en dan komt op een transalp eerder de 120/90-17 in aanmerking dan de 130/80-17 maar daar zijn de meningen over verdeeld

aflaten van  banden spanning ben ik geen voor staander van omdat dit ook de draagkracht van de band flink omlaag brengt

schade aan de band is dan te verwachten alsmede flinke warmte ontwikkeling op de binnenband.

Ik weet wat de gevolgen zijn van lagere bandenspanning maar ik ga oa de Stella Alpina Rally, Jafferau pas en de Assietta-Kammstrasse doen dus dat wordt met 30 de berg opkruipen en het schijnt dat wat minder lucht wel prettig is. De afgelopen stella heb ik op 'harde banden' gereden en dat ging ook. Dussss ja....

Ik heb nu een 130/90 Sirac en die voldoet prima maar door de kennis opgedaan op dit forum denk ik over een 120 maar wat gebeurt er dan in de drek?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Peter M

Re: nieuwe banden alp 700
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2012, 20:26 »
Luwe


Jij geeft aan dat je hoofdzakelijk verhard rijdt.
Dan zijn de Anakees die je er nu op hebt liggen een hele goede keuze.
Ze geven veel grip droog en vooral ook nat en ze gaan licht off-road niet uit de weg.
In de modder presteren ze niet goed omdat ze helemaal dichtslippen.
De levensduur is ook heel behoorlijk en het uiterlijk is redelijk all-road.
Persoonljk ben ik fan.


De levensduur is naar mijn ervaring uitstekend. De Anakee bij 22000 km gewisseld. En had nog iets meer dan 2mm over. Ik rij 75% van de tijd / Km met passagier.

Offline mauppie

Re: nieuwe banden alp 700
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2012, 22:29 »
Vergeet ook niet de Metzeler enduro3 sahara. Is wel een vrij zachte band, dus slijt wel wat harder.
Ikzelf vindt het een fijne band, maar banden keuze is erg persoonlijk.
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline len_tour

Re: nieuwe banden alp 700
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2012, 00:40 »
als ik naar het filmpje kijk is een vespa ook een goede keus (afroad)
zou het kunnen met ongeveer 16500 km dat dit nog de eerste banden zijn

De vespa is idd een goeie offroad maar de eerste banden? Nee er zit zelfs al een ander blok in. Welkom in de alp wereld.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!