Auteur Topic: kabelboom replacement  (gelezen 830 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lenn-transalp

kabelboom replacement
« Gepost op: 09 december 2012, 15:34 »
Goedenavond Transalp leden,
 
Ja hoe ga je openen op een nieuw forum ieder geval even kort voorstellen,  :D
Mijn naam is Lennard van der kamp
24 jaar, ben in het bezit van een Transalp 650 "Mijn eerste motor", werk bij defensie.

Deze motor heb ik begin dit jaar als ware geruild tegen mijn Kreidler RS uit 1969.
Hoe ben ik gekomen op Transalp? Het doel van de motor was een voordelige motor voor o.a. woonwerk verkeer, maar ik heb ook foto's gezien van motorreizen ver in het buitenland door ruw terrein en daar wil ik deze eigenlijk ook voor klaar stomen, en als laatst het uiterlijk sprak al avontuur uit en dat trok mij ook enorm. 8)


Alleen....heeft deze motor een probleem gehad met de spanningsregelaar, en ben hier te laat achtergekomen wat er op duid dat ik een nieuwe kabelboom moet leggen op de motor plus alle randzaken.
maar... Wat moet er dan allemaal van af ???
- de tank ligt er al af + luchtfilter huis.
- alle kappen die er op kunnen
en het zadel.
Zouden jullie mij misschien wat advies hier over willen geven ??

Als nieuw Lid alvast bedankt voor de hulp en als je nog meer van me weten effe PB'en

Offline V-Twin

Re: kabelboom replacement
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2012, 16:54 »
Hoofd kabel vanaf het hoofdrelais twee kanten op.
Tot in de cockpit aan de voorzijde dus de kuip verwijderen en naar achter toe tot nabij het achterlicht.
In de 'breedte' daar kan je inmiddels overal bij.

Heb je inmiddels een andere kabelboom?
Ad Mies in Sprundel MSD banden of Ben vd Laan (ook op dit forum) in Hendrik Ido Ambacht kunnen je daaraan helpen.

Succes.

Offline Waffie

Re: kabelboom replacement
« Reactie #2 Gepost op: 09 december 2012, 18:01 »
leg eens iets meer uit waardoor de conclusie vvoor een geheel nieuwe kabelboom,

dit lijk me erg radicaal mits ..... en juist naar dat mits ben ik wel nieuwsgierig
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline lenn-transalp

Re: kabelboom replacement
« Reactie #3 Gepost op: 09 december 2012, 20:41 »
De kabelboom wil ik vervangen om dat het gehele starterrelay weg was gesmolten en een deel van de kabelboom daarvan, het grote nadeel is dat alleen dat stukje niet los verkrijgbaar is maar alleen de hele boom gekocht kan worden, en ik dacht als we toch bezig zijn dan maar het geheel los en opnieuw plaatsen.
om terug te komen wat er los moet, is dus de gehele cockpit en...... ???
Het klinkt als vrij weinig om eerlijk te zijn......
ik heb nog geen kabelboom maar had er wel een gezien maar ik zal proberen contact te leggen met een van beide