Techniek > Honda Africa Twin

afstellen gereviseerde AT

(1/2) > >>

sheepy:
zoektocht gaat verder....
gisteren bij Ad geweest voor het afstellen van de motor, nog bedankt Ad, mijn duim is weer warm  ;D
hebben de carbs gesynchroniseerd, stonden niet slecht.
de motor liep niet goed, hij "danst" teveel, lijkt of er soms geen benzine komt..hebben de pomp overbrugd, dus direct benzine vanuit de tank blijft hetzelfde resultaat.
de carbs gecontroleerd op de choke, als de rechter chokenaald met de hand wordt uitgetrokken slaat de motor af (klopt !? ) hetzelfde met de linkernaald, nu blijft de motor lopen, wat niet klopt....zou hier de "buis"verstopt zitten ? ben van plan de carbs te demonteren en weer te reinigen, nu ultrasoon (heb vorige keer revisiesets gemonteerd en volledig schoongemaakt )
ook was na enkele keren starten de zekering voor de ontsteking doorgebrand, wat een vraagteken is, toevallig of heeft dit betrekking op het probleem ?
wat ik constateer als ik gewoon met de motor op de weg rij : trekt gewoon goed op...op snelheid, dan lijkt het tijdens het rijden dat hij af en toe heel even inhoud, direct weg bij extra gas geven, vervolgens herhaling van het probleem (benzine tekort of ontsteking ? )
ook rond de 50 km/h lijkt hij nerveus en te stotteren..

zou dit alleen een carb probleem zijn ? ben erg benieuwd of er personen zijn die dit, misschien vage verhaal/probleem herkennen.
wellicht voor de diehards een hersenkraker of oh is dat alles..zo opgelost :P

goede tips zijn dus hartelijk welkom

Mark

The Headless Horseman:
Geen idee wat er mis kan zijn  :-[ maar tóch een tip:

Je hebt de motor toch wel goed afgespoeld na thuiskomst gisteren ?, er lag nogal wat zout  :-\
Zou zonde zijn van je mooi gerestaureerde Twin  8)

sheepy:
goeie tip, hij moet ook snel onder het zeil, wat geeft piet p voor weer op  :'(

V-Twin:
Ik neem aan dat de inlaatrubbers inmiddels vernieuwd zijn?
Zo niet dan zou ik dat direct doen bij een RD04 kosten zijn het niet, setje rond de €20.
Verder eens goed kijken of de membranen in de carbs goed zijn.
Hoe staan de luchtschroeven?
Heb je die gedemonteerd gehad, hoe zien ze er uit staan ze gelijk?
Ik zou eens goed kijken naar de verschillende stekkers in het laad circuit.
De aansluiting van en naar de spanningsregelaar zijn berucht alsmede de aansluitingen bij het hoofdrelais waar die 30A zekering zit.
Verder zie je regelmatig massa problemen nadat een frame is gespoten en op nieuw in elkaar geschroefd is.
Carbs ultrasoon reinigen kan nooit geen kwaad, met lucht alleen loop je het risico om vuiligheid alleen nog maar vaster te blazen.

sheepy:
ja rubbers zijn vernieuwd V-twin, membramen gecontroleerd, geen scheurtjes, niks te zien
luchtschroeven eruit gehad en nieuwe o ringen, staan gelijk op 2,25 tot 2,5 slag teruggedraaid.
net nog even stukje gereden, rijdt met volgas lekker door, dan bij afremmen tot stoppen slaat de motor af, dit tot enkele malen toe, maar niet elke keer...choke reageert nauwelijks als ik hem intrek...
over de stekker aansluitingen van het laadcircuit en 30A zekering, ...weet wel dat een stekker daar er niet goed uitziet, door corrosie e.d, zal deze doorlussen voor een test en vervangen...heeft dit invloed op mijn probleem ? vraag ik mezelf af tot nu....

bedankt voor het meedenken alvast

laat de tips maar binnenstromen !!!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View