Auteur Topic: Metzeler Karoo 3  (gelezen 1558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline tukkertwin

Metzeler Karoo 3
« Gepost op: 02 december 2012, 13:54 »
Bij mijn zoektocht op het net naar nieuwe bandjes voor de Twin kwam ik deze tegen
http://www.metzeler.com/site/uk/products/tyres-catalogue/Karoo-3.html
De vorige modellen van de karoo waren geen echt succes naar het schijnt (hoge slijtage) deze zien er wel goed uit en gaan volgens opgaven 30% langer mee.
Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Offline Waffie

Re: Metzeler Karoo 3
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2012, 16:09 »

je moet het iets breder zien,

in vergelijk met de andere merken en type was en is de karoo financieel nog steeds het meest interresant
zo kosten ze  bijv 25-30% minder als een set vergelijkbare continental TKC banden
en ook de tkc (net als een karoo)  ging ca 5000-6000 km mee dus die 25 % meer is valt dan weer mee
en deze worden toch gezien als de  bench mark
een andere reden is dat de karoo 2 een  Q snelheids codering (max 150km/h) en dat is ook niet meer van deze tijd gezine het succes van de heavy  engines dus ik ben benieuwd wat het met deze nieuwe band word. en zoals gezegd maart/april (dus dat wordt wel juni/juli)

maar proberen kan zeker geen kwaad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Hotel 317

Re: Metzeler Karoo 3
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2012, 11:18 »
De vorige Karoo (ik sta nu op KAROO-T's) hebben twee nadelen:  Slijtage en de max. snelheid.

De TKC80 schijnt op beide punten beter te zijn, maar kost wel wat meer: Ik ga het proberen, omdat ik toch wel verliefd ben geworden op de zekerheid waarmee je offroad kunt gaan.

Maar die Karoo-3 banden gaan ook eens geprobeerd worden! ben erg benieuwd!+

Offline Two Plugs

Re: Metzeler Karoo 3
« Reactie #3 Gepost op: 03 december 2012, 11:30 »
Ziet er idd heel mooi uit, die Karoo3! Alleen... heb met Metzelers vv Honda Allroads (zowel op de Dero, Alp als de Africa Twin) minder goede ervaringen met Metzeler (sterke neiging tot wat de Duitsers 'Lenkerflattern' noemen, zeg maar een speedwobble); dat waren dan wel de meer straat georinteerde banden (Enduro 4,Tourance)

Hoe zit dat met de Conti Trail Escape en Michelin Sirac? Heb ooit de 'oude' Sirac onder de XLV750R gehad en was erg tevreden met deze band - zowel verhard als in het zand.

Omdat ik met de XLV erg weinig kilomters maak, heb ik de band vorig jaar vervangen (was niet af, maar begon verstaffing door leeftijd te vertonen) en vervangen voor een (spotgoedkope) Pirrelli MT60. Op de straat een prima band, maar in het zand écht letterlijk en figuurlijk BAGGER. Waar de XLV (nb qua frame ook niet de meest stijve motorfiets) op de Siracs in het zand spoorde als een trein, zwalkt 'ie nu alle kanten op...

Ga ze wel afrijden - maar daarna komt er in ieder geval géén Pirelli voor in de plaats...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180